شغل‌های خانگی، درآمد‌های کلان

شغل‌های خانگی، درآمد‌های کلان

از طرف دیگر در خانه ماندن سختی‌های زیادی هم دارد، شما را از ارتباط مستقیم با اجتماع و مردم دور می‌کند، تنبلی را زیاد می‌کند و شاید وقفه‌هایی هم در زمان‌های کاری ایجاد کند.

کد خبر : ۵۹۳۰۶
بازدید : ۳۹۹۵۴
فرادید | خیلی وقت‌ها بی‌کاری یا زیاد کار کردن برای دیگران باعث می‌شود افکاری به سر شما بزند که دلتان بخواهد رئیس خودتان باشید. کاری داشته باشید که کسی به شما نگوید چه باید بکنی چه نباید بکنی. شاید شما هم دوست داشته باشید همه درآمد حاصل از کار را در جیبتان بگذارید و به کسی پورسانت ندهید. اگر حرفه شما جوری باشد که نیاز به فضای خاصی برای کار نداشته باشید یا احتمالاً سرمایه کافی برای تهیه جایی ندارید می‌توانید در خانه خود را مشغول کنید.
کار کردن در خانه محاسن زیادی دارد از جمله اینکه ساعت کاری شما در اختیار خودتان است، تعطیلات و زمان استراحت را خودتان انتخاب می‌کنید و همه درآمدتان هم برای خودتان می‌شود. پس اگر از این دیدگاه به مشاغل خانگی نگاه کنیم خیلی هم بد نیستند.

از طرف دیگر در خانه ماندن سختی‌های زیادی هم دارد، شما را از ارتباط مستقیم با اجتماع و مردم دور می‌کند، تنبلی را زیاد می‌کند و شاید وقفه‌هایی هم در زمان‌های کاری ایجاد کند، اما معمولاً، چون درآمد‌های خوبی از این راه به دست می‌آید مشاغل خانگی طرفداران زیادی دارد.

البته باید گفت که شغل در خانه چیز تازه‌ای نیست. همه زن‌های قدیم حتی خیلی از مرد‌ها در خانه شغل‌هایی داشتند که درآمدزا بود. هنوز هم در روستا‌ها زنان و مردان در خانه ایجاد درآمد می‌کنند، اما دیگر به چشم یک شغل به آن نگاه نمی‌شود. زنی که نان خانه را می‌پزد و مردی که هر روز شیر گاو را می‌دوشد دیگر به این کار خودش به چشم شغل خاص نگاه نمی‌کند.

با گذر زمان و پیشرفت همه جانبه علم شغل‌های خانگی تغییرات زیادی پیدا کردند. به خصوص در چند سال اخیر که شبکه‌های اجتماعی به وفور پیدا شدند افرادی هم توانستند از این راه مشاغلی در خانه برای خودشان ایجاد کنند که درامد کمی هم ندارد. اگر گشتی در این شبکه‌ها بزنید انواع و اقسام تبلیغات را در این زمینه خواهید دید. در این گزارش باهم نگاهی داریم به انواع مشاغل خانگی و درآمدزایی آن‌ها.
شغل‌های خانگی با سرمایه کم
هر کسی که می‌خواهد شغل خانگی داشته باشد ترجیح می‌دهد سرمایه کمتری صرف کند و درآمد بالاتری داشته باشد. برای رسیدن به این هدف باید دید شما دنبال چه حرفه‌ای می‌خواهید بروید. برخی مشاغل هستند در ابتدا نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی ندارند و شما می‌توانید با کمترین هزینه درآمدزایی کنید. مثلاً کسانی که شغل آرایشگری را بلد باشند می‌توانند با تهیه وسایل اولیه در خانه شروع به کار کنند. کم‌کم شناخته می‌شوند و با تبلیغات خود را معرفی می‌کنند تا به مرور پیشرفت‌های بیشتری در کارشان بکنند و بتوانند لوازم بهتر و بیشتری تهیه کنند.

کار‌های دیگری مثل پختن مربا یا تهیه غذا‌های خانگی از جمله مشاغلی ساده و پردرآمدی است که می‌تواند با سرمایه کم در خانه انجام شود.در سال‌های اخیر به دلیل مشغله زیاد و کار کردن زنان بیرون از خانه خیلی از مواد اولیه خوراکی به شکل آماده و کارخانه‌ای تهیه می‌شود. اما خیلی از زنان هم با این روش توانسته‌اند در خانه به درآمدزایی برسند.
شغل‌های خانگی، درآمد‌های کلان
پختن مربا یا تهیه غذا‌های خانگی از جمله مشاغل ساده و پردرآمد است
در نظر بگیرید خرد کردن و سرخ کردن سبزی‌های مخصوص انواع غذا‌ها کار بسیار وقت‌گیر و طولانی برای کسی است که شاغل باشد. اما زنی که می‌خواهد در خانه کار کند می‌تواند با این روش کسب درآمد کند. شما با اندکی سرمایه کمی توانید سبزی و روغن خریداری کنید، در خانه تمیز و سرخ کنید در بسته‌بند‌های مرتب تحویل خریداران بدهید. برای این کار هم می‌توانید خودتان تبلیغات کنید و هم می‌توانید با یک فروشگاه نزدیک خانه قرارداد ببندید و در آنجا بفروشید.

چند نمونه دیگر از محصولاتی که می‌توانید با سرمایه کم در خانه برای فروش تهیه کنید:
پیازداغ، که نیاز مبرم زنان است و به دلیل وقت‌گیر بودن اکثر به شکل آماده آن را تهیه می‌کنند.
قند خردشده، که مصرف زیادی در بین خانواده‌های ایرانی دارد.
بادمجان و کدو سرخ شده، غذا‌های آماده مثل دلمه، کوفته، انواع پیراشکی
انواع سبزی‌های مثل هویج، لوبیا، باقلا، نخودفرنگی و..

اگر بتوانید کمی سرمایه بیشتری بگذارید شاید قادر باشید دستگاه خرد کردن سبزی را هم برای خانه تهیه کنید که با این روش از نیروی بدنمی کمتری استفاده می‌کنید و می‌توانید میزان کار بالاتری داشته باشید.یکی از نکاتی که برای کار با سرمایه کم در خانه باید به آن دقت کنید نحوه خرید کردن است. اگر بخواهید مواد اولیه را از مغازه‌ای سر راهتان بخرید قطعاً ورشکست خواهید شد. یادتان باشد از دلال‌ها برای تهیه مواد اولیه خرید نکنید. برای این‌که حداکثر سود لازم را ببرید، باید با تولید‌کننده اصلی در ارتباط باشید.

مثلاً برای خرید قند باید به کارخانه‌های قند بروید، یا برای خرید سبزی‌ها به میدان‌ها اصلی فروش تره‌بار بروید که کمترین هزینه را برای شما داشته باشد. این نکته را در مورد وسایل بسته‌بندی هم به یاد داشته باشید. برای بسته‌بندی محصولات تولیدشده باید به فروشندگان مواد پلاستیکی مراجعه کنید. با ٢٠٠ تا ٢۵٠‌هزار تومان می‌توانید نایلون موردنیاز برای بسته‌بندی را خریداری کنید.

فروش لوازم دست‌دوم
شاید به نظرتان عجیب باشد، اما این دهم یکی از راه‌های کسب درآمد است. همه ما در خانه وسایل زیادی داریم که نو و تمیز هستند، اما برای ما دیگر استفاده‌ای ندارند. این وسایل می‌تواند از پوشاک تا لوازم‌خانگی باشد. اگر چرخی در کمد لباس‌ها و گوشه کنار خانه‌تان بزنید حتماً چیز‌هایی برای فروش پیدا می‌کنید. همه را با هم جمع‌آوری کنید و در یک حراج کلی بفروشید. هر چند وقت یک‌بار می‌توانید از این راه کسب درآمد کنید.

مشاغل خانگی زودبازده
در مورد ایجاد شغل خانگی باید به نکات زیادی دقت کرد. یکی از این موارد بعد از سرمایه‌گذاری کمتر، بازده سریع‌تر است. شما اگر بخواهید شغلی را ایجاد کنید که تا رسیدن به درآمد زمان زیادی ببرد در واقع نوعی باخت محسوب می‌شود، چون شما از جیبتان هزینه می‌کنید و هیچ بازگشتی ندارید. در بهترین حالت از انجام این کار پشیمان می‌شوید. پس قبل از شروع هر کاری با یک حساب سرانگشتی تخمین بزنید شغلتان چه زمانی به بازدهی می‌رسد و آن وقت کار را کلید بزنید.

مشاغل زودبازده دایره گسترده‌ای دارند. شما باید با توجه به حرفه‌ای که در آن مهارت دارید اقدام به ایجاد شغل بکنید. در اینجا به چند نمونه از این مشاغل اشاره می‌کنیم.

صنایع‌دستی، پوشاک سنتی، صنایع‌دستی چرمی-چوبی-حصیری-سنگی، سفال و سرامیک، صنایع غذایی، کسب‌وکار‌هایی با گرایش فناوری اطلاعات، فعالیت‌های فرهنگی هنری مثل خطاطی، ویراستاری، نویسندگی (داستان - شعر - فیلم‌نامه - نمایشنامه آموزشی و…)، تصویرگری کتاب کودک و...
شغل‌های خانگی، درآمد‌های کلان پرستار خانگی بچه یکی از پرطرفدارترین شغل‌های اروپا و امریکاست

مشاغل خانگی در کشور‌های غربی
زندگی در جوامع مختلف شغل‌های متفاوتی را در پی دارد. شما هر جایی که زندگی کنید باید بر اساس نیاز بازار آن جامعه ایجاد شغل بکنید. برای مثال اگر فردی در اروپا یا امریکا بخواهد سبزی سرخ شده به فروش برساند قطعاً موفق نخواهد بود مگر اینکه تنها به امید ایرانی‌های مقیم آن کشور باشد؛ بنابراین باید در کشور‌های دیگر به مشاغل خانگی مورد نیاز آنجا فکر کرد. مشاغلی که در کشور‌هایی غیر از ایران بسیار طرفدار دارد کم نیستند.
پرستار خانگی بچه
یکی از پرطرفدارترین شغل‌های اروپا و امریکاست. شاغل بودن اکثر مادران در کشور‌های غربی باعث رونق گرفتن این شغل شده است. جالب است بدانید این شغل در امریکا سالانه ۵۵۰۰۰ دلار درامد دارد.

تحلیلگر اقتصادی
کار در منزل به عنوان تحلیلگر اقتصادی می‌تواند بیشتر از ساختار سنتی کار در اداره به شما انگیزه برای فعالیت بدهد. رینولد می‌گوید:مهارت در تجزیه و تحلیل نیاز‌های اقتصادی و بازرگانی، پیش‌بینی وضعیت بازار، تطبیق شرایط فعلی با نوسانات مالی و یک سری امور مرتبط دیگر تمام آن چیزی است که برای کار غیرحضوری در این زمینه نیاز دارید. این شغل سالانه ۷۸۰۰۰ دلار درآمد دارد.
شغل‌های خانگی، درآمد‌های کلان
پیش‌بینی وضعیت بازار تمام آن چیزی است که برای تحلیلگری اقتصادی نیاز دارید

آموزش آنلاین
افرادی که مدارک پیشرفته و تحصیلات عالیه دارند آموزش به شاگردان درزمینه‌های خاص به طور آنلاین می‌تواند گزینه‌ای عالی برای آن‌ها محسوب شود. درامد سالانه این شغل ۴۸۰۰۰ دلار است.

مربی سلامت
پیشنهادی خوب با درآمدی ۵۳۰۰۰ دلاری در سال برای کارشناسان تغذیه و سلامت در اروپا و امریکا است. اگر فردی در زمینه بهداشت و سلامت از تجربه کافی بهره‌مند باشد می‌تواند برای انجام این کار در منزل با شرکت‌های بیمه قرارداد ببندد و ازین راه به مشتری در امور تغذیه و سلامت مشاوره بدهد.
شغل‌های خانگی، درآمد‌های کلان
مربی سلامت
مدیریت و مشاور فروش و بازاریابی
از جمله مشاغلی است که در تمام دنیا کاربرد دارد و افراد با سابقه کاری یا بدون هیچ زمینه‌ای می‌توانند در این زمینه مشغول به کار شوند. مشاغلی که در این زمینه پیشنهاد می‌شوند عبارت‌اند از: مجری حسابداری، توسعه تجاری، مدیریت فروش و بازار کار. درآمد این شغل سالانه بین ۱۹۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار است.

نمایندگی خدمات مشتری
این فعالیت قبلاً در مراکز تماس خاصی برای مشتریان انجام می‌شد، اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی با استخدام کارکنان غیر حضوری به آن‌ها فرصت کار کردن در منزلشان نیز داده شود. افراد می‌توانند سالانه ۳۳۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند.

کارشناس خدمات بیمه‌ای
شرکت‌های بیمه برای تسهیل در کار مشتریان افرادی را در خانه استخدام می‌کنند تا در صورت بروز حادثه به سرعت در محل حاضر شوند و خدمات لازم را به مشتریان ارائه دهند. این افراد سالانه حدود ۵۸۰۰۰ دلار درآمد دارند.
شغل‌های خانگی، درآمد‌های کلان کارشناس خدمات بیمه‌ای
کار در منزل برای آقایان
تا اینجا بیشتر مشاغلی که برای انجام دادن در منزل بررسی کردیم مربوط به بانوان بود. این نکته بیشتر به دلیل حضور طولانی‌تر زنان در خانه است. به طور طبیعی مردان روزانه به سر کار می‌روند و دیگر زمانی برای کار در خانه ندارند. اما بعضی مواقع به دلایل خاصی مردان مجبور می‌شوند در خانه بمانند و باید دنبال کسب درامد باشند.

ترجمه
البته ترجمه و مترجمی از جمله مشاغل خانگی پردرآمد است که جنسیت نمی‌شناسد، اما جزو مشاغلی است که مردان زیادی در خانه آن را انجام می‌دهند. از ویژگی‌های مثبت این شغل، عدم نیاز به سرمایه اولیه و ابزار کار خاص است. اگر در حد قابل قبول به یک زبان خارجی پرکاربرد نظیر انگلیسی، فرانسه، آلمان، و… تسلط دارید، به سادگی می‌توانید به این کار مشغول شوید.

ویراستاری
ویراستاری شغلی بسیار مناسب با وجهه اجتماعی عالی است که نه نیازی به سرمایه اولیه دارد و نه ابزار خاصی می‌طلبد. به همین سبب است که شغل ویراستاری را یکی از بهترین مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان است. شغل ویراستاری می‌تواند شامل ویراستاری ادبی، ویراستاری علمی یا هر دو مورد باشد که با توجه به توانایی‌های افراد و نیاز انتشارات به فرد واگذار خواهد شد.

طراحی و پشتیبانی سایت
اگر از جمله افرادی هستید که در زمینه کامپیوتر و نرم‌افزار اطلاعات خوبی دارید می‌توانید از این شغل برای کسب درآمد خانگی استفاده کنید. تنها با استفاده از یک دستگاه رایانه و اینترنت پر سرعت که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، به آسانی و در عرض چند روز می‌توانید از ساخت هر سایت درآمد نسبتاً مناسبی کسب نمایید. همچنین عده بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها به دلیل مشغله فراوان توانایی و فرصت رسیدگی به سایت شرکت خود و اداره آن را ندارند. شما می‌توانید به عنوان یک نیروی کار، در منزل خود به استخدام این شرکت‌ها درآمده و امور پشتیبانی سایت، رفع مشکلات احتمالی، تأمین محتوا و… را انجام دهید.
شغل‌های خانگی، درآمد‌های کلان طراحی و پشتیبانی سایت
مشاغل اینترنتی خانگی
زمانی که شبکه‌های اجتماعی بسیار فراگیر شدند بازار مشاغل اینترنتی هم داغ‌تر شد. افراد زیادی با سرمایه شخصی شروع به فروش کالا‌های مورد نیاز جامعه کردند و با این روش کسب درآمدی خانگی برای خود ایجاد کردند. از نمونه‌های زیاد این‌گونه شغل‌ها فروش لوازم‌آرایشی بهداشتی، لباس کودک، بزرگ‌سال و سیسمونی نوزاد، لوازم‌خانگی، آلبوم، سی‌دی‌های کارتونی، تجهیزات کامپیوتری و امثال آن است. در این رابطه افرادی که ارتباطی با خارج از کشور داشته باشند می‌توانند با کمک آن‌ها اجناسی را سفارش بگیرند و در ایران به فروش برسانند. البته این کار سختی‌های خود را هم دارد، اما تا امروز که پاسخ مثبت داده و خیلی‌ها به این کار مشغول‌اند.

طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی
برای اینکه بتوان در این‌جور مشاغل پیشرفت کرد و آن را ادامه داد بعد از سرمایه‌های شخصی نیاز به حمایت از طرف سازمان‌های دولتی به شدت احساس می‌شود. در این زمینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد عمل شده و سامانه‌ای برای ثبت مشاغل خانگی و حمایت از آن آماده کرده است. در این سامانه مشاغل خانگی و دستگاه های مسئول ساماندهی آن ها در جدول زیر خلاص شده اند و شما باید اطلاعاتی در زمینه نوع شغل و درآمدزایی خود ثبت کنید تا بتوانید از حمایت این سازمان بهره ببرید.
شغل‌های خانگی، درآمد‌های کلان
دسته بندی مشاغل خانگی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید