پایان هفته گرم در انتظار پایتخت

پایان هفته گرم در انتظار پایتخت

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی از افزایش دمای تهران طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: چهارشنبه - ۱۶ خرداد - بیشینه دما به ۳۵ درجه سانتی گراد می‌رسد و پایان هفته گرمی را در پایتخت شاهد خواهیم بود.

کد خبر : ۵۸۰۵۰
بازدید : ۸۰۸

پایتخت پایان هفته گرم می‌شود

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی از افزایش دمای تهران طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: چهارشنبه - ۱۶ خرداد - بیشینه دما به ۳۵ درجه سانتی گراد می‌رسد و پایان هفته گرمی را در پایتخت شاهد خواهیم بود.

امروز برای تهران احتمال رگبار و رعد و برق در ساعات بعد از ظهر پیش بینی شده و بیشینه دما به ۳۰ درجه سانتی گراد و کمینه دما به ۱۹ درجه سانتی گراد می‌رسد و فردا نیز وزش باد و گاهی رعد و برق را شاهد خواهیم بود و بیشنیه دما در پایتخت به ۳۳ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

وی با یادآوری این نکته که طی دو روز آینده همچنان سامانه بارشی در کشور فعال است، تصریح کرد: در این مدت در قسمت‌های شمال غرب، دامنه‌های زاگرس و البرز، مناطقی از غرب و مرکز، بخش‌هایی از شمال شرقی (خراسان شمالی و گلستان) و به طور ضعیف‌تر در بخش‌های شرقی کشور وزش باد، رگبار و رعد و برق را توقع داریم.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز چهارشنبه در نواحی شمالی کشور به ویژه استان‌های مازندران، گیلان و گلستان بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و ورزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود، ادامه داد: امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی مناطق با گرد و خاک همراه است و این شرایط گرد و خاک روز چهارشنبه با شدت بیشتر در این مناطق رخ خواهد داد.
حقیقت اظهار داشت: توقع داریم در دامنه‌های البرز، بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور در ساعات بعد از ظهر وزش باد نسبتا شدید رخ دهد.

کشاورزان در مناطق جنوبی کشور از سمپاشی اجتناب کنند
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه گرمترین نقطه کشور دیروز 'لامرد' در استان فارس و 'امیدیه' در استان خوزستان با دمای ۴۷ درجه سانتی گراد بود، گفت: امروز صبح دمای هوا در خلخال ۶ درجه سانتی گراد گزارش شده است.

حقیقت یادآورشد: در این شرایط و با توجه به گرم شدن هوا به کشاورزان در مناطق جنوبی توصیه می‌کنیم از امروز تا چهارشنبه از محلول پاشی و سمپاشی در ساعات ۱۱ صبح تا چهار بعد از ظهر اجتناب کنند.
وی اضافه کرد: کشاورزان توجه داشته باشند که در مناطق شمالی کشور نیز در ساعات ابتدایی روز، محلول پاشی با احتیاط انجام شود و زنبورداران مناطق نوار شمالی در ساعات بعد از ظهر مراقب کندوهایشان باشند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید