تصاویر/ پایان گروگان‌گیری در پاریس

تصاویر/ پایان گروگان‌گیری در پاریس

در حالی که پلیس پاریس پیش از این از وقوع یک گروگان‌گیری در این شهر خبر داده بود، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که این گروگان‌گیری پس از ساعاتی با دستگیری عامل آن پایان یافته است.

کد خبر : ۵۸۵۸۷
بازدید : ۷۹۰
در حالی که پلیس پاریس پیش از این از وقوع یک گروگان‌گیری در این شهر خبر داده بود، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که این گروگان‌گیری پس از ساعاتی با دستگیری عامل آن پایان یافته است. وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که این رویداد با دستگیری فرد گروگان‌گیر و آزادی گروگان‌ها به پایان رسیده است.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، فرد گروگان‌گیر ادعا کرده بود که بمب و اسلحه در اختیار دارد و چندین تن را از جمله یک زن باردار در یک ساختمان گروگان گرفته بود. این گروگان‌گیری در محله دهم پاریس در شمال پایتخت فرانسه به وقوع پیوست.

حال یکی از گروگان‌ها وخیم گزارش شده بود. پلیس پاریس در ابتدا وضعیت گروگانگیری را «مبهم» توصیف کرد. شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد، به گفته مقام‌های فرانسوی، فرد گروگان‌گیر دارای تعادل روانی نبوده است.

رویترز گزارش داد، فرد گروگان‌گیر خواستار تماس با سفارت ایران در فرانسه شده بود. وی اعلام کرده بود که می‌خواهد از طریق مقامات سفارت ایران متنی را به دولت فرانسه برساند. این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، پلیس فرانسه گزارش‌های رسانه‌ها را مبنی بر این که این فرد خواستار تحویل پیامی به سفیر تهران در پاریس شده، تأیید نکرده است.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه گروگان‌گیری اخیر در فرانسه و درخواست گروگان گیر آن واکنش نشان داد. بهرام قاسمی در واکنش به ادعای مطرح شده مبنی بر درخواست شخص گروگان‌گیر برای تماس با سفارت جمهوری اسلامی ایران، گفت: با توجه به اهمیت جان انسان‌ها و ابعاد انساندوستانه موضوع و در صورت تشخیص و درخواست دولت و پلیس فرانسه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس آماده کمک و همکاری با دولت فرانسه است.

شهرداری پایتخت فرانسه پیش‌تر اعلام کرد که پلیس پاریس عملیات گسترده‌ای را برای مقابله با این گروگان‌گیری آغاز کرده است. تعداد گروگان‌ها در گزارش‌های تأییدنشده دو تا سه تن اعلام شده است. انگیزه فرد گروگان‌گیر هنوز مشخص نیست. پلیس حضوری پررنگ در محل داشت و اعلام کرد، به نظر نمی‌رسد این گروگان‌گیری رویدادی تروریستی باشد.

گاردین نیز پیش از این خبر داده بود، نیرو‌های ویژه فرانسوی با فرد گروگان‌گیر وارد مذاکره شده‌اند.تاکنون گزارشی از هویت، سن و ملیت عامل گروگان‌گیری منتشر نشده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید