ویدئو/ کرایف؛ یکی از باهوش‌ترین بازیکنان تاریخ جام جهانی

اولین میزبانی آلمان در جام جهانی، با اتفاق‌های فوتبالی بسیار زیادی هم همراه بود. حضور فوق ستاره‌هایی مثل یوهان کرایف در آن مسابقات، به وجود آمدن هر اتفاقی را قابل پیش بینی می‌کرد.

کد خبر : ۵۸۰۰۱
بازدید : ۲۹۹۸

جام جهانی ۱۹۷۴ یکی از بهترین و پراتفاق‌ترین دوره‌های جام جهانی است. جامی که تعدادی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال در آن به رقابت پرداختند و در نهایت هلند و آلمان، بهترین تیم‌های آن روز‌های دنیا در یکی از جذاب‌ترین فینال‌های تاریخ به مصاف هم رفتند.

اولین میزبانی آلمان در جام جهانی، با اتفاق‌های فوتبالی بسیار زیادی هم همراه بود. حضور فوق ستاره‌هایی مثل یوهان کرایف در آن مسابقات، به وجود آمدن هر اتفاقی را قابل پیش بینی می‌کرد.

اسطوره فقید فوتبال هلند که در آن مسابقات ستاره اصلی بهترین هلند تاریخ بود، در جریان بازی مقابل سوئد یکی از معدود حرکت‌های تاریخ فوتبال که به نام یک ورزشکار ثبت شده را تقدیم تاریخ فوتبال کرد.

دقیقه ۲۳ بازی سوم مرحله گروهی کرویف توپ را از آری هان یکی از ستاره‌های اصلی تیمش تحویل میگیرد و آن را کنار زمین میبرد. از ابتدای بازی جدال کرایف و یان اولسن مدافع سمت راست سوئد مهمترین اتفاق بازی بوده؛ مدافع سوئدی یکی از بدترین شب‌های زندگیش را سپری می‌کند و کرویف تقریبا هرکاری دوست دارد انجام می‌دهد.

وقتی توپ زیر پای کرایف قرار می‌گیرد اولسن تلاش می‌کند با نزدیک شدن به کرایف راه حرکات ریز او را سد کند و اجازه ندهد کاپیتان هلند توپ را روی دروازه ارسال کند. اولسن البته فراموش کرده کرایف یکی از باهوش‌ترین بازیکن‌های تاریخ فوتبال است که در زمین عملا هرکاری بخواهد انجام می‌دهد.

فوق ستاره هلند برای عبور از اولسن توپ را با داخل پای راستش به سمت مخالف سُر می‌دهد و پشت سر مدافع سوئد صاحب توپ می‌شود. اولسن برای چند ثانیه میخکوب می‌شود. دریبل "چرخش کرایف" اختراغ می‌شود؛ دریبلی که هنوز ستاره‌های دنیای فوتبال آن را تقلید می‌کنند و هنوز کسی راهی برای مقابله با آن پیدا نکرده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید