افراد دارای اعتمادبه‌نفس چه عاداتی دارند؟

افراد دارای اعتمادبه‌نفس چه عاداتی دارند؟

بهترین عادت ذهنی برای افزایش اعتمادبه‌نفس، "تکرار روزانه موفقیت‌ها" است. این فرآیند ساده که تنها دو دقیقه طول می‌کشد، شما را وادار می‌کند که به‌جای تمرکز بر اشتباهات، بر روی چیزهای کوچکی که هرروز آن‌ها را با موفقیت انجام می‌دهید، تمرکز کنید.

کد خبر : ۵۸۰۱۲
بازدید : ۱۷۷۳۲

افراد دارای اعتمادبه‌نفس چه عاداتی دارند؟

فرادید | آیا عادت‌های ذهنی سبب افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شوند؟ قطعاً. در اینجا به هفت عادت ذهنی قدرتمند برای افزایش میزان اعتمادبه‌نفس می‌پردازیم.

بهترین عادت ذهنی برای افزایش اعتمادبه‌نفس، "تکرار روزانه موفقیت‌ها" است. این فرآیند ساده که تنها دو دقیقه طول می‌کشد، شما را وادار می‌کند که به‌جای تمرکز بر اشتباهات، بر روی چیزهای کوچکی که هرروز آن‌ها را با موفقیت انجام می‌دهید، تمرکز کنید. تنها موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگ برای تقویت اعتمادبه‌نفس مفید نیستند، درواقع این‌یک ذهنیت مخرب است.

علاوه بر روش "موفقیت‌های کوچک"، راه‌های دیگری نیز برای افزایش اعتمادبه‌نفس وجود دارند. باید رفتارهایی مسبب اعتمادبه‌نفس را افزایش داده و یاد بگیریم که به دیگران اعتمادبه‌نفس بدهیم. در ادامه هفت روش مؤثر در افزایش اعتمادبه‌نفس را بررسی می‌کنیم:

  1. اگر احساس اطمینان به نفس ندارید، نگران نباشید. این کار مخرب به نظر می‌رسد. اما تحقیقات نشان داده برای بهتر بودن، هم به اعتمادبه‌نفس و هم به تردید نیاز داریم. اندکی شک و تردید به خود شما را فروتن نگاه می‌دارد و بدین‌صورت متوجه می‌شوید آیا در مورد چیزی به یادگیری و تلاش بیشتری نیاز دارید یا نه. تردید سبب می‌شود کارهایی که انجام می‌دهیم را زیر سؤال ببریم و ذهن ما را برای پذیرش تغییر آماده می‌کند، وادارمان می‌کند سخت‌تر و متفاوت‌تر کارکنیم. همچنین سبب می‌شود در برخورد با افرادی که با ما مخالفت می‌کنند، رویکرد مثبت‌تری داشته و همکاری‌ها را افزایش دهیم.

باید یادآوری کنیم که حس اطمینان به نفس در طول یک روز و یا در طول عمر نوسان دارد و این امر کاملاً طبیعی است.

افراد دارای اعتمادبه‌نفس چه عاداتی دارند؟

  1. نسبت به خودتان در آینده مهربان باشید. اهمیت به وضعیتتان در آینده می‌تواند شامل اقداماتی بسیار کوچک مانند پر کردن باک بنزین ماشین باشد، زیرا روز بعد سرتان شلوغ است. یا می‌توانید برای سلامت بهتر در آینده و در دوران پیری ورزش کنید. ممکن است به خود بگویید "نمی‌خواهم ورزش کنم، اما بدون تردید در آینده از آن سود زیادی خواهم برد." افرادی که کارهای خود را به تعویق نمی‌اندازند، افرادی هستند که می‌خواهند در آینده خوشحال باشند. آیا می‌توانید یکی از آن‌ها باشید؟
  1. با خود مهربان و واقع‌گرا باشید. اینکه بدانید چه زمان دارید رنج می‌کشید و بتوانید خود را آرام کنید و بگویید "فردا یک روز جدید است"، به پذیرش بهتر موقعیتتان کمک می‌کند؛ حتی اگر به هدف مطلوبتان نرسیده‌اید. اگر در حین ارتکاب اشتباه با خود مهربان باشید، علاوه بر افزایش اعتمادبه‌نفس، انگیزه و خویشتن‌داری‌تان را افزایش می‌دهد.

مثال‌هایی از مهربان بودن با خود:

  • "درسته که در سخنرانی آن‌قدر که می‌خواستی خوب نبودی، اما با توجه به اینکه مریض بودی و حالت خوب نبود، شاهکار کردی که انجامش دادی."
  • "اره، حس بدی داری که درخواست دوستت را رد کردی. فکر کن که دفعه بعد چه می‌خواهی بگویی و آن را در فایل‌های ذهنت ذخیره کن."
  • "لازم نیست همیشه کامل باشی."
  • "اجازه نده این موضوع ناراحتت کنه؛ این نیز بگذرد."

افراد دارای اعتمادبه‌نفس چه عاداتی دارند؟

  1. به "شکست" نام‌های دیگری مانند مانع، چالش یا تجربه و یادگیری بدهید. تغییر عنوان شکست به‌سرعت سطح هورمون استرس در بدنتان را کاهش می‌دهد. چگونه باید با آخرین "چالش" مقابله کنید؟ تغییر تنها یک کلمه سبب ایجاد موجی از افکار و ایده‌ها برای حل مسئله می‌شود. تحلیل اشتباهات و عدم موفقیت‌های گذشته می‌تواند عملکردتان در آینده را بهبود بخشد. کلمه "شکست" را از لیست واژگان ذهنتان خارج کنید. با تمرین کافی می‌توانید به "رشد ذهنیت" خود کمک کنید.
  1. تصور نکنید که دیگر افراد نیز توانایی‌های شما را دارند. صاحب تبحر و تخصص خود باشید. آیا بهترین مکان‌ها برای یافتن لباس‌های ارزان را بلدید؟ دستورالعمل‌های شهر برای جمع‌آوری زباله، دریافت مجوزها و یا حمل و جابه‌جایی بار را می‌دانید؟ بهترین رستوران‌ها برای مناسبت‌های مختلف را می‌شناسید؟ به زمان‌هایی فکر کنید که دیگران برای دریافت اطلاعات نزد شما می‌آیند. دوستانتان می‌دانند شما در زمینه‌های مختلف اطلاعات و تخصص زیادی دارید، هم در زندگی شخصی و هم حرفه.

افراد دارای اعتمادبه‌نفس چه عاداتی دارند؟

  1. نقاط قوت خود را بشناسید. به نظرات و بازخوردهای مثبتی که از دیگران دریافت می‌کنید فکر کنید. دقت کنید که چقدر از انجام یک کار لذت می‌برید یا از آن گریزانید. به شرایط وخیمی فکر کنید که به بهبودش کمک کرده‌اید. زمانی که در کاری موفق می‌شوید، بارها و بارها آن را در ذهنتان مرور کنید. یادآوری و لذت بردن از فیدبک‌های دیگران، به درونی کردن نقاط قوت در شما کمک می‌کند. به همین ترتیب، یادآوری دیگر تجربیات مثبت، دیگر ویژگی‌های خاصی که دارید را در ذهنتان برجسته می‌کند.
  1. هدف والا و ارزش‌های پرمعنا در زندگی‌تان را به یاد داشته باشید. مهم‌ترین ارزش‌ها، اهداف و مأموریت‌های زندگی‌تان را به خود یادآوری کنید. این کار به شما اراده، استمرار و اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد.

افراد دارای اعتمادبه‌نفس چه عاداتی دارند؟

اگر هیچ‌یک از تلاش‌هایتان مؤثر واقع نمی‌شود، خود را طعمه احساسات منفیِ بی‌ارزش بودن و نفرت از خود می‌بینید. در این شرایط یک درمانگر خوب پیدا کنید تا به شما در مبارزه با هرگونه باور منفی کمک کند. درست است که این درمان نیازمند زمان، پول و کار زیاد است، اما ارزشش را دارد. زیرا اعتمادبه‌نفستان را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ توصیه‌ی مفید برای داشتن اعتماد به نفس بالا

خودشیفته‌ها در زندگی موفق‌تر هستند!

منبع: Psychologytoday

ترجمه: وب‌سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید