طلسم شکنی پس از ۲۰ سال

طلسم شکنی پس از ۲۰ سال

دیدار تیم های ایران و مراکش در اولین بازی گروه B با برد یک بر صفر ایران به پایان رسید تا تیم ملی برای اولین بار در بازی اول خود در جام جهانی برنده باشد.

کد خبر : ۵۸۷۱۱
بازدید : ۴۶۵۱
فرادید | همه چیز تمام شد. ایران توانست بعد از 20 سال به دومین برد خود در تاریخ جام جهانی برسد.تیم ملی فوتبال ایران توانست مراکش را در جام جهانی شکست دهد تا قاره آسیا بعد از ۸ سال در جام جهانی طعم برد را بچشد.
تاریخ‌سازی یوزهای ایرانی پس از 20 سال/ منتشر نشود
تیم ملی فوتبال ایران با نمایش دلاورانه خود موفق شد مراکش را در جام جهانی شکست دهد. گل دقایق پایانی مدافع مراکش به خودشان، فوتبال ایران را به افتخاری بزرگ رساند. افتخاری که نه فقط برای ایران بلکه برای کل قاره آسیا نیز محسوب می‌شود.
ملی پوشان فوتبال ایران در اولین دیدار خود، عصر امروز به میدان رفتند و پس از نود دقیقه پرحرارت و پر از التهاب موفق شدند از روی گل به خودی مدافع حریف در دقیقه 5+90 به سه امتیاز مهم و البته شیرین دست پیدا کنند تا با شکست مراکشی ها اولین بازی خود را با موفقیت به اتمام برسانند.
تاریخ‌سازی یوزهای ایرانی پس از 20 سال/ منتشر نشود
بعد از شکست سه بر صفر مقابل هلند در جام جهانی 1978 آرژانتین، باخت یک بر صفر برابر یوگسلاوی در 1998 فرانسه و شکست سه بر یک برابر مکزیک در 2006 آلمان، تیم ملی در جام جهانی 2014 اولین بازی خود را مقابل نیجریه با تساوی بدون گل آغاز کرد. حالا در روسیه تیم ملی کارش را با برد آغاز کرد تا اولین تیم آسیایی باشد که در روسیه موفق به کسب سه امتیاز شده است.
ایران و مراکش/ منتشر نشود
بعد از دیدار افتتاحیه جام جهانی و پیروزی روسیه مقابل عربستان، هواداران میزبان در شهر به شکلی جذاب به شادی پرداختند تا بالاخره روسیه رنگ و بویی فوتبالی به خود بگیرد.در‌ این میان هواداران دو تیم ایران و مراکش به همراهی آنها پرداختند تا جشن روس‌ها را تحت شعاع خود قرار دهند.
مراکشی‌ها سرمست از حضورشان در‌ جام جهانی بعد از دو دهه و امیدواری به ستاره‌های جذاب خود و البته ایرانیان که معمولا در‌ کشورهای دیگر هیچ وقت تیم ملی را تنها نگذاشته‌اند به کری شدیدی با یکدیگر پرداخته و پیش بازی خود را این چنین برگزار کردند.
ایران و مراکش/ منتشر نشود
ملی پوشان فوتبال ایران امروز در اولین دیدار خود در جام جهانی حاضر شدند. دیداری که سه امتیاز آن می توانست دومین پیروزی تیم ملی ایران در تاریخ حضور خود در جام های جهانی را رقم بزند.
ببینید: تصاویر/ حاشیه و متن افتتاحیه جام جهانی روسیه


شاگردان کارلوس کی روش امروز چهارمین دیدار خود با این مربی را در جام جهانی سپری کرد. تیم ملی که به عنوان دومین تیم حاضر در جام جهانی روسیه معرفی شد پس از پستی و بلندی های فراوان در دوره های آماده سازی بالاخره به اولین دیدار خود در آوردگاه جهانی برابر مراکش رسید.
ایران و مراکش/ منتشر نشود
سورپرایزهای کی‌روش در ترکیب اصلی

به جز سعید عزت الهی که به علت محرومیت در این دیدار حضور ندارد، مهدی طارمی که در دیدار با لیتوانی دچار آسیب دیدگی شده بود در این بازی غایب است و وحید امیری شانس بازی در جام جهانی را پیدا کرد.
از جمله دیگر نکات جالب توجه ایران عدم حضور میلاد محمدی بود. بازیکنی که در بازیهای مرحله انتخابی حضور ثابتی در ترکیب ایران داشت در این بازی حضور نداشت دلیل غیبت این بازیکن مشخص نیست و احسان حاج صفی در دفاع چپ قرار گرفت.

امید ابراهیمی و مسعود شجاعی دو هافبک وسط تیم و کریم انصاری فرد هم در پست هافبک هجومی قرار گرفته بودند. شجاعی با حضور در این بازی سومین جام جهانی اش را تجربه کرد. اشکان دژاگه که نیز بیم وامیدهای فراوانی برای رسیدنش به این بازی وجود نداشت در ترکیب اصلی حضور ندارد.
ایران و مراکش/ منتشر نشود
طلسم ۲۰ ساله

هر کدام از دو تیم در صورت برد دراین بازی ، پس از ۲۰ سال می توانستند در جام‌جهانی موفق به پیروزی شوند. ایران در جام‌جهانی ۱۹۹۸ در بازی تاریخی برابر آمریکا به اولین برد خود در تاریخ جام‌جهانی دست یافت و این برد تا به امروز تنها برد ایران در جام‌جهانی محسوب می‌شد و ایران در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ نتیجه‌ای بهتر از تساوی کسب نکرد.
سابقه تقابل

تنها رویایی دو تیم به تورنمنت چهارجانبه تبریز در سال ۱۳۸۱ بر می‌گردد که این بازی در شرایطی که در وقت قانونی به تساوی یک-یک رسید در ضربات پنالتی با پیروزی ایران همراه شد. هر چند این بازی رسمی محسوب نمی‌شود و در آمار فیفا لحاظ نشده است.
رتبه در رده بندی فیفا

ایران پس از سالها صدرنشینی، در آستانه مسابقات،عنوان نخست رده‌بندی فیفا در قاره آسیا از دست داد و در رتبه ۳۷ فیفا قرار دارد.مراکش نیز در رده چهارم آفریقا و چهل و یکم جهان قرار دارد.تیمهای رتبه ۳۸ تا ۴۰ در جام جهانی حضور ندارند و ایران و مراکش در بین تیمهای حاضر در جام جهانی از نظر رتبه بندی فیفا در کنار هم قرار گرفته اند.

دیدار اول جام جهانی 2018 روسیه، جمعه 25/03/97، ساعت 19:30، ورزشگاه سن پترزبورگ
داور: جونیت چاکر کمک ها: باهات دوران، تاریک اونگون

تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند
احسان حاج صفی
روزبه چشمی
مرتضی پورعلی گنجی
رامین رضاییان
مسعود شجاعی
امید ابراهیمی
وحید امیری
کریم انصاری فر
علیرضا جهانبخش
سردار آزمون
سرمربی: کارلوس کی روش
تیم ملی مراکش

مونیر المحمدی
مهدی بن عطیه
رومن سایس
اشرف حکیمی
امین حارث
یونس بلهندا
مبارک بوصوفا
کریم الاحمدی
حکیم زیاش
نورالدین امرابات
ایوب الکعبی
سرمربی: هروه رنار
گل به خودی

ارسال احسان حاج صفی در بهترین زمان ممکن موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد کرد اما مدافع حریف نتوانست از پس دور کردن این توپ بربیاد و به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

تاریخ‌سازی یوزهای ایرانی پس از 20 سال/ منتشر نشود

بهترین بازیکن

پیروزی شیرین ملی پوشان ایران با تلاش همه بازیکنان تیم ملی اتفاق افتاد اما در این میان می توان چند بازیکن را بهتر از سایرین دانست. علیرضا بیرانوند در این دیدار به خوبی توانست دروازه خود را بسته نگه دارد او برای این کار دو سیو دیدنی به نمایش گذاشت.

امید ابراهیمی هم یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی محسوب می شود. هافبک دفاعی تیم ملی که در دقایق پایانی به دلیل مصدومیت جای خود را به بازیکن دیگری داد هم در جنگندگی و هم در راه انداختن برنامه های هجومی تیم ملی موفق ظاهر شد.

وحید امیری نیز یکی از دونده ترین بازیکنان تیم ملی در این دیدار بود. او بارها با حرکات خود توانست حملات تیم ملی را برنامه ریزی کند و بارها با ممانعت از حملات مراکشی ها مدافعان را از شر حملات حریف برهاند.

مرتضی پورعلی گنجی نیز به عنوان یکی از دو مدافع میانی تیم ملی به خوبی توانست از عهده وظایف خود بربیاید. او که در زمان ارسال ضربات ایستگاهی جلو می رفت هم در حملات و هم در دفاع موفق شد بازی موثری از خود به نمایش گذاشت.

شکستن طلسم پس از ۲۰ سال

پیروزی تیم ملی در دیدار امروز اتفاقات ویژه فراوانی در خود داشت که کسب پیروزی پس از 20 سال را می توان مهم ترین آن دانست. این برد بعد از پیروزی مقابل تیم ملی آمریکا دومین برد تیم ملی در تمامی ادوار جام جهانی است.

گل به خودی مراکشی ها دیرترین گل به خودی است که در تاریخ جام های جهانی به دست آمد و بدین ترتیب دیرترین گلی که در تاریخ جام های جهانی به ثمر رسید سه امتیاز شیرین برای تیم ملی ایران به دنبال داشت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید