۶ مزیت منحصر به فرد انگور

۶ مزیت منحصر به فرد انگور

انگور‌ها آب نبات‌های کاملا طبیعی، فوق العاده مغذی با عطر و طعمی دلنشین هستند که مزایای فراوان برای سلامت بدن دارند.

کد خبر : ۵۸۲۲۴
بازدید : ۶۳۸۰
۶ مزیت منحصر به فرد انگور
خواص بی نظیر انگور برای سلامتی
فرادید | انگور، میوه نرم پوست و شیره داری است که از درخت انگور به عمل می‌آید. درخت انگور، مو نامیده می‌شود. مو یکی از قدیمی‌ترین گیاهان است. در کتاب‌های دینی کهن و در بسیاری از اسطوره‌ها و سروده‌های ملل نام انگور بسیار آمده است. انگور در تمام مناطق معتدل جهان می‌روید. انگور یکی از میوه‌های شیرین و بسیار مقوی در میان میوه‌های دیگر است که دارای رنگ و اندازه‌های مختلفی است. این میوه در روی درختی است رونده که به دور خودش می‌پیچد و بالا می‌رود.

انگور‌ها آب نبات‌های کاملا طبیعی، فوق العاده مغذی با عطر و طعمی دلنشین هستند که مزایای فراوان بهداشتی برای سلامت بدن دارند. هر دانه انگور طعمی شیرین و لذیذ دارد - بدون هیچ مواد شیمایی اضافی و شکر مصنوعی است.

تمامی گونه‌های انگور مزایای فراوانی برای سلامتی ارائه می‌دهند. آن‌ها می‌توانند قند خون را پایدار نگه دارند، دوز مشخصی از آنتی اکسیدان‌ها را تامین می‌کنند، التهابات را کاهش دهند، عملکرد مغز را تقویت کنند و حتی در مقابله با سلول‌های سرطانی و باکتری‌های به خوبی عمل کنند. علاوه بر تمامی موارد گفته شده، کالری کمی دارند و انواع وسیعی از مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای سلامتی ارائه می‌دهند.
بیشتر بخوانید: خواص شگفت انگیز توت فرنگی انگور‌ها
انگور‌ها انواع مختلفی دارند و انگور‌های بدون دانه گونه معمولی هستند که سبز رنگ، غنی از آب و شیرین می‌باشند. تمامی انگور‌ها ویژگی تغذیه‌ای فراوانی برای سلامتی فراهم می‌کنند، مانند بهبود سلامت قلب، عملکرد بهتر مغز و کاهش التهابات.

مزایای انگور
تنظیم قند خون
• غنی از آنتی اکسیدان
• کاهش التهابات
• تقویت عملکرد مغز
• مقابله با باکتری‌ها
پیشگیری از سرطان
۶ مزیت منحصر به فرد انگور
فواید شگفت‌انگیز آب انگور

۱ - تنظیم قند خون
انگور‌ها دارای شاخص گلیسیمی پایین هستند، این بدین معناست که باعث افزایش قند خون همانند مواد غذایی دیگر نمی‌شوند. علاوه بر این انگور‌ها قند خون را نیز تاحدودی تنظیم می‌کنند.

مطالعات نشان می‌دهند انگور دارای بسیاری از ترکیبات مهم به نام پلی فنول‌ها هستند که می‌تواند قند خون را کاهش دهد و عملکرد سلول‌های مسئول (انسولین) بهبود ببخشد. انسولین با اثر به سلول‌های کبد باعث می‌شود این سلول‌ها با گرفتن قند از خون و ذخیره آن به صورت گلیکوژن، قند خون را کاهش دهند و با تجمع گلیکوژن در سلول‌های ماهیچه‌ای - به عنوان یک منبع سوخت- انرژی را افزایش دهد.
همچنین با اثر به بافت‌های چربی، استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت را متوقف می‌کند. در صورت نبود یا کمبود انسولین در خون، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت استفاده می‌کند. انسولین به عنوان مرکز کنترل متابولیسم بدن عمل می‌کند. انسولین یک هورمون پپتیدی با ترکیب ۵۱ اسید آمینه می‌باشد. این هورمون از جزایر لانگرهانس، واقع در بخش درون ریز پانکراس، به خون ترشح می‌شود.

هر دانه انگور حاوی فیبر اضافی است و جذب قند را در جریان خون کاهش می‌دهد و آن را ثابت نگه می‌دارد.

برای دریافت نتیجه بهتر، انگور بدون دانه سبز رنگ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و با مواد غذایی غنی از سبزیجات و فیبر بالا ترکیب کنید تا بهتر بتوانید قند خون را کنترل کنید.

۲ - غنی از آنتی اکسیدان
آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی که به مقابله با رادیکال‌های آزاد می‌پردازند و از آسیب‌های سلولی جلوگیری می‌کنند. گزارش‌های گوناگونی بیان کرده اند که وجود رادیکال‌های آزاد به بروز بیماری‌های مزمن مختلف مانند سرطان، یماری‌های قلبی و عروقی مرتبط است.

انگور‌ها بدون دانه سبز رنگ نیز همانند دیگر انگور‌ها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که می‌تواند خطرات احتمالی را خنثی کند و به بهبود سلامت کلی کمک کند. در کل انگور‌ها دارای چندین خواص طبیعی اساسی هستند از جمله، اسید فولیک، آنتوسیانین و پرو آنتوسیائیدین‌های اولیگومریک.

همچنین برای دریافت نتیجه بهتر می‌توانید انگور‌ها را با سایر غذا‌های آنتی اکسیدانی مانند توت‌ها، شکلات تلخ و کنگر تغذیه کنید.

۳ - کاهش التهابات
التهابات یک پاسخ سالم هستند که توسط سیستم ایمنی در پاسخ به آسیب یا بیماری ایجاد می‌شوند. با این حال التهابات مزمن می‌تواند سبب بروز انواع بیماری‌های مزمن دیگر مانند آرتریت روماتوئید یا لوپوس.

با توجه به مقدار بالای آنتی اکسیدان‌ها، خوردن مقدار زیادی آب انگور سبز بدون دانه می‌تواند به کاهش التهابات کمک کند. مطالعات اخیر در سال ۲۰۱۲ در رابطه با مواد مغذی نشان می‌دهد که خوردن انگور نشانه‌های التهابی را در مردان مبتلا به سندروم متابولیک افزایش می‌دهد.

علاوه بر مصرف مقدار زیادی انگور و اضافه کردن مصرف مواد غذایی ضد التهابی، به جلوگیری از بروز التهابات کمک کنید.

۴ - تقویت عملکرد مغز
انگور حاوی فلانوئید، ترکیبات مفیدی است که می‌تواند نحوه عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار دهد تا کار آمد‌تر عمل کند. به ویژه آنتوسیانین‌ها می‌توانند به پیشگیری از التهابات مغز و کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از تشکیل رادیکال‌های آزاد کمک کند.

به همین ترتیب، مطالعات سال ۲۰۰۹ مرکز تحقیقات تغذیه انسانی دانشگاه استنفورد اشاره به این مسئله دارد که مصرف آب انگور می‌تواند سیگنال‌های نورون را تقویت کند و از پیری مغز جلوگیری کند.

سایر مواد غذایی مغذی سالم شامل آووکادو ، چغندر ، زغال اخته و روغن نارگیل می‌شود.
۶ مزیت منحصر به فرد انگور
خواص بی‌نظیر انگور

۵ - مقابله با باکتری‌ها
برخی از مطالعات نشان داده اند که انگور دارای خواض ضد میکروبی است و می‌تواند در مبارزه با باکتری‌های مضر که باعث بیماری می‌شوند مفید عمل کنند.

به عنوان مثال، مطالعات آزمایشگاهی ۲۰۱۵ نشان داد که عصاره انگور قادر به مهار رشد چندین باکتری، از جمله برخی از مسمومیت‌های غذایی مانند سالمونلا است.

چندین مطالعه دیگر به یافته‌های مشابهی دست یافته است که نشان می‌دهد انگور حاوی ترکیباتی است که باعث از بین بردن گونه‌های خطرناک باکتری‌ها و حتی برخی قارچ‌ها می‌شود.

۶ - پیشگیری از ابتلا به سرطان
یکی از حائز اهمیت‌ترین مزایای انگور برای سلامتی، توانایی محافظت در مقابل سرطان است. انگور به معنای واقعی کلمه حاوی ترکیبات مانند پلی فنل‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است و می‌تواند به از بین بردن و گسترش سلول‌های سرطانی مفید عمل کند. حتی برخی مطالعات بیان می‌کنند که ترکیبات انگور‌ها توانایی مقابله با سرطان را دارند.

تحقیقات کشور ایتالیا نشان می‌دهد که عصاره انگور باعث کاهش رشد سلول‌های سرطانی روده و جلوگیری از گسترش آن‌ها می‌شود.

انگور حاوی رسوراترول، یک نوع پلی فنول طبیعی با خواص ضد سرطانی قوی است. در یک مطالعه حیوانی، درمان موش‌ها با رسوراترول به طور قابل توجهی باعث کاهش رشد تومور شده بود و همچنین به از بین بردن سلول‌های سرطانی پستان کمک کرد.

با این حال، در نظر داشته باشید که بیشتر تحقیقات اخیر محدود به مطالعاتی آزمایشگاهی حیوانی است. آزمایشات بیشتری در مورد انسان و تاثیر آن بر روی سلول‌های سرطانی مورد نیاز است.
بیشتر بخوانید: توت و پیشگیری از سرطان مشخصات غذایی انگور‌ها
مشخصات غذایی انگور‌ها تقریبا تمامی شبیه به یکدیگرند. آن‌ها دارای کالری کم، ویتامین Kویتامین C . و بسیاری مواد مغذی مهم دیگر هستند.

یک فنجان آب انگور حاوی تقریبا:
• ۱۰۴ کالری
• ۲۷.۳ گرم کربوهیدرات
• ۱.۱ گرم پروتئین
• ۰.۲ گرم چربی
• ۱.۴ گرم فیبر
• ۲۲ میلی گرم ویتامین K. • ۱۶.۳ میلی گرم ویتامین C. • ۰.۲ میلی گرم مس
• ۲۸۸ میلی گرم پتاسیم
• ۰.۱ میلی گرم تیامین
• ۰.۱ میلی گرم ریبوفلاوین
• ۰.۱ میلی گرم ویتامین B۶
• ۰.۱ میلی گرم منگنز

منبع: دکتر اکس
ترجمه: وب سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید