محبوبیت زوری برای ده خودروی چینی

محبوبیت زوری برای ده خودروی چینی

دی‌اس ۵ ال اس توانسته به مدد شوک اخیر تا بیش از ۳۳۰ میلیون تومان هم خرید و فروش شده و به قلمرو خودرو‌های لوکس بازار ایران پا بگذارد! این یعنی اگر زمانی با همین مبلغ می‌شد محصولی از ب ام‌ و را خریداری کرد، اما حالا تنها باید نظاره گر جولان سدان گمنام دی اس باشیم.

کد خبر : ۵۸۹۴۱
بازدید : ۸۹۸۰
فرادید | تقاضای کاذب در بازار خودرو که عمدتا با هدف حفظ دارایی از بی‌ثباتی اقتصادی در بین خریداران رواج یافته باعث شده تا تعدادی از خودرو‌های نه چندان محبوب بازار با افزایش شدید حاشیه سود مواجه شده و برخلاف قبل از دوره گرانی که این محصولات با افت قیمت روبرو بودند، حالا محصولات چینی مثل چری، دانگ فنگ، ام جی، لیفان، بی‌وای‌دی و چانگان و نیز خودرو‌هایی از دیگر برند‌ها مثل اتومبیل‌های ساخت دی اس و میتسوبیشی با رشد شدید قیمت در بازار روبرو شده‌اند.
دی‌اس ۵ ال اس توانسته به مدد شوک اخیر تا بیش از ۳۳۰ میلیون تومان هم خرید و فروش شده و به قلمرو خودرو‌های لوکس بازار ایران پا بگذارد! این یعنی اگر زمانی با همین مبلغ می‌شد محصولی از ب ام‌ و را خریداری کرد، اما حالا تنها باید نظاره گر جولان سدان گمنام دی اس باشیم.

به گزارش فرادید، شرایط نامساعد حاکم بر بازار خودرو که متاثر از متغیر‌های سیاسی اقتصادی داخلی و فشار‌های بین‌المللی مدتی است سایه ابهام را بر فراز اقتصاد ایران گسترده، موجب شده تا یکی از بدترین برهه‌های یک دهه اخیر را به لحاظ میزان داد و ستد اتومبیل شاهد باشیم.
محصولات چینی مثل چری تیگو7، دانگ فنگ اچ30 کراس، ام جی360، لیفان820، بیوایدی اس6 و چانگان سی اس 35 و نیز خودروهایی از دیگر برندها مثل اتومبیلهای ساخت دی اس و میتسوبیشی با رشد شدید قیمت در بازار روبرو شدهاند.محصولات چینی مثل چری تیگو7، دانگ فنگ اچ30 کراس، ام جی360، لیفان820، بیوایدی اس6 و چانگان سی اس 35 و نیز خودروهایی از دیگر برندها مثل اتومبیلهای ساخت دی اس و میتسوبیشی با رشد شدید قیمت در بازار روبرو شدهاند.
بسیاری از محصولاتی که تا پیش از شوک‌های ناشی از سیاست ارزی و تعرفه‌ای دولت و نیز تحریم‌های آمریکا چندان طرفداری نداشتند و شرکت‌های تولیدکننده یا واردکنندگان خرد آن‌ها را با اقسام ترفند‌های فروش راهی بازار مصرف می‌کردند، در شرایط پرابهام فعلی که قیمت خودرو زبانه می‌کشد همگی به محصولاتی پرطرفدار تبدیل شده‌اند که نه تنها افت قیمت نداشته که حالا با حاشیه سود هم خرید و فروش می‌شوند. در یک گزارش میدانی که به مرور وضعیت قیمت‌ها در گالری‌های سطح شهر در اقصی‌نقاط پایتخت می‌پردازد، سعی می‌کنیم آنچه برای خودرو‌های نفروش بازار رخ می‌دهد را بی کم وکاست برای‌تان روایت کنیم.
لیفان ۸۲۰
سدان کشیده چینی که در کارخانه ۹۱ میلیون و در بازار حدود ۸۸ میلیون قیمت داشت بر اثر افزایش قیمت ارز رشد چشمگیری به لحاظ بهای بازار داشته و هم‌اینک به لطف کمبود تولید وکاهش عرضه تا بیش از ۱۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. لیفان ۸۲۰ که از موتوری ۲۴۰۰ سی‌سی و اتاقی بزرگ سود می‌برد در سه سال اخیر کمتر از ۶ هزار دستگاه فروش داشته وهمواره در مقابل رقبای کره‌ای و چینی هم‌رده در موضع ضعف قرار داشته است.
محصولات چینی مثل چری تیگو7، دانگ فنگ اچ30 کراس، ام جی360، لیفان820، بیوایدی اس6 و چانگان سی اس 35 و نیز خودروهایی از دیگر برندها مثل اتومبیلهای ساخت دی اس و میتسوبیشی با رشد شدید قیمت در بازار روبرو شدهاند.
| بیشتر بخوانیم: با 130 میلیون چه خودرویی می‌توان خرید؟
دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس
استیشن واگن چینی ایران خودرو که سال ۹۶ را با فروش بیش از ۳۰ هزار دستگاهی پشت سرگذاشت یکی از محصولاتی بود که تا قبل از بروز بحران‌های ارزی و وقوع دوباره تحریم‌های آمریکا در بازار کمتر از ۴۶ میلیون تومان قیمت داشت و کمتر خریداری به جای دنای ایران سراغش می‌رفت. حالا، اما اچ ۳۰ کراس به واسطه ظاهر خوش آب و رنگ، مجهز بودن به سانروف و جعبه دنده و البته استفاده از عنوان کراس که نماد حضور در طبقه شاسی‌بلندهاست، توانسته تا ۵۹ میلیون تومان هم خرید و فروش شود.

محصولات چینی مثل چری تیگو7، دانگ فنگ اچ30 کراس، ام جی360، لیفان820، بیوایدی اس6 و چانگان سی اس 35 و نیز خودروهایی از دیگر برندها مثل اتومبیلهای ساخت دی اس و میتسوبیشی با رشد شدید قیمت در بازار روبرو شدهاند.
جیلی جی سی ۶
نمونه ساده و قدیمی سری اکسلنت که از نیمه دوم سال قبل وارد بازار شد و به واسطه طراحی زمت نتوانست اعتبار چندانی کسب کند. جی‌سی ۶، اما حالا با خروج بسیاری از برند‌های اروپایی، کره‌ای و ژاپنی از ایران تا بیش از ۶۲ میلیون تومان هم خرید و فروش می‌شود غافل از اینکه تا انتهای سال ۹۶ این خودرو کمتر از ۵۰ میلیون تومان قیمت داشت.

محصولات چینی مثل چری تیگو7، دانگ فنگ اچ30 کراس، ام جی360، لیفان820، بیوایدی اس6 و چانگان سی اس 35 و نیز خودروهایی از دیگر برندها مثل اتومبیلهای ساخت دی اس و میتسوبیشی با رشد شدید قیمت در بازار روبرو شدهاند.
چری ۳۱۵ هاچ‌بک
یکی از نما‌های بارز خودرو نفروش در ایران که سازنده کرمانی با کمک تسهیلات و روش‌های مختلف فروش تعداد کثیری از آن را روانه بازار مصرف کرده است. ۳۱۵ هاچ‌بک تا قبل از سال قیمتی ۴۳ تا ۴۴ میلیونی داشت، ولی م‌اینک با بهای بیش از ۵۵ میلیون تومان خردی و فروش می‌شود.

محصولات چینی مثل چری تیگو7، دانگ فنگ اچ30 کراس، ام جی360، لیفان820، بیوایدی اس6 و چانگان سی اس 35 و نیز خودروهایی از دیگر برندها مثل اتومبیلهای ساخت دی اس و میتسوبیشی با رشد شدید قیمت در بازار روبرو شدهاند.
چانگان سی‌اس ۳۵
یکی از شاسی‌بلند‌های کامپکت و خوش‌ساخت چینی همین محصول کوچک چانگان یعنی سی‌اس‌۳۵ است که با یک شوک بزرگ حدود ۱۴ میلیون تومان گران شده است. سی‌اس‌۳۵ که تا قبل از عید نوروز به دلیل مشخصات خاصش، طرفداران اندکی به سراغش می‌رفتند و بهایی ۶۶ میلیون تومانی داشت هم‌اینک در نمایشگاه‌های پایتخت با بهای ۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
محصولات چینی مثل چری تیگو7، دانگ فنگ اچ30 کراس، ام جی360، لیفان820، بیوایدی اس6 و چانگان سی اس 35 و نیز خودروهایی از دیگر برندها مثل اتومبیلهای ساخت دی اس و میتسوبیشی با رشد شدید قیمت در بازار روبرو شدهاند.
دی اس ۵‌ال اس
این یکی واقعا نفروش است و حتی در خود اروپا هم سالانه با همه برادرانش بیشتر از ۳۰ هزار دستگاه فروش ندارد. دی‌اس ۵ ال اس که در سه سال اخیر کمتر از ۱۰۰ دستگاه در ایران فروش داشته، به رغم قیمت ارزانتر از رقبا و لیست امکاناتی کامل، تا قبل از بحران اخیر قیمتی ۲۱۰ میلیون تومانی داشت و با افت شدید قیمت در بازار معامله می‌شد. حالا، اما این محصول فرانسوی نیمه لوکس توانسته به مدد شوک اخیر تا بیش از ۳۳۰ میلیون تومان هم خرید و فروش شده و به قلمرو خودرو‌های لوکس بازار ایران پا بگذارد! این یعنی اگر زمانی با همین مبلغ می‌شد محصولی از ب. ام؛ و را خریداری کرد، اما حالا تنها باید نظاره گر جولان سدان گمنام دی اس باشیم.
 دی اس ۵‌ال اس این یکی واقعا نفروش است و حتی در خود اروپا هم سالانه با همه برادرانش بیشتر از ۳۰ هزار دستگاه فروش ندارد. دی‌اس ۵ ال اس که در سه سال اخیر کمتر از ۱۰۰ دستگاه در ایران فروش داشته، به رغم قیمت ارزانتر از رقبا و لیست امکاناتی کامل، تا قبل از بحران اخیر قیمتی ۲۱۰ میلیون تومانی داشت و با افت شدید قیمت در بازار معامله می‌شد. حالا، اما این محصول فرانسوی نیمه لوکس توانسته به مدد شوک اخیر تا بیش از ۳۳۰ میلیون تومان هم خرید و فروش شده و به قلمرو خودرو‌های لوکس بازار ایران پا بگذارد! این یعنی اگر زمانی با همین مبلغ می‌شد محصولی از ب. ام؛ و را خریداری کرد، اما حالا تنها باید نظاره گر جولان سدان گمنام دی اس باشیم.
چری تیگو ۷
زمانی گفته می‌شد هیچ اتومبیل چینی مونتاژ داخلی نخواهد توانست با بهایی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در کشور به فروش رود، ولی کاهش شدید ارزش پول ملی و افزایش تعرفه واردات سبب شد تا چری با مدل تیگو ۷ از این فضا حداکثر استفاده را بکند. تیگو ۷ که تا پیش از سال جدید با بهایی کمتر از قیمت رسمی کارخانه در محدوده ۱۳۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد حالا بهایش در بازار از ۱۶۰ میلیون تومان هم گذشته و مستقیما به رقیبی اغواگر و جذاب برای سانگ‌یانگ تیوولی، رنو کپچر و پژو ۲۰۰۸ تبدیل شده است.

محصولات چینی مثل چری تیگو7، دانگ فنگ اچ30 کراس، ام جی360، لیفان820، بیوایدی اس6 و چانگان سی اس 35 و نیز خودروهایی از دیگر برندها مثل اتومبیلهای ساخت دی اس و میتسوبیشی با رشد شدید قیمت در بازار روبرو شدهاند.
میتسوبیشی ASX
این کراس‌اوور کوچک و جمع و جور ژاپنی تا پیش از شیوع گرانی‌ها تنها ۱۸۵ میلیون تومان قیمت داشت با رشد بهای ارز در ابتدای سال ابتدا تا بیش از ۲۳۹ میلیون تومان و سپس به حدود ۲۵۹ میلیون تومان رسید. میتسوبیشی ASX که اخیرا با رشدی چشمگیر در بازار تا حدود ۲۷۵ میلیون تومان رشد قیمت داشته تا پیش از این همواره با افت قیمت خرید و فروش می‌شد، اما به واسطه کیفیت مناسب و قیمت بالای رقبای کره‌ای فعلا خریداران بیشتری یافته است.
محصولات چینی مثل چری تیگو7، دانگ فنگ اچ30 کراس، ام جی360، لیفان820، بیوایدی اس6 و چانگان سی اس 35 و نیز خودروهایی از دیگر برندها مثل اتومبیلهای ساخت دی اس و میتسوبیشی با رشد شدید قیمت در بازار روبرو شدهاند.
ام جی ۳۶۰
باورش واقعا سخت است، اما محصول مونتاژی و ساده ام‌جی که در بدو ورود به بازار در سه مدل دنده‌ای، اتوماتیک و توربو در محدوده ۵۵ تا 75میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود پس از وقوع اتفاقات اخیر به ترتیب در مدل‌های دنده‌ای، اتوماتیک و توربو تا قیمت‌های ۷۵، ۸۵ و 99میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. ام‌جی از جمله خودروهایی است که همواره در بازار با فقدان خریدار روبرو بوده است.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    خیلی کامل بود مرسی

  • نصرت ارسالی در

    مسئولین با سرافرازی کلاه شان را بالاتر بگذارند.
    ایران بهشت دلالی و مافیا

  • حسن ارسالی در

    واقعا خودروی دی اس رو با چی داری مقایسه میکنی میگی بدرد نمیخوره؟
    نه خودروهای داخلی خوبن.خجالت هم نمیکشن هنوز پراید تولید میکنن.اونوقت میگی دی اس تو اروپا هم فروش نداره؟ما به همونم راضی هستیم. پراید و دارین میفروشین که تو اتیوپی هم فروش نداره.اونوقت از اون خودروها ایراد میگیرین؟واقعا دنبال چی میگردی

  • ناشناس ارسالی در

    ام جی خوب و مقبول

  • ناشناس ارسالی در

    وای از این قیمتا

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید