پشت‌پرده تب داغ سایت‌های شرط‌بندی فوتبال

پشت‌پرده تب داغ سایت‌های شرط‌بندی فوتبال

روش و مراحل کار قمارخانه‌ها و سایت‌های شرط بندی به گونه‌ای است که در ابتدا کلاهبرداران با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات دروغین برای سایت خود می‌کنند و با توسل به شگرد‌ها و تبلیغات خاص خود با عناوینی مانند «یک شبه پولدار شوید» در فضای مجازی جوانان و نوجوانان را به سایت‌های خود جذب کرده و افراد را به درگاه جعلی بانک هدایت می‌کنند.

کد خبر : ۵۹۱۹۳
بازدید : ۱۶۱۵
پشت پرده تب داغ سایت‌های شرط بندی فوتبال
همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه، تب شرط بندی و پیش بینی نتایج مسابقات داغ‌تر شده است.
روش و مراحل کار قمارخانه‌ها و سایت‌های شرط بندی به گونه‌ای است که در ابتدا کلاهبرداران با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات دروغین برای سایت خود می‌کنند و با توسل به شگرد‌ها و تبلیغات خاص خود با عناوینی مانند «یک شبه پولدار شوید» در فضای مجازی جوانان و نوجوانان را به سایت‌های خود جذب کرده و افراد را به درگاه جعلی بانک هدایت می‌کنند.
در یکی از روش‌های کلاهبرداری، وبسایت‌ها چند ساعت مانده به شروع بازی راه اندازی می‌شوند و در این فرصت با هزینه تبلیغات حدود سه. برابری در کانال‌های پربیننده تلگرام تبلیغ می‌کنند.
در این تبلیغات، لینک سایت معرفی می‌شود و بازدید این پست تبلیغی تا ۱۰ میلیون بار نیز می‌رسد. کاربران از طریق این لینک به سایت شرط بندی وارد شده، ثبت نام و پیش بینی می‌کنند و از طریق درگاه بانکی به سایت شرط بندی پول واریز می‌کنند.
هر چه تعداد شرکت کنندگان بیشتر شود، قیمت شرط بندی افزایش پیدا می‌کند، اما اغلب سایت‌های شرط بندی این چنینی پس از پایان بازی در صورت برنده شدن کاربر پولی به برنده پرداخت نمی‌کنند و در واقع فرد متضرر می‌شود.
بعضی از این سایت‌ها برای جلب اعتماد مخاطبان به صورت مرحله به مرحله برای مخاطبان دام پهن می‌کنند، به این صورت که در مراحل اولیه، در صورت پیش بینی صحیح جایزه‌های با رقم‌های پایین را پرداخت می‌کند، اما پس از جلب اعتماد مخاطب در پرداخت هدیه وقتی کاربر با رقم بالا شرط بندی می‌کند، حتی اگر برنده شود جایزه را نمی‌پردازند.
این افراد برای پنهان ماندن از پیگیری‌های حقوقی پس از پایان شرط بندی سایت شرط بندی را غیر فعال می‌کنند و در برخی موارد حتی به کشور‌های دیگر از جمله ترکیه و مالزی متواری می‌شوند و پس از مدتی باز می‌گردند و داستان را از سر می‌گیرند.
اگرچه سایت‌های پیش بینی یکی یکی و در بازه‌های محدود از دسترس خارج می‌شوند، اما آشنایان به برنامه نویسی می‌گویند به دلیل یکسان بودن قالب سایت‌ها تمامی زیرمجموعه‌های مشابهی که جایگزین می‌شوند متعلق به سایت اصلی هستند.
آن‌ها همچنین برای پنهان کردن رد پول‌ها از ردگیری، از حساب‌های افراد غیر مطلع برای مثال افراد کم سن و بی سواد در روستا‌ها استفاده می‌کنند که پیگیری نهایی ماجرا به افرادی می‌رسد که نقشی در این کلاهبرداری نداشته اند و آن‌ها نیز قربانی سوءاستفاده بوده اند.
از سوی دیگر کانال‌های منتشر کننده تبلیغ شرط بندی نیز پس از بازی تبلیغ را حذف می‌کنند که ردپا را از بین ببرند و اتهامی متوجه شان نباشد.
در شکل دیگری از کلاهبرداری که بیشتر در سایت‌های کوچک انجام می‌شود و سایت‌های بزرگ این کار را نمی‌کنند فیشینگ (جعل حساب کاربری) انجام می‌شود و زمانی که کاربر به حساب سایت بازی پول واریز می‌کند یک کپی از اطلاعات کارت و حساب او گرفته میشود که این کلاهبرداری در تعداد موارد زیادی اتفاق می‌افتد.
در شکل دیگری از تقلب، کاربر پس از بازی و برنده شدن اعتبار اضافه را دریافت می‌کند، اما زمانی که درخواست پرداخت پول می‌زند از اعتبار حساب کم می‌شود، اما پولی پرداخت نمی‌شود.
در این مواقع سایت، کاربر را با وعده‌های مکرر پیگیری معطل و دست به سر می‌کند و به دلیل ماهیت غیرقانونی این اقدامات هم راهی برای پیگیری جدی برای متضرر وجود ندارد.
برآورد‌های غیررسمی می‌گویند در روز‌های اوج تلگرام سایت‌های شرط بندی روزانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای تبلیغات هزینه می‌کردند. پیش از فیلترینگ تلگرام حدود ۲۰ کانال بزرگ در زمینه پیش بینی فوتبال و شرط بندی فعال بود که در طول روز هرکدام آن‌ها برای هر پست ۱. ۵ میلیون تا دو میلیون بازدید می‌زند.
با احتساب احتمالی فعالیت ۱۰ تا از آن‌ها و فرض دو میلیون بازدید روزانه با قیمت متوسط ۱۰ هزار تومان برای هر بازدید، به عدد ۲۰۰ میلیون تومان متوسط درآمد روزانه تبلیغات شرط بندی و پیش بینی فوتبال در تلگرام می‌رسیم.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید