مایکروسافت به کجا خواهد رفت؟

مایکروسافت به کجا خواهد رفت؟

مایکروسافت در سال‌های اخیر تغییرات زیادی را از سر گذرانده است و به نظر می‌رسد تغییرات بیشتری هم در راه باشد. در شرایطی که به نظر می‌رسد ویندوز ۱۰ دیگر نتواند به تنهایی مرکز ثقل شرکتی در ابعاد مایکروسافت باشد، مدیران این شرکت در تلاش اند تا زمینه‌های دیگری برای فعالیت مایکروسافت بیابند؛ زمینه‌هایی که بیشتر به توسعه دهندگان و صاحبان کسب و کار مربوط می‌شود تا کاربران نهایی.

کد خبر : ۵۸۶۳۱
بازدید : ۱۳۲۶
ماکروسافت به کجا خواهد رفت؟ /// دانستنی‌ها
دیتر بون | آیا مایکروسافت واقعا خودش را برای جهانی بدون ویندوز آماده می‌کند؟ نادلا آماده بود تا تأیید کند که ویندوز قرار نیست جایی برود البته که ویندوز جایی نمی‌رود، ولی او مایل بود آخرین دیدگاهش نسبت به آینده‌ی مایکروسافت را هم شرح بدهد: هوش مصنوعی، فضای ابری هوشمند واج هوشمند.
ویندوز شاید همچنان به کار خودش ادامه بدهد، اما پس از حرف زدن با نادلا احساس کردم این سیستم عامل دیگر مانند گذشته در مرکز طرح‌ها و نقشه‌های مایکروسافت قرار ندارد. نادلا به جای آن که مانند سلفش «استیو بالمر» بخواهد کاری کند که همه چیز در داخل خود ویندوز اجرا شود، می‌خواهد از این مطمئن باشد که هر چیزی با ویندوز سازگار است. این تغییر رویکرد از زمان انتخاب نادلا به مدیر عاملی مایکروسافت، تغییری بزرگ خواهد بود.
بیشتر بخوانید: درخشش مایکروسافت در کنفرانس E۳، ۲۰۱۸ مایکروسافت تحت رهبری نادلا در نبرد‌های مغلوبه‌ی کمتری شرکت دارد و به جای آن می‌کوشد کمی باز‌تر باشد. ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۰ (مانند قابلیت تایم لاین که برای دستگاه‌های مختلف عرضه شده و سیستم «Your Phone» که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق کامپیوتر به داده‌های گوشی دسترسی داشته باشند)، اگر نگوییم فروتنی، درجه‌ای از عملگرایی را نشان می‌دهد. البته باز بودن هم محدودیت‌های خودش را دارد مایکروسافت همچنان تلاش زیادی می‌کند تا کاربران را به سوی استفاده از کورتانا واج در ویندوز سوق بدهد.

پوست انداختن مایکروسافت
مایکروسافت در دوره‌ی نادلا به شرکت دیگری بدل شده و در تلاش است نرم افزارهایش را در دستگاه‌های مبتنی بر «IoT» به کار بگیرد، از طریق خدمات ابری شرکت‌ها را پشتیبانی کند و نرم افزار اصلی اش را بهبود ببخشد.
از نظر مایکروسافت مصرف کنندگان خرد هدفی ثانویه نیستند، اما به نظر می‌رسد این شرکت کم کم دارد به راه «آی بی ام» می‌رود تا به راه «اپل». دمو‌هایی که مایکروسافت در کنفرانس بیلد به نمایش گذاشت مثال خوبی از این تغییر رویکرد بود.
من پیش از این کنفرانس در «بت کیو» (Batcave) مایکروسافت، بعضی از این دمو‌ها را دیدم. بت کیو که اتاقی است مملو از کابل، لپ تاپ، پهپاد و نمایشگر‌های «سرفس هاب» در همان ساختمانی واقع شده است که دفتر کار نادلا و دیگر مدیران ارشد شرکت قرار دارد. آزمایش فناوری‌های جدید، آماده سازی آن‌ها برای نمایش در کنفرانس‌ها و عرضه‌ی نهایی در همین اتاق انجام می‌گیرد.
یکی از این دمو‌ها به پهپادی مربوط میشد که با نرم افزاری از مایکروسافت کار می‌کرد و می‌توانست بدون اتصال به اینترنت، خرابی‌های لوله‌های انتقال نفت را تشخیص دهد، یک پهپاد دیگر توانایی آن را داشت که به یک لپ تاپ ویندوزی، ویدئو استریم کند. در هر دو مورد ایده‌ی اصلی مایکروسافت این است که کاربران بتوانند با استفاده از ویندوز، قابلیت‌های دستگاه‌های مورد استفاده شان را تقویت کنند. ویندوز مهم است، اما تنها چیز مهم نیست.
منبع: هفته نامه دانستنی‌ها
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید