پایان ماجرای کلاهبرداران میلیاردی

پایان ماجرای کلاهبرداران میلیاردی

اعضای باند کلاهبرداری که به شیوه درج آگهی و بازاریابی، ۱۲ میلیارد ریال کلاهبرداری از شرکت‌های پخش مواد غذایی در استان‌های مختلف کشور کرده بودند، دستگیر شدند.

کد خبر : ۵۸۶۷۵
بازدید : ۷۰۷
پایان ماجرای کلاهبرداران ۱۲ میلیاردریالی در البرز
اعضای باند کلاهبرداری که به شیوه درج آگهی و بازاریابی، ۱۲ میلیارد ریال کلاهبرداری از شرکت‌های پخش مواد غذایی در استان‌های مختلف کشور کرده بودند، دستگیر شدند.
سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس استان البرز بیان کرد: درپی اعلام شکایت فردی به پلیس‌آگاهی شهرستان فردیس استان البرز مبنی‌بر کلاهبرداری به‌شیوه خرید مواد غذایی از وی با چک‌های مسروقه، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس‌آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
رئیس پلیس استان البرز افزود: شاکی پس از دعوت به پلیس‌آگاهی، درخصوص جزئیات پرونده گفت که به‌صورت اتفاقی از طریق آگهی درج‌شده در سایت دیوار، با فردی که در کار پخش مواد غذایی به‌صورت عمده بوده و درخواست خرید از شرکت‌های تولید مواد غذایی را داشته، آشنا می‌شود.
وی گفت: پس از چندین مرحله قرار‌های تلفنی و حضوری و موافقت درخصوص چگونگی فروش کالا، مواد غذایی را به وی در قبال دریافت چک فروخته و در زمان موعد چک، متوجه نبود موجودی در حساب و سرقتی‌بودن چک شده است. محمدیان بیان کرد: همزمان با شکایت مال باخته، پرونده‌های متعدد دیگری با موضوع کلاهبرداری با شگرد خرید مواد غذایی و خشکبار در قبال ارائه چک‌های مسروقه، در این پلیس تشکیل شد که باتوجه به اهمیت آن، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
رئیس پلیس استان البرز بیان کرد: در بررسی‌های اولیه مأموران، مشخص شد که اعضای یک باند حرفه‌ای و سابقه‌دار به‌صورت مقطعی و کوتاه‌مدت با اسامی جعلی، اقدام به اجاره مغازه در مناطق مختلف شهرستان فردیس ازجمله مشکین‌دشت، فردیس، محمدشهر و ... می‌کردند و از طریق چاپ آگهی در سایت دیوار و عقد قرارداد با شرکت‌های فروش مواد غذایی در قبال خرید کالا، به فروشنده چک مسروقه تحویل می‌دادند و قبل از موعد وصول چک‌ها، اجناس خریداری‌شده را به مکان دیگری منتقل می‌کردند و متواری می‌شدند.
وی ادامه داد: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و به‌کارگیری شگرد‌های پلیسی، موفق به شناسایی چهار نفر از اعضای باند مذکور شدند و اطلاع یافتند که متهمان هم اکنون در یک فروشگاه پخش مواد غذایی اجاره‌ای در تهران، مشغول به فعالیت هستند. این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: مأموران با دریافت نیابت قضایی، به تهران اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه، موفق به دستگیری متهمان شدند.
محمدیان بیان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس‌آگاهی، ضمن اعتراف به جرم خود مبنی‌بر ۱۲ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۶۴ نفر از صاحبان شرکت‌های فروش مواد غذایی در سراسر کشور، در تشریح جزئیات اقدامات مجرمانه خود، اقرار کردند که با اجاره فروشگاه‌های پخش مواد غذایی به‌صورت موقت در استان‌های لرستان، کردستان، بندرعباس، قزوین، تهران، اراک، اصفهان، البرز و زنجان، اقدام به خرید چک‌های مسروقه، بازاریابی و تحویل اجناس کرده و سپس اجناس خریداری‌شده را در یک انباری دپو می‌کردند تا در زمان مناسب، به فروش برسانند.
وی اظهار کرد: سردسته باند که از متهمان سابقه‌دار بوده و تحت تعقیب پلیس استان زنجان است، با تشکیل باند‌های کلاهبرداری، اقدام به جذب افراد سابقه‌دار و کلاهبرداری از فروشندگان مواد غذایی می‌کرد. محمدیان با بیان این‌که متهمان به‌همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، تصریح کرد: تاکنون ۱۷ نفر از مال باختگان شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید