ویدئو/ بدترین داور تاریخ جام جهانی را بشناسید

پل در جریان جام جهانی ۲۰۰۶ بدترین اشتباه زندگی حرفه ایش و یکی از عجیب‌ترین اشتباه‌های داوری تاریخ را مرتکب شد.

کد خبر : ۵۸۰۵۹
بازدید : ۳۹۸۹

داور انگلیسی یک صفت بسیار مشهور و تحقیرآمیز در دنیای فوتبال به شمار می‌رود. معمولا داور‌هایی که عملکرد بدی دارند یا تصمیم‌های عجیب می‌گیرند با صفت داور انگلیسی شناخته می‌شوند؛ صفتی که نشان دهنده عدم تمرکز و تسلط یک داور به جریان مسابقه است.

به گزارش دیجی کالا، گراهام پل یکی از مشهورترین داور‌های تاریخ انگلیس بود که بار‌ها و بار‌ها صفت داور انگلیسی را به خود اختصاص داد. این داور که اتحادیه فوتبال انگلیس او را بهترین داور ۲۵ سال اول لیگ برتر این کشور معرفی کرد، از سال ۹۶ وارد دنیای حرفه‌ای داوری شد. او بعد از چند سال قضاوت در دسته‌های پایین‌تر فوتبال انگلیس از آن سال به لیگ برتر اضافه شد و یک سال بعد در لیست داور‌های بین المللی انگلیس قرار گرفت.

پل بین داور‌های آن زمان انگلیس یک پدیده بود و خیلی زود به پای ثابت بازی‌های مهم تبدیل شد، اما اشتباه‌های مرگبار او از همان زمان دردسر‌های زیادی ایجاد کردند. سال دو هزار گراهام پل داور دربی بسیار حساس مرسی ساید بین لیورپول و اورتون بود. او گل ثانیه پایانی اورتون را که روی اشتباه عجیب دروازه بان حریف و کوبیدن توپ به پشت مهاجم آبی پوش‌ها رقم خورده بود را مردود اعلام کرد. او اعلام کرد قبل از زدن ضربه سوت پایان بازی را زده، اما بازبینی صحنه نشان داد او حتی بعد از گل هم سوت پایان بازی را نزده! او سال ۲۰۰۷ اعتراف کرد اشتباه کرده.

دو سال بعد او به جام جهانی کره و ژاپن رفت و در جریان بازی ایتالیا و کرواسی یک گل هر تیم را مردود اعلام کرد و ۴۲ خطا گرفت. این تعداد خطا یک رکورد تا آن زمان بود.

پل در جریان جام جهانی ۲۰۰۶ بدترین اشتباه زندگی حرفه ایش و یکی از عجیب‌ترین اشتباه‌های داوری تاریخ را مرتکب شد. او که تنها داور انگلیسی مسابقات بود در جریان دیدار کرواسی و استرالیا به ژوزف سیمونیچ مدافع کرواسی ۳ بار کارت زرد داد و او را اخراج کرد. پل بعدا گفت: در ثبت کارت زرد اول سیمونیچ اشتباه کرده. فیفا این داور انگلیسی را بعد از آن بازی به خانه فرستاد و او تحت فشار رسانه‌ها مجبور به بازنشسته شدن از داوری بین المللی شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید