فصل داغ فوتبال بر پرده سینما
کد خبر: ۵۸۷۶۱
بازدید: ۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
تمامی بلیت‌های پردیس‌های سینمایی برای تماشای بازی فوتبال ایران- مراکش ساعتی بعد از اعلام خرید آنلاین به فروش رفت. نگاه به سامانه خرید اینترنتی سینماتیکت گویای این مطلب است؛ اینکه استقبال از خرید بلیت فوتبال و تماشای بازی در سینماها، موجی عظیم از مخاطبان علاقه‌مند به فوتبال را راهی سالن‌های سینما کرده است و مردم می‌توانند دور هم به تماشای بازی بنشینند.
فصل داغ فوتبال بر پرده سینما
 
تمامی بلیت‌های پردیس‌های سینمایی برای تماشای بازی فوتبال ایران- مراکش ساعتی بعد از اعلام خرید آنلاین به فروش رفت. نگاه به سامانه خرید اینترنتی سینماتیکت گویای این مطلب است؛ اینکه استقبال از خرید بلیت فوتبال و تماشای بازی در سینماها، موجی عظیم از مخاطبان علاقه‌مند به فوتبال را راهی سالن‌های سینما کرده است و مردم می‌توانند دور هم به تماشای بازی بنشینند.
 
هرچند که از چند هفته پیش رایزنی‌ها درباره چگونگی اجرای طرح نمایش فوتبال در سینما‌ها چندین‌بار بررسی و در آخر تصمیم به اجرای آن گرفته شد، اما اجرائی‌شدن این طرح که اتفاقا در تجربه‌های پیشین، موافقان بسیاری ازجمله سینماداران داشت، باعث شد تا برخی از زاویه‌ای دیگر به این ماجرا نگاه کنند و در تجربه نخست این طرح در جام جهانی ۲۰۱۸، از کم‌فروغ‌شدن فیلم‌های درحال‌اکران که جای سئانس‌هایشان با نمایش بازی فوتبال عوض شده است گله کنند.
 
شاید اکران‌های نه‌چندان رضایت‌بخش در ماه مبارک رمضان و در ادامه شروع بازی‌های جام جهانی درصد این گلایه‌ها را بیشتر از قبل کرده است، اما به گمان برخی مخالفان، درحالی‌که سینما‌ها به‌صورت طبیعی با افت شدید مخاطب روبه‌رو هستند، نباید تن به نمایش فوتبال در سینما‌ها داد و اندک مخاطبان سینما را از دست داد. در این میان قطعا نمی‌توان میل سینماداران به رونق سالن‌هایشان را نادیده گرفت.
 
جمعه‌شب ۲۵ خرداد، افراد بسیاری همراه با خانواده‌هایشان در سالن‌های سینما به دیدن نخستین بازی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ نشستند؛ افرادی که وقتی از آن‌ها درباره مبلغ بلیت برای تماشای فوتبال و چرایی انتخاب سینما سؤال شد، از اینکه در چنین جمعی می‌توانند در کنار خانواده یا دوستانشان فوتبال ببینند خوشحال بودند.
 
غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، نیز درباره اجرای طرح نمایش فوتبال در سینما‌ها اعلام رضایت کرد و گفت: «این مسابقه در سالن‌های سینما بدون هیچ مشکلی نمایش داده شد و استقبال مخاطبان نیز بسیار خوب بود و تمام سینما‌هایی که قرار بوده در طرح شرکت کنند مسابقه فوتبال را نمایش دادند».
 
او ادامه داد: «من شخصا حدود پنج‌بار با مسئولان اداره اماکن نیروی انتظامی تلفنی گفت‌وگو کردم و آن‌ها هیچ مشکل و گزارشی را اعلام نکردند. استقبال در سالن‌های سینمایی تهران بهتر از شهرستان‌ها بوده است.
 
در شهرستان‌ها نیز سینما‌های شهر مشهد با استقبال خوبی همراه شدند، اما در سایر شهر‌ها استقبال خیلی خوب نبود و بعضی شهرستان‌ها نیز این طرح را اجرا نکردند، البته ناهماهنگی‌هایی جزئی نیز وجود داشت. قرار است مسابقه دوم تیم ایران برابر اسپانیا نیز مانند بازی با مراکش در سالن‌های سینمایی به نمایش دربیاید».
 
آمار‌ها از فروش ۵۰۰ میلیونی بازی ایران- مراکش در سینما‌ها حکایت می‌کند و می‌توان اجرای این طرح را تنها در نمایش همین بازی امیدوارکننده و موفق توصیف کرد؛ ماجرایی که یک سوی آن سینمادارانی هستند که با نمایش فوتبال، حتی برخی از افرادی را که شاید ماه‌ها و سال‌ها سری به سالن‌های سینما نمی‌زدند به این مکان جذب کرده اند و از سویی درآمدزایی خوبی برای سینما داشته است، اما سوی دیگر این ماجرا هم صاحبان آثار سینمایی هستند که برخی از سالن‌هایشان در طرحی که برای اجرای نمایش فوتبال در سینما‌ها در نظر گرفته شده است به این بازی‌ها اختصاص داده می‌شود و در این چند روز در مصاحبه‌هایشان به این موضوع اشاره کرده‌اند.
 
هرچند که با وجود تمام گله‌مندی‌ها باید به این موضوع هم اشاره کرد که هم‌زمان با پخش فوتبال اساسا ریزش چشمگیری را در مخاطبان فیلم‌های در حال اکران در سینما‌ها و در واقع سینما شاهد خواهیم بود و حتی به شرط اختصاص‌ندادن سالن‌های سینما برای تماشای فوتبال، باز هم در این بازه زمانی نمی‌توان انتظار فروش قابل‌توجهی از آثار سینمایی را پیش‌بینی کرد، پرسشی مبنی‌بر اینکه آیا طرح حمایتی از آثار سینمایی که در زمان جام جهانی اکران شده اند و جبران ضرروزیان مالی آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد بی‌پاسخ مانده است و باید دید در چند روز آینده پاسخ مدیران سینمایی به گله‌مندی برخی از صاحبان آثار سینمایی که فیلم‌هایشان در حال اکران است چه خواهد بود.
برچسب ها: فوتبال ، سینما ، مراکش