بهترین خواننده آسیا چه کسی است؟

بهترین خواننده آسیا چه کسی است؟

خوانندگان به طور معمول در بازه صدایی ۲ تا ۳ اکتاو تسلط دارند. همایون شجریان در یکی از مصاحبه هایش گفته بود که توانسته این بازه صدایی را برای خودش به ۴ اکتاو برساند. جالب است بدانید که دیماش بازه صدایی اش را به کمی بیشتر از ۵ اکتاو رسانده و علاوه بر آن توانایی باورنکردنی در اجرای نت‌ها با صدای دوم یا فوسه دارد. او نت‌ها را با شفافیت و بدون ذره اضافی هوا می‌خواند و توانایی اش در کنترل صدا و سوئیچ آن از حالتی به حالت دیگر شوکه کننده است. قزاق‌ها می‌گویند حنجره اش را خدا بوسیده. به پرنس آواز کشورش معروف است.

کد خبر : ۵۹۴۶۲
بازدید : ۴۳۳۵۷
بهترین خواننده آسیا چه کسی است؟
بهنام مظاهری | این هفته هم در موسیقی ایران خبری نبود جز اینکه ریچارد کلایدرمن (پیانیست معروف فرانسوی) به تهران آمد و اجراهایش هم در حال برگزاری است. آرتیست‌های خارجی که به ایران می‌آیند، معمولا دستمزد خود را به دلار می‌گیرند و باید گفت: با این وضعیت دلار در تهران این اولین باری است که آدم دلش برای یک تهیه کننده می‌سوزد.
از همه این‌ها گذشته این روز‌ها تب سری جدید آمریکن گات تلنت در ایران بالا گرفته و هر روز ویدئوهایش در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌سود. بیایید روراست باشیم، تا به حال چند خواننده درست و درمان از این مسابقات و مسابقات مشابهش در آمده؟ اگر جوابش را نمی‌دانید، باید گفت: خیلی کمتر از آن چیزی که نشان می‌دهند.
الان دیگر طوری شده که داوران این مسابقات که شبیه مک دونالد در سراسر دنیا هم شعبه دارد، در هر قسمت برنامه هفت هشت بار از استعدادی که روی صحنه کشف می‌کنند، حیرت می‌کنند (الکی مثلا).
دست آخر هم برنامه تمام می‌شود و هیچ پدیده‌ای به موسیقی جهان اضافه نمی‌سود. اما اگر کره زمین را به اندازه یک نیم دایره به سمت سرق بچرخانید، شاهد اتفاقات جالب تری در خوانندگی و مسابقات آن خواهید بود.
برای مثال مسابقات «سینگر» که در چین برگزار می‌شود و تفاوتش هم با دیگر برنامه‌ها و مسابقات استعدادیابی این است که اینجا دیگر خبری از آماتور‌ها نیست و سرکت کنندگانش باید در مارکت حرفه‌ای کار کرده باشند.
هر قسمت یک برنده دارد و در نهایت هم برنده نهایی از بین برندگان پیشین انتخاب می‌شود. در آخرین سری پخش شده این مسابقه پدیده عجیبی به جهان معرفی شد؛ پدیده‌ای که اگر تا امروز چیزی از او ندیده و نشنیده باشید، باید گفت: درک درستی از قابلیت‌های صدای انسان ندارید.

«دین مخمد قاناتولی قودای برگن» نام یک خواننده قزاقستانی است که از سال گذشته که در این مسابقات شرکت کرده، شهرتش جهانی شده و بعید نیست تا یکی دو سال آینده مارکت جهان را قبضه کند.
از اسمش نترسید، او تنها ۲۴ سال سن دارد و با نام هنری «دیماش» شناخته می‌شود. در یک کلام باید گفت: صدایش فراتر از حد توقعی است که از صدای یک انسان می‌رود.
خوانندگان به طور معمول در بازه صدایی ۲ تا ۳ اکتاو تسلط دارند. همایون شجریان در یکی از مصاحبه هایش گفته بود که توانسته این بازه صدایی را برای خودش به ۴ اکتاو برساند. جالب است بدانید که دیماش بازه صدایی اش را به کمی بیشتر از ۵ اکتاو رسانده و علاوه بر آن توانایی باورنکردنی در اجرای نت‌ها با صدای دوم یا فوسه دارد.
او نت‌ها را با شفافیت و بدون ذره اضافی هوا می‌خواند و توانایی اش در کنترل صدا و سوئیچ آن از حالتی به حالت دیگر شوکه کننده است. قزاق‌ها می‌گویند حنجره اش را خدا بوسیده. به پرنس آواز کشورش معروف است، رئیس جمهور قزاقستان به واسطه ایجاد حس وحدت بین مردمش به او نشان ویژه داده و حالا یک سالی هست که به عنوان بهترین خواننده آسیا شناخته می‌شود.
دیماش تا قبل از مسابقه سینگر در چندین مسابقه خوانندگی دیگر هم در روسیه و قزاقستان شرکت کرده بوده و در تمام آن‌ها مقام اول را به دست آورده. یک آلبوم‌ای پ.‌ی هم (آلبومی که کمتر از شش ترک دارد) از او منتشر سده، اما شاید تا قبل از مسابقات «سینگر» جز در کشور خودش چندان شناخته شده نبود.
جالب اینجاست که با وجود صدای عجیب و غریبش در این مسابقه برای سه قسمت اول شده، ولی در نهایت برای کل دوره مسابقه مقام دوم را به دست آورده. شاید بگویید پس نفراول چه کسی است؟ نفر اول این مسابقه خواننده‌ای به نام «سندی الام» است. خواننده‌ای که ۲۵ سال است در مارکت حرفه‌ای فعال است و تا امروز تعداد زیادی آلبوم هم منتشر کرده.
واقعیت این است که اگرچه سندی لام صدای بی نظیری دارد و در اجرا هم قوی ظاهر می‌سود، اما طبیعی است که به خاطر سابقه، سن بالا و چینی بودنش جایزه نفر اول را به او بدهند.
اگر تا امروز چیزی از دیماش نشنیده اید به یوتیوب بروید و حتما این سه. قطعه را سرچ کنید:
« dimash sos»، «dimash opera»
«dimash show must goon».
بعد از شنیدن این سه قطعه که توسط او از خوانندگان معروف کاور سده، تصورتان از خواننده خوب عوض خواهد شد. اگر وقت داشتید عبارت «dimash reaction» هم سرچ کنید و ری اکشن مربی‌ها و اساتید آواز در کشور‌های مختلف را نسبت به صدای او ببینید.
بسیاری از این اساتید از او به عنوان پدیده و بهترین خواننده جهان نام می‌برند و تقریبا همه آن‌ها معتقدند صدای او جادویی است و تا به حال نظیرش را نشنیدند.
جالب اینجاست که مغرورترین مربی‌های آواز هم هنگام شنیدن صدایش نمی‌توانند شوکه شدن خود را پنهان کنند. مسلما بعد از شنیدن صدای او شما هم مثل من به این نتیجه خواهید رسید که آمریکن گات تلنت و آمریکن آیدل سالهاست که در پیدا کردن یک استعداد و پدیده جذاب با مشکل مواجه شده اند.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید