مجرد ماندن آدم را می‌کُشد!

مجرد ماندن آدم را می‌کُشد!

وقتی ازدواج‌ها پایان می‌یابند، سلامت قلب هم ممکن است کاهش یابد. مردان و زنان مطلقه، ریسک بالایی برای ابتلا به بیماری قلبی شریانی دارند. این در حالی است که افراد بیوه، به طور محتمل‌تر سکته را تجربه می‌کنند. وضعیت زنان در این زمینه بدتر از مردان است. زنانی که به تنهایی زندگی می‌کنند، احتمالا پیرتر می‌شوند و با مشکلات سلامتی بیشتری مواجه می‌شوند.

کد خبر : ۵۹۱۲۲
بازدید : ۳۴۵۸۸

مجرد ماندن آدم را می‌کُشد!

فرادید | مجرد ماندن ممکن است شما را به کشتن دهد. افراد متاهل، کمتر دچار بیماری قلبی می‌شوند، زیرا فرد دیگری از آن‌ها مراقبت می‌کند.

به گزارش فرادید به نقل از نیوزویک، مجرد‌هایی که در مراسم عروسی دوستان‌شان، به آن‌ها نگاه عاقل اندر سفیه می‌کنند، ممکن است دفعه بعدی بخواهند خودشان دسته گل را بگیرند: پژوهش جدید نشان داد مجردی می‌تواند مرگبار باشد.

بخوانید: احتمال زوال عقل در مجردها بیشتر است

محققان طی پژوهشی که روز سه‌شنبه در مجله هارت (قلب) منتشر شده است، دریافته‌اند که افراد مجرد، نسبت به افراد متاهل، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته هستند و به طور کلی مرگ‌ومیر بیشتری دارند. طبق این پژوهش، آن‌هایی که دارای روابط متعهدانه هستند برای بهبود نتایج سلامت، به حمایت شرکایشان اتکا می‌کنند. بنابراین، وضعیت تاهل، می‌تواند نشانه‌ای از سلامت قلب باشد.

تیمی از محققان با تحلیل ۳۴ پژوهش و مشارکت بیش از دو میلیون نفر، دریافته‌اند افرادی که هرگز ازدواج نمی‌کنند یک و نیم برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند. این در حالی است که زوج‌های متاهل، بهتر می‌توانند استرس را مهار کنند. زیرا شرکایشان منابع و حمایت عاطفی بیشتری برای منع یا حل کردن نگرانی‌های سلامتی فراهم می‌کنند.

زندگی کردن با یک شریک می‌تواند نجات‌بخش باشد: یک زوج می‌تواند زودتر از کسی که تنها زندگی می‌کند، علایم (بیماری) را تشخیص دهد. امری که به مراجعه زودتر به پزشک و تشخیص بیماری منتهی می‌شود.

در خانواده‌هایی که دو درآمد دارند، داشتن پول‌های مخصوص سلامتی می‌تواند به معنای داشتن مراقبت بهداشتی بهتر، از جمله دسترسی به توانبخشی پس از بیماری، باشد.

وقتی ازدواج‌ها پایان می‌یابند، سلامت قلب هم ممکن است کاهش یابد. مردان و زنان مطلقه، ریسک بالایی برای ابتلا به بیماری قلبی شریانی دارند. این در حالی است که افراد بیوه، به طور محتمل‌تر سکته را تجربه می‌کنند. وضعیت زنان در این زمینه بدتر از مردان است. زنانی که به تنهایی زندگی می‌کنند، احتمالا پیرتر می‌شوند و با مشکلات سلامتی بیشتری مواجه می‌شوند.

بخوانید: پاسخ علم به یک سوال/ تجرد بهتر است یا تاهل؟!

از دست دادن شریک یا طلاق گرفتن، سطوح استرس را افزایش می‌دهد و جلوی قدرت افراد برای منع یا تشخیص بیماری را می‌گیرد. افزایش استرس، می‌تواند عوامل پرریسک موجود، مانند فشار خون، دیابت و تغییرپذیری ضربان قلب، را تشدید کند. علاوه بر این، آن‌هایی که تنها زندگی می‌کنند دیرتر به پزشک مراجعه یا مشکلات سلامتی موجود را معالجه می‌کنند، این درحالی است که افراد متاهل، غالبا به سلامت یکدیگر اهمیت می‌دهند و یکدیگر را برای سالم ماندن مسئول می‌دانند. طبق این پژوهش، مجردها، دو برابر بیشتر، معالجه را نادیده می‌گیرند.

معلوم شد که منافع اجتماعی و فیزیولوژیکی شراکت، خودشان را در سلامت جسمی نشان می‌دهند. یک مقاله که در سال ۱۹۹۵ نوشته شده، گفت: احتمال اینکه "افراد منزوی" پس از تجربه یک حمله قلبی زنده بمانند کمتر است، زیرا آن‌ها فاقد "حس تعلق و صمیمیت" و خودکفایی در حل بیماری‌شان هستند.

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که جزر و مد‌های ازدواج هم به مرور زمان در نتایج سلامت منعکس می‌شوند. ازدواج‌هایی که به مرور سال‌ها بهبود یافته‌اند، باعث شده زوج‌ها وزن‌های سالم‌تر و کلسترول کمتری داشته باشند. اما همزمان با انحطاط ازدواج، زوج‌ها به احتمال زیاد، دچار فشار خون بالا می‌شوند.

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    جوری مینویسید انگار خود ادمها مجرد بودن را انتخاب میکنند با این گرانی -- با این مهریه های سنگین و گرانی سکه -- به نطر من ازدواج بیشتر ادم رو میکشه این مقاله ها برای کشورهای غربی هست که افراد پس از ازدواج احساس ارامش میکنند اما در ایران پس از ازدواج تازه نگرانیها و اضطرابهای جدید برای ما ایجاد میشود تازه باید دنبال کار دوم بگریدیم که مخارج زندگی تامین شود -- هر روز باید استرس داشته باشی اگه زنت مهریه اش رو بخواد این 500 میلیون و یک میلیارد رو از کجا بیاری و هر ان میتونه با کمک یک وکیل بندازتت زندان -- اگه بچه ها برگتر شدند با این شرایط بد اقتصادی کجا کار براشون پیدا کنم !!!!!!!
    این مقاله ها مال یک کشور نرمال و استاندارده نه ایران که ازدواج در ایران یک کار پر خطره که حتی ممکنه به افسردگی و فقر و مرگ و جنایت و خودکشی هم بکشه .

    • الاغ سوار ارسالی در

      نویسنده بیخود نوشته بدبخت . نمیدونه که با متاهلی مردهای بدبخت زیر بار گررانی می میرند ! حتما میدانند که سن سکته آقایان از دست زندگی متاهلی به 35-40 سال رسیده است . مرگ بر خائنین این مملکت . مرگ بر دزدان این مملکت .

  • ناشناس ارسالی در

    الان خیلی از فوت ها بدست همسر رخ میده

  • ناشناس ارسالی در

    زندگی مجردی ایرانی با زندگی مجردی غربی فرق داره. البته نسل جدید ما هم مدل غربی زندگی می کنه. ماها که نسل ابتدای دهه 50 و قبل از دهه پنجاه هستیم به این پژوهش ها نمی خوریم. بعضی پژوهش ها مدل خاص جوامع هستن.
    پس فرارو هر چیزی رو چاپ نکن.

  • ناشناس ارسالی در

    با این تورم و بیکاری و مشاغل موقت و قیمت سکه دو میلیون هفتصد که معلوم نیست سال بعد پنج میلیون هم نشه قطعا در ایران تاهل باعث سکته زودرس و مرگ زودتر خواهد شد فقط لطفا دولت محترم کاندوم را حتما با دلار دولتی واردکنه تا حداقل از ایدز و هپاتیت در امان باشیم

  • دانیال ارسالی در

    والا من خودم قبل ازدواج سالم و سرحال و با انگیزه بودم، الان دو ساله ازدواج کردم، علاوه بر درد های عصبی که گرفتم، هر روز آرزوی مرگ یا برگشت به مجردی می کنم. ازدواج نکنید، چه دختر چه پسر، ازدواج نکنید!

  • ناشناس ارسالی در

    متاهل شدن ممکنه آدم را نکشه ولی آدم هر روز آرزوی مرگ میکنه

  • ناشناس ارسالی در

    حداقل در مورد اطرافیان من به شخصه که برعکس بوده! مثلا من که مجردم خیلی روی تغذیه ام مطالعه می کنم و به افراد فامیل هم خیلی توصیه میکنم که چی بخودند و چی نخورند، آخر یه بار یکی از افراد فامیل گفت من هم 5-6 تا همکار مجرد دارم مثل تو از بیکاری و بی مسئولیتی فقط به تغذیه مناسب فکر می کنند! متاهل ها وقت برای فکر کردن به این چیزا ندارند! یه دفعه فی البداهه از دهنم پرید که چون مجردها دوست دارند زنده بمونند، اما متاهل ها دوست دارند زودتر بمیرند! البته اون موقع هدفم جواب دادن به اون آدم بود، ولی بعدا که فکر کردم دیدم ضمیر ناخودآگاهم درست تحلیل کرده. اتفاقا این متاهل های ایرانی هستند که به خاطر زندگی جهنمیشون حال و حوصله هیچ کاری رو ندارند. دلیل اون هم اینه که زندگی ها بر اساس معامله شکل میگیره و نه عشق؛ کیه که دوست نداره شریک تجاریش زودتر بمیره تا اموالش رو تصاحب کنه؟؟؟؟ ازدواج بین ایرانیها یعنی همین.

  • میلاد ارسالی در

    والا بخدا من از وقتی متاهل شدم هم بیماری استرس گرفتم هم موهام سفید شده هم هزار کوفت دیگه

  • ناشناس ارسالی در

    والا مجردها خیلی راحت تر دارند زندگی میکنند. هر چی سکته و مرگ زودرس و بدبختی هست برای متاهل هاست
    هر چند تو ایران مجرد و متاهل فرقی نداره همه بدبختند

  • ناشناس ارسالی در

    یک حکایت هست که میگه: "یک روزی یکی رفت دکتر و گفت: دکتر میخوام دارویی بهم بدی که 120 سال عمر کنم. دکتر گفت: گنج پیدا کردی؟ گفت: نه. دکتر پرسید: قرعه کشی ماشین 800 میلیونی برنده شدی؟ اون گفت: نه. دکتر گفت پس مرض داری که میخوای 120 سال عمر کنی؟ "

    طوری نوشتی عمر بیشتر. من خودم به شخصه مجردم و مجرد خواهم ماند و حاضر نیستم ازدواج کنم تا ابد تا عمرم کم بشه. خیلی خوشیم تو این زندگی که بخوایم عمر بیشتری هم کنیم؟

  • ناشناس ارسالی در

    میکشد ،اما از خوشی.

  • ناشناس ارسالی در

    از شدت خوشحالی

  • ناشناس ارسالی در

    مجردی خیلی هم دوران خوبیه. بی درد سر و بی مسئولیت.
    اتفاقا بیشتر استرسا برای متاهیله

  • ناشناس ارسالی در

    امانوئل کانت و آرتوز شوپنهاوز، دو تن از بزرگترین فیلسوفان تاریخ مجرد بودند. هیچ دلیلی برای پذیرش مسئولیت احمقانه ای که ازدواج میاره وجود نداره. دو انسان برای رهایی از روزمرگی زندگی با هم ازدواج میکنند و چند سال بعد و دوباره برای رهایی از روزمرگی انسان دیگری را وارد این دنیای پلید میکنند و این فرآیند مسخره دوباره تکرار میشود.

  • علی ارسالی در

    متاهل شدن هم آدم رو زجر کش میکنه

    • ناشناس ارسالی در

      من از وقتی ازدواج کردم هزار درد ومرض گرفنم وافسردگی گرفتم تورا خدا ازدواج نکنید مرگ تدریجی است

  • ح س ارسالی در

    و متاهل آدم را دق مرگ می کند.

  • مهزیار مهراذین ارسالی در

    مردن بهتر از زندگی کردن با دختر های از خود راضی و مزخرف و غیر قابل اطمینان امروزی است. به قول یک بنده خدایی اگر می خواهی مثل آدم زندگی کنی و مثل سگ بمیری زن نگیر و اگر می خواهی مثل سگ زندگی کنی و مثل آدم بمیری زن بگیر .
    به قول شاعر
    چو عیسی تا توانی خفت بی جفت
    نده نقد تجرد را ز کف مغت

  • الی ارسالی در

    این پژوهش درسته ما جونها مجرد زودتر افسرده میشیم و میمیریم سکته میکنیم ولی با توجه به این مشکلات جامعه ما مشکا اقتصادی ازدواج کنیم بام میمیرم کلا ما ایرانیها چه مجرد چه متال زود سکته باید بکنیم بمیرم چون شرایط زندگی برامون سخت شده کسی فکر ما نیست بجاش فقط میان شبکه اجتماعی فیلتر میکنن که زودتر بمیرم کار نیست پول نیست ازدواج نیست تنها سرگرمی شبکه اجتماعی اونم میگیرن تا زودتر بمیریم

  • ناشناس ارسالی در

    من 60سالم هست مجرد هستم روزی دو ساعت میدونم از همه همسنهایم جوانترم هیچ مریضی هم ندارم از زندگی هم لذت میبرم اصلا پشیمان نیستم این نظریه را قبول ندارم

    • ناشناس ارسالی در

      اقا مجرد موندن نون خیلیها رو اجر میکنه بالاخره سکه فروشها طلا فروشها بساز بندازها دلالان مسکن موجرانی که ۲۰ تا خونه دارند اهان از همه مهمتر وکلا محضرداران سالنهای عروسی سالنهای ارایش و....
      کلی ادم نونشون اجر میشه خوب معلومه که از ازدواج تعریف کنند

  • li ارسالی در

    من از متاهلی به شدت پشیمونم چون بعدش فهمیدم که کلا فقط بعضیا باید ازدواج کنن، همه " ازدواجی " نیستن. اما شدت پشیمونیم برای این مهریه ای هست که الان بعد طلاق دارم میدم و با این نرخ بیشتر استرس گرفتم، توی کشوری که با یه کلمه ی ترامب قیمت میره بالا، یا تمام قیمتها رو توی کف بازار یه مرد بیسواد میگیره دستش و بعد بهش می گن "سلطان سکه" . کلا وقتی رفتم خارج از کشور فهمیدم خارج خود ماییم . ما ایرانی ها ماورایی هستیم. هیچیمون به هیچ کجای دنیا شبیه نیست و از بی سوادی فرهنگی و فکری شدیدی رنج می بریم

  • حمید ارسالی در

    مجرد ها مثل یک شوالیه کشته می شوندو متاهل ها مثل...

  • سارا ارسالی در

    چرت و پرت محض ...دو تا مقاله از این تحقیقات و عنوان کن لطفا :|

  • ... ارسالی در

    نمیشه یک طرفه قضاوت کرد خب خیلی از آقایون از ازدواجشون ناراحتن و دوست دارن به عقب برگردن ولی شاید اگه دوباره به مجردی برگردن دوباره عاشق بشن ولی برای دخترا تو جامعه ما فرق داره حالا اگه مدرک داشته باشی ، کار داشته باشی و راضی ام باشی اینقدر اطرافیانت از ازدواجت میپرسن که خستت میکنن و اینکه دخترا هم که خودشون نمیتونن مورد خودشونو پیداکنن و باید از خواستگارانشون یکی رو انتخاب کنن و این از همه بدتره. لااقل پسرا خودشون شریک زندگیشونو انتخاب کردن

  • ناشناس ارسالی در

    مطمئنم کسی که این متن را نوشته از عقده داشتن زن روانی شده وگرنه خوب میدونه که عامل بدبختی مردها در این روزگار در کشور ما زن است .
    البته زنها هم تقصیر ندارند شرایط این جوری شده

  • رها ارسالی در

    حتی فکر ازدواج توی این شرایط اقتصادی برام دیوانه کننده است ، من برای مجرد موندن خیلی از طرف فامیل و اطرافیان سرزنش میشم ولی هرگز خودم رو از اینی که هستم بدبخت تر نمیکنم.

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید