۱۵ فیلم ترسناک دیدنی تابستان

۱۵ فیلم ترسناک دیدنی تابستان

تقریبا چیزی تا پایان فصل بهار نمانده و تابستان با لیست متنوعی از فیلم‌های سینمایی که انتظار مخاطبان را می‌کشند در پیش است.

کد خبر : ۵۸۰۱۷
بازدید : ۸۵۴۴

۱۵ فیلم ترسناک دیدنی تابستان

تقریبا چیزی تا پایان فصل بهار نمانده و تابستان با لیست متنوعی از فیلم‌های سینمایی که انتظار مخاطبان را می‌کشند در پیش است. در میان فیلم‌هایی که قرار است از همین حالا تا پایان تابستان اکران شوند (که احتمالا با یک فاصله زمانی نه چندان طولانی در اختیار مخاطب در سایر کشورهای جهان نیز قرار می‌گیرند) فیلم‌های ترسناک حضور پررنگی دارند. در این مقاله ۱۵ فیلم ترسناک جدید را بررسی کرده‌ایم که از اواخر بهار تا پایان فصل تابستان اکران خواهند شد.

فیلم‌های ترسناک آخرالزمانی، ترسناک با مایه‌های کمدی، فیلم‌های ترسناک گوتیک، فیلم‌های زیرژانر وحشت جسمی، زامبی‌ها، ترس در مدارس شبانه‌روزی و چندین و چند تم و مضمون دیگر لیست نسبتا متنوعی از فیلم‌های ژانر وحشت را تشکیل داده‌اند که قصد معرفی کردن‌شان را داریم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ و بررسی ۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۱۸ که تا پایان تابستان روی پرده می‌روند همراه باشید.

۱- Cargo ۱۵ فیلم ترسناک که تا پایان تابستان نباید از دست بدهید

کارگو یک فیلم سینمایی استرالیایی است که توسط یولاندا رامکه و بن هالینگ ساخته شده است. فیلم یک تریلر پساآخرالزمانی است و براساس فیلم کوتاهی به همین نام که سال ۲۰۱۳ توسط همین دو کارگردان تولید شده بود، ساخته شده است. این فیلم ۷ دقیقه‌ای پس از بارگذاری از سایت یوتیوب بسیار پرطرفدار شد و تا سال ۲۰۱۸ حدود ۱۴ میلیون بار بازدید داشته است.

فیلم سینمایی کارگو روایتگر ماجرای یک پدر و دختر است که از یک بیماری واگیردار و شایع فرار می‌کنند اما در یک حمله پدر دختر زخمی شده و ظرف زمانی کوتاه به یک زامبی تبدیل خواهد شد. پدر قصد دارد در این فاصله برای دخترش یک مراقب جدید پیدا کند و نوع نگاه دختر به شرایط هم چالش‌های دیگری را به خط روایی افزون می‌کند.

فیلم تا حدی هم ما را به یاد خط داستان بازی تحسین شده The Last of Us می‌اندازد. مارتین فریمن (ایفاگر نقش واتسون در سریال شرلوک)، آنتونی هایس و کارن پیستوریس از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. کارگو از روز جمعه ۲۸ اردیبهشت توسط شبکه نت‌فلیکس پخش شده است.

۲- Upgrade ۱۵ فیلم ترسناک که تا پایان تابستان نباید از دست بدهید

این فیلم سینمایی ژانر وحشت که از مجموعه فیلم‌های وحشت جسمی (فیلم‌هایی که ترس را از طریق نابودی یا صدمه‌های جسمانی کاراکترها به مخاطب منتقل می‌کنند) به حساب می‌آید، توسط لی ونل کارگردان استرالیایی ساخته شده است. ونل بیش از آنکه به عنوان یک کارگردان شناخته شود به عنوان بازیگر و نویسنده تعدادی از مجموعه فیلم‌های اره (saw) و توطئه‌آمیز (Insidious) شناخته می‌شود.

این کارگردان استرالیایی از سال ۲۰۱۵ و بعد از سال‌ها حضور در سینما، شانس خود را به عنوان کارگردان با ساخت فیلم Insidious: Chapter 3 امتحان کرد. این فیلم کم‌بودجه، توانست تقریبا ده برابر هزینه ساختش فروش کند و انگیزه‌های لی ونل را در قامت یک کارگردان افزایش دهد. ونل حالا با فیلم آپگرید به حوزه محبوب سینمایی‌اش برگشته است.

فیلم ماجرای مردی را روایت می‌کند (با بازی لوگان مارشال-گرین) که قصد دارد با کار گذاشتن یک تراشه در بدنش به یک ابرانسان تبدیل شود و انتقام قتل زنش را بگیرد. آپگرید از نظر زمانی در نوعی جهان ِ آینده (آینده‌ای نزدیک) می‌گذرد.

۳- Hereditary ۱۵ فیلم ترسناک که تا پایان تابستان نباید از دست بدهید

فیلم سینمایی Hereditary یک فیلم ترسناک ماورایی است که اولین اثر کارگردانی نه‌چندان نام آشنا به اسم آری آستر به حساب می‌آید. آستر پیش از این ساخت تعدادی از فیلم‌های کوتاه را در کارنامه دارد. فیلم ماجرای جستجوی اسرار مرموز یک خانواده و تلاش برای فرار کردن از بخت شومی که به اعضای خانواده به ارث می‌رسد را روایت می‌کند.

مشهورترین بازیگر این فیلم، تونی کولت بازیگر و خواننده معروف استرالیایی است. گرچه تا لحظه نگارش این مقاله صرفا ۱۳ منتقد در پایگاه متاکریتیک درباره این اثر نقد نوشته‌اند اما کسب نمره ۸۹ نشان از محبوبیت این فیلم نزد منتقدان دارد. Hereditary را از همین حالا می‌توان جزو بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۱۸ دانست. احتمال دارد برای این فیلم همان اتفاقی بیفتد که سال گذشته برای فیلم اول جوردن پیل یعنی Get Out افتاد؛ فیلمی که هم در فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۱۷ قرار گرفت و هم یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ از نظر منتقدان شد.

۴- The First Purge ۱۵ فیلم ترسناک که تا پایان تابستان نباید از دست بدهید

این فیلم ترسناک ویران‌شهری (نوعی جامعه در آینده که در آن بدی‌ها و فساد حکم‌فرما هستند)، چهارمین فیلم از مجموعه فیلم‌های «پاکسازی» (The Purge) به حساب می‌آید. فیلم از نظر روایت داستانی پیش‌درآمدی بر فیلم The Purge ساخته سال ۲۰۱۳ است. کارگردانی سه اثر دیگر مجموعه فیلم‌های Purge را جیمز دموناکو برعهده داشت، مردی که این‌بار هم نویسنده فیلم سینمایی The First Purge بوده اما کارگردانی اثر را به جرارد مک‌موری واگذار کرده است.

مک‌موری پیش از این چند فیلم کوتاه و یک فیلم بلند به نام شن‌های سوزان (Burning Sands) را برای نت‌فلیکس کارگردانی کرده است و احتمالا ساخت این فیلم ترسناک می‌تواند مانند یک نقطه جهش در کارنامه او عمل کند. فیلم سینمایی اولین پاکسازی داستان یک آزمایش خطرناک اجتماعی را در منطقه ایزوله تعریف می‌کند. طبق یک تصمیم برای کاهش آمار جرم در طول سال، قرار می‌شود در یک منطقه ایزوله‌شده آزمایشی برای آزادسازی پرخاشگری اجرا شود اما با بهم‌ریختن برنامه‌های قبلی، خشونتی عریان میان مردم در سطح کل کشور پخش می‌شود.

۵- Unfriended: Dark Web ۱۵ فیلم ترسناک که تا پایان تابستان نباید از دست بدهید

Unfriended: Dark Web یک فیلم سینمایی ترسناک است که توسط استفان سوسکو، فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی ساخته شده است؛ سوسکو بیشتر به‌دلیل نوشتن فیلم‌نامه‌ برای فیلم‌های کینه و کینه ۲ شهرت دارد و این فیلم اولین تجربه کارگردانی او است. این اثر سینمایی در ژانر وحشت و زیرژانر Found footage تولید شده؛ فیلم‌های Found footage اصطلاحا به آثاری گفته می‌شود که بخشی از آن یا کل آن به عنوان ویدیو ضبط شده یا یک فیلم پیدا شده در درون فیلم اصلی نمایش داده می‌شود.

به عنوان مثال فیلم Paranormal Activity یکی از آثار این زیرژانر است. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که Unfriended: Dark Web دنباله مستقل فیلم Unfriended که سال ۲۰۱۴ ساخته شده بود هم به حساب می‌آید. دنباله مستقل به فیلمی اشاره دارد که از نظر جهان کلی با یک اثر قبلی شباهت‌هایی داشته باشد اما از نظر روایت میان دو فیلم شباهتی وجود نداشته باشد.

اما روایت Unfriended: Dark Web برمی‌گردد به ماجرای یک نوجوان که در می‌یابد احتمالا لپ‌تاپ جدیدش یک جنس مسروقه است؛ او به سرعت می‌فهمد که مالک قبلی لپ‌تاپ هر حرکت او را زیر نظر دارد و می‌خواهد به هر قیمتی که شده لپ‌تاپ را پس بگیرد.

۶- Summer of 84 ۱۵ فیلم ترسناک که تا پایان تابستان نباید از دست بدهید

یک گروه که از تعدادی دوست نوجوان تشکیل شده یکی از همسایه‌ها را زیر نظر گرفته‌اند. این نوجوان‌ها شک کرده‌اند که احتمالا همسایه که یک افسرپلیس است یک قاتل سریالی باشد. آن‌ها تابستان را صرف تحت نظر گرفتن این همسایه و جمع‌آوری مدرک علیه او می‌کنند. با این وجود هر چقدر بیشتر به کشف حقیقت نزدیک می‌شوند، اوضاع خطرناک‌تر می‌شود. فیلم را سه کارگردان که پیشتر به اتقاق هم فیلم Turbo Kid را تولیدکرده بودند، ساخته‌اند. François Simard در کنار Anouk Whissell و Yoann-Karl Whissell که یک گروه فیلم‌سازی تحت عنوان RKSS FILMS را تشکیل داده‌اند.

۷- Down a Dark Hall ۱۵ فیلم ترسناک که تا پایان تابستان نباید از دست بدهید

یک دانش‌آموز تازه وارد به مدرسه شبانه‌روزی با وقایعی عجیب و ماورایی در مدرسه مواجه می‌شود و به قدرت‌های شیطانی مدیر مدرسه پی می‌برد. این خلاصه‌ای است از داستان فیلم سینمایی Down a Dark Hall که توسط رودریگو کورتس کارگردان اسپانیایی ساخته شده است. کورتس پیش از این تجربه ساخت چندین فیلم بلند دیگر را از جمله فیلم سینمایی مدفون (Buried ) در کارنامه دارد.

مدفون که سال ۲۰۱۰ اکران شد، توانست چندین جایزه را برای این کارگردان به ارمغان بیاورد. اما فیلم جدید کورتس اقتباسی است از رمانی به همین نام نوشته لوئیس دانکن رمان‌نویس آمریکایی. کورتس عموما فیلم‌هایی کم‌خرج می‌سازد و در گیشه‌ هم حضور چندان درخشانی ندارد. می‌توان گفت او به نوعی از رویه‌های بعضی از فیلم‌سازان مستقل پیروی می‌کند.

۸- Puppet Master: The Littlest Reich ۱۵ فیلم ترسناک که تا پایان تابستان نباید از دست بدهید

این اثر سینمایی در قالب مجموعه فیلم‌های Puppet Master ساخته شده. این مجموعه فیلم‌ها بر یک گروه از شخصیت‌های عروسکی انسان‌گونه متمرکز است. این شخصیت‌ها هر کدام به قدرت‌هایی متفاوت، یکتا و خطرناک مجهزند و در قالب قهرمان و ضدقهرمان به تصویر کشیده می‌شوند.

ساخت این مجموعه فیلم‌ها در سال ۱۹۸۹ آغاز شد. فیلم جدید این مجموعه یعنی The Littlest Reich نوعی راه‌اندازی مجدد مجموعه (از نظر روایت) به حساب می‌آید. در این قسمت آندره تولون شخصیت اصلی کل مجموعه برخلاف فیلم‌های اولیه که یکی از مخالفین رایش سوم است، در نقش یک نازی شرور ظاهر می‌شود. Sonny Laguna و Tommy Wiklund دو کارگردانی هستند که کار ساخت این اثر را برعهده داشتند. این دو پیشتر هم با همکاری یکدیگر فیلم‌های ترسناکی مثل Wither و We Are Monsters را ساخته بودند.

۹- Slender Man ۱۵ فیلم ترسناک دیدنی تابستان

فیلم سینمایی Slender Man یک اثر ترسناک ماورا الطبیعی است که توسط سیلوین وایت کارگردان آمریکایی- فرانسوی ساخته شده است. شخصیت اسلندرمن خود در سال ۲۰۰۹ اولین بار توسط اریک نادسن ساخته و در اینترنت پخش شد؛ یک مرد بسیار لاغر که با قد بلند غیرطبیعی، صورتی بدون جزییات و یک کت و شلوار شناخته می‌شد.

اغلب ماجراهای مربوط به اسلندرمن او را در حال تعقیب، ربودن یا آسیب‌زدن به افراد بویژه کودکان توصیف می‌کند. در این فیلم نیز ماجرا به همین ویژگی‌های اسلندرمن برمی‌گردد و شاهد این هستیم که اسلندرمن سراغ شکار دختران نوجوان می‌رود.

سیلوین وایت کارگردان این فیلم سینمایی که قرار است اوایل شهریورماه اکران شود پیش از این چند فیلم‌ سینمایی مثل The Mark of the Angels - Miserere، The Losers و همچنین اپیزودهایی از چند فیلم سینمایی را کارگردانی کرده است.

۱۰- The Little Stranger ۱۵ فیلم ترسناک دیدنی تابستان

این فیلم سینمایی را لنی آبراهامسن کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرلندی ساخته است. آبراهامسن پیش از این برای ساخت فیلم‌های سینمایی مستقلی چون (Adam & Paul (2004 و (Garage (2007 مورد توجه قرار گرفته بود. همچنین فیلم (Room (2015 نیز در ۸۸مین مراسم اسکار کاندید جوایزی چون بهترین فیلم و بهترین کارگردانی بود. اما فیلم The Little Stranger یک اثر ترسناک ماورا الطبیعی است که برپایه رمانی به همین نام ساخته شده.

رمان را هم سارا واترز نوشته که رمانی گوتیک به حساب می‌آید و روایتگر داستان ارواح و اشباح است در عمارتی ویران‌شده در انگلستان دهه چهل میلادی. بازیگرانی چون دامنل گلیسون، روث ویلسون و شارلوت رمپلینگ از جمله هنرمندانی هستند که در این اثر سینمایی ایفای نقش می‌کنند.

۱۱- Boarding School ۱۵ فیلم ترسناک دیدنی تابستان

فیلمی ترسناک درباره یک مدرسه‌ شبانه‎روزی شوم و اسرارآمیز. جیکوب پسری ۱۲ ساله به این مدرسه فرستاده شده که توسط زوجی عجیب (دکتر شرمن و همسرش) اداره می‌شود. زمانی که جسد یکی از دانش‌آموزان پیدا می‌شود جیکوب می‌فهمد که پشت ظاهر موجه مدرسه اتفاقی شیطانی در حال وقوع است. این فیلم ترسناک را بوآز یاکین کارگردان و فیلم‌‎نامه‌نویس آمریکایی ساخته است. یاکین پیش از این ۷ فیلم بلند سینمایی ساخته و بخاطر نوشتن فیلم‌نامه (The Punisher (1989 نیز شهرت دارد.

به هر حال (Boarding School (2018 هم از دیگر آثار ترسناکی است که این تابستان باید منتظرشان باشیم و در خط قصه خود از حضور کودکان و نوجوانان بهره گرفته است. سال‌ها است که مواجهه کودکان با وقایع و افراد ترسناک و اسرارآمیز از سوژه‌های فیلم‌های ژانر وحشت سینمای آمریکا بوده است.

۱۲- The Nun ۱۵ فیلم ترسناک دیدنی تابستان

فیلم سینمایی راهبه (The Nun) یک فیلم ترسناک ماورایی است که توسط کورین هاردی فیلم‌ساز انگلیسی ساخته شده است. فیلم‌نامه را هم گری دوبرمن نوشته که بیشتر بخاطر نوشتن فیلم‎‌نامه آثاری چون آنابل، آنابل: آفرینش و همکاری در نوشتن فیلم‌نامه‌ی It شناخته می‌شود. راهبه اسپین‌آف یا یکی از مشتقات فیلم احضار ۲ (The Conjuring 2) و پنجمین اثر در مجموعه فیلم‌های احضار به حساب می‌آید.

داستان فیلم درباره تحقیقاتی است که حوالی سال ۱۹۵۲ درباره خودکشی مرموز یک راهبه در یک صومعه واقع در کشور رومانی انجام می‌شود. چنانکه اشاره شد این اثر سینمایی را کورین هاردی کارگردانی کرده است؛ او پیش از این ساخت فیلم ترسناک The Hallow در سال ۲۰۱۵ را به عنوان اولین اثر سینمایی‌اش در کارنامه داشت و حال به نظر می‌رسد با فیلم راهبه قصد دارد خود را به عنوان یک کارگردان هالیوودی فیلم‌های ژانر وحشت جابیاندازد.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که هاردی از احتمال ساخت فیلم راهبه ۲ نیز سخن به میان آورده است. طبق گفته‌های این کارگردان در صورت موفقیت فیلم، احتمال ساخت راهبه ۲ کاملا بالا می‌رود.

۱۳- Slaughterhouse Rulez ۱۵ فیلم ترسناک دیدنی تابستان

یکی از آثار متفاوت لیست امسال فیلم سینمایی Slaughterhouse Rulez است. یک فیلم ترسناک با مایه‌های کمدی که مثل فیلم قبل به یک مدرسه شبانه‎‌‌روزی هم مربوط است. ماجرای Slaughterhouse Rulez برمی‌گردد به پدید آمدن یک حفره واقع در بخشی از جنگل در نزدیکی یک مدرسه شبانه‌روزی معروف. آنچه مربوط به این حفره ترسناک است و همه اتفاقاتی که در ادامه رخ می‌دهند دانش‌آموزان و معلمان را وادار می‌کند که در یک نبرد خونین و سخت برای زنده‌ماندن هر چه از دست‌شان برمی‌آید انجام دهند.

سازنده این فیلم ترسناک کریسپین میلز خواننده، ترانه‌سرا، گیتاریست و کارگردان انگلیسی است. میلز که پیش از این بیشتر به عنوان فعال حوزه موسیقی و سایکدلیک راک شناخته می‌شد با ساخت A Fantastic Fear of Everything با بازی سایمون پگ مورد توجه قرار گرفت. سایمون پگ در اثر جدید این کارگردان هم حضور دارد.

۱۴- The Predator ۱۵ فیلم ترسناک دیدنی تابستان

فیلم سینمایی The Predator که با عنوان Predator 4 یا غارتگر ۴ هم شناخته می‌شود چهارمین فیلم از مجموعه فیلم‌های Predator است که باید تابستان امسال منتظر اکران شدنش باشیم. این فیلم علمی‌تخیلی- ترسناک از نظر خط روایی میان دو فیلم Predator 2 (ساخته شده در سال ۱۹۹۰) و Predators (ساخته سال ۲۰۱۰) قرار می‌گیرد.

در The Predator یک پسر جوان به شکل ناخواسته و تصادفی باعث بازگشت غارتگران به زمین می‌شود. این شکارچیان بی‌رحم خود را از طریق DNA موجودات دیگر تقویت کرده‌اند و تنها تعدادی از سربازان سابق و یک معلم علوم قادرند دربرابر این موجودات مبارزه کنند. شین بلک که احتمالا مشهورترین فیلمی که قبلا کارگردانی کرده Iron Man 3 است وظیفه کارگردانی این اثر سینمایی را برعهده دارد.

۱۵- The House with a Clock in Its Walls ۱۵ فیلم ترسناک دیدنی تابستان

لوییس بارناولت یک پسر یتیم جوان، دایی‌اش جاناتان و یک جادوگر به نام خانم زیمرمان را در یافتن یک ساعت جادویی یاری می‌کند؛ ساعتی که در آن قدرت پایان دادن به کل جهان نهفته است.

این خط کلی داستانی به فیلم The House with a Clock in Its Walls متعلق است که یک اثر فانتزی ترسناک به حساب می‌آید و توسط الی راث کارگردانی شده. فیلم واجد مایه‌های گوتیک است.

اینکه فضا و المان‌های گوتیک در سینما چیست و چه تعریفی دارد بحث مفصلی است که فرصت جداگانه‌ای برای پرداختن به آن لازم است اما در فیلم‌های سینمایی المان‌های گوتیک به وجود بعضی از عناصر که در آثار ادبی گوتیک وجود داشتند و برخی عناصر از جریان‌هایی مثل اکسپرسیونیسم آلمانی اشاره دارد.

سبک گوتیک از نظر مضمون با حضور توامان وحشت (مرگ) و عشق پیوند دارد. از نظر تصاویر بصری حضور عناصر معماری گوتیک (نوعی معماری عمودی که ریشه مذهبی دارد) ملموس است. همچنین حضور قلعه‌ها، اشباح و دیوها و نوعی از نورپردازی خاص که فضاهایی تیره و تار می‌آفریند در آثار گوتیک مشهودند.

به هر حال آخرین اثر ژانر وحشت که باید در پایان تابستان منتظر دیدنش باشید و دارای عناصر گوتیک است The House with a Clock in Its Walls نام دارد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید