۵ تاثیر مهم گوشی‌های تاشو

۵ تاثیر مهم گوشی‌های تاشو

در چند سال اخیر، روزبه‌روز به تعداد خبر‌های مربوط به گوشی‌های تاشو افزوده شده است. در این مدت پتنت‌ها، نمونه‌های اولیه و شایعات زیادی پیرامون این گوشی‌ها منتشر شده است. حتی مدیرعامل سامسونگ هم چندی پیش در مورد پیشرفت این شرکت در زمینه‌ی توسعه‌ی گوشی‌های تاشو صحبت کرد.

کد خبر : ۵۹۵۳۴
بازدید : ۱۲۹۰
۵ تاثیر مهم گوشی‌های تاشو
در چند سال اخیر، روزبه‌روز به تعداد خبر‌های مربوط به گوشی‌های تاشو افزوده شده است. در این مدت پتنت‌ها، نمونه‌های اولیه و شایعات زیادی پیرامون این گوشی‌ها منتشر شده است. حتی مدیرعامل سامسونگ هم چندی پیش در مورد پیشرفت این شرکت در زمینه‌ی توسعه‌ی گوشی‌های تاشو صحبت کرد.
اما در چند ماه گذشته، با توجه به صحبت‌ها و خبر‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد شرکت‌ها سرانجام به فناوری ساخت گوشی‌های تاشو حقیقی دست یافته‌اند و در سال ۲۰۱۹ می‌توانیم انتظار ارائه‌ی چنین گجت‌هایی را داشته باشیم.

ZTE در سال ۲۰۱۷ یک گوشی شبه تاشو را معرفی کرد.ZTE Axon M. مجهز به دو نمایشگر بود و با باز کردن گوشی، این دو نمایشگر کنار یکدیگر قرار می‌گرفتند. اما وقتی که ما در مورد چنین گوشی‌هایی صحبت می‌کنیم، منظورمان گوشی‌های مجهز به نمایشگر‌های انعطاف‌پذیر است.
این گوشی‌ها شاید در شکل و شمایل‌های مختلفی عرضه بشوند. اما به نظر می‌رسد اولین نسخه‌ی این گجت‌ها، به سمت بیرون باز می‌شوند و این یعنی نمایشگر چنین گجت‌هایی را نمی‌توان به سمت یکدیگر و مانند صفحات کتاب روی هم قرار داد. در ادامه به تأثیرات احتمالی این گجت‌ها بر صنعت گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم.
راه‌های جدید برای بهره‌گیری از گوشی‌ها
طی چند سال گذشته، شرکت‌ها با ارائه‌ی حافظه‌های رم بهتر، دوربین‌های باکیفیت‌تر و پردازنده‌های سریع‌تر، گوشی‌های هوشمند را به گجت‌های جذاب‌تر و بهتری بدل کرده‌اند. به همین خاطر اصول کلی این گوشی‌ها ثابت مانده و اختلاف آن‌ها عمدتا بر سر جزییات است. نمایشگر ۴K شاید تصاویر را زیباتر از نمایشگر‌های HD نشان دهد، اما مبنای هردوی آن‌ها یکسان است.
۵ تاثیر مهم گوشی‌های تاشو
از طرفی دیگر، وقتی که دومین دوربین به گوشی‌ها افزوده شد، فرصت‌های جدیدی برای کاربران پدید آمد. حالا کاربران می‌توانستند به‌صورت چهره به چهره مشغول چت ویدیویی شوند یا اینکه از خود عکس‌های سلفی بگیرند. به همین خاطر هیچ‌کس دوست ندارد به دوران گوشی‌های هوشمند فاقد دوربین اصلی و سلفی برگردد. نمایشگر‌های تاشو هم می‌توانند چنین تأثیر عمیقی داشته باشند.
۵ تاثیر مهم گوشی‌های تاشو
گوشی تاشو
نمایشگر‌های منعطف این قابلیت را دارند که به‌عنوان دو صفحه نمایش مورد استفاده قرار بگیرند. همانطور که سیستم‌های کامپیوتر دسکتاپ شامل دو مانیتور در بین بسیار از کاربران طرفداران زیادی دارد، در مورد گوشی‌ها هم شاید چنین محبوبیتی به حقیقت بدل شود.
همچنین گوشی‌های تاشو در زمینه‌ی کاربرد‌های مربوط به چندوظیفگی می‌توانند فواید زیادی داشته باشند. در چند سال اخیر، شرکت‌ها توجه زیادی به توسعه‌ی قابلیت‌های مربوط به چندوظیفگی از خود نشان داده‌اند. در همین رابطه فرض کنید که بتوانید اپلیکیشن‌های پر استفاده را در هرکدام از این نمایشگر‌ها پین کنید. با این کار به جای اینکه ناچار به نصف کردن نمایشگر برای استفاده‌ی همزمان از اپلیکیشن‌ها باشید، برای هرکدام از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید یک نمایشگر بزرگ را اختصاص دهید.

پتنت
تمام این گمانه‌زنی‌ها بر پایه‌ی این فرض است که چنین گوشی‌هایی از وسط تا می‌شوند. اما طبق گزارش‌های منتشر شده، می‌توانیم انتظار معرفی گوشی‌هایی را داشته باشیم که نمایشگر آن‌ها بتواند به سه یا چهار نمایشگر دیگر بدل شود. سازندگان همواره به دنبال افزایش نسبت صفحه‌نمایش به بدنه هستند. به لطف این فناوری، این سازندگان می‌توانند اندازه‌ی نمایشگر‌ها را دو برابر کنند و از طریق آن مشخصه‌های جذابی را ارائه کنند.
بهبود محسوس دوربین‌ها
برای بسیاری از کاربران، دوربین مهم‌ترین مشخصه‌ی گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و به همین خاطر سازندگان همواره تلاش می‌کنند که دوربین‌های بهتری را در گجت‌های خود تعبیه کنند. تا حالا چنین روندی نتیجه‌ی خوبی در پی داشته است. با این حال، به دلیل اینکه تمرکز سازندگان عمدتا معطوف به افزایش کیفیت دوربین اصلی است، روزبه‌روز فاصله‌ی بین کیفیت دوربین اصلی و دوربین سلفی بیشتر می‌شود.
در گوشی‌های تاشو (به‌خصوص آن‌هایی که به سمت بیرون باز می‌شوند)، از یک دوربین می‌تواند هم به‌عنوان دوربین اصلی و هم به‌عنوان دوربین سلفی استفاده کرد. این یعنی سازندگان می‌توانند تمرکز خود را معطوف به ساخت یک دوربین بسیار پیشرفته کنند و با حذف دوربین سلفی و آزاد شدن فضا، می‌توانند قطعات دیگری را در آن بخش تعبیه کنند.
خداحافظی با نمایشگر‌های شکسته
هرچند گوشی‌های تاشو نمی‌توانند مشکل شکستن نمایشگر‌ها را به‌طور کلی حل کنند، اما می‌توانند احتمال وقوع چنین مواردی را کاهش دهند. به دلیل انعطاف‌پذیری بالای این نمایشگرها، احتمال شکستن آن‌ها در هنگام برخورد به زمین کمتر از نمایشگر‌های معمولی است.
۵ تاثیر مهم گوشی‌های تاشو
گوشی‌های هوشمند فعلی برای حل این موضوع گام‌های مهمی برداشته‌اند. به‌عنوان مثال می‌توانیم به شیشه‌های محافظ گوریلا گلس اشاره کنیم که دوام نمایشگر‌ها را افزایش می‌دهند، اما باید بگوییم این پنل‌ها همچنان تا حد زیادی آسیب‌پذیر هستند. در ضمن به دلیل افزایش گوشی‌های مجهز به نمایشگر‌های کم‌حاشیه، این آسیب‌پذیری بیشتر هم از گذشته شده است.
هرچند هنوز از جنس نمایشگر‌های انعطاف‌پذیر خبر دقیقی نداریم (احتمالا این نمایشگر‌ها از نوع اولد پلاستیکی یا ال‌سی‌دی پلاستیکی خواهند بود)، اما چنین نمایشگر‌هایی مطمئنا مقاومت زیادی در برابر ضربات خواهند داشت. به همین خاطر می‌توانیم امیدوار باشیم که با عرضه‌ی این گوشی‌ها، دیگر کمتر شاهد نمایشگر‌های شکسته شده، پرداخت مبالغ زیاد برای تعمیر و محافظ‌های حجیم خواهیم بود.
تنوع بیشتر برای خریداران و سازندگان
در حال حاضر برای خرید گوشی جدید از خود می‌پرسیم آیا باید گوشی مجهز به نمایشگر ۱۰۸۰p بخرم یا نمایشگر ۱۴۴۰p؟ آیا به ۳ گیگابایت حافظه رم نیاز دارم یا ۴ گیگابایت؟ در هنگام خرید گوشی جدید، چنین سوالاتی پیش می‌آید، اما به‌زودی می‌توانیم این سوال را از خود بپرسیم که آیا خواهان نمایشگر انعطاف‌پذیر هستم یا نه؟
۵ تاثیر مهم گوشی‌های تاشو

چنین موضوعی منجر به تنوع بیشتر گوشی‌های هوشمند می‌شود و حق انتخاب خریداران را افزایش می‌دهد. البته سازندگان هم خیلی سریع مدل‌های قدیمی را به دور نمی‌اندازند و حداقل تا چند سال چنین گوشی‌هایی در کنار گوشی‌های عادی عرضه خواهد شد. به‌عنوان مثال می‌توانیم به گلکسی اکس اشاره کنیم که احتمالا همزمان با معرفی گلکسی اس ۱۰ معرفی می‌شود.

این تکنولوژی جدید برای سازندگان هم مزایای زیادی دارد. هم‌اکنون، گوشی‌های هوشمند تا حد زیادی شبیه به یکدیگر شده‌اند و سازندگان برای منحصربه‌فرد کردن گوشی‌های خود با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. گوشی‌های تاشو به شرکت‌های بزرگ این فرصت را می‌دهد که انواع و اقسام نوآوری‌ها را عملی کنند و شرکت‌های کوچک هم می‌توانند تمرکز خود را معطوف به بهبود کیفیت و کاهش قیمت گوشی‌های معمولی کنند.
همچنین احتمالا برخی از ایده‌های مربوط به گوشی‌های انعطاف‌پذیر به گوشی‌های معمولی راه پیدا می‌کند و سازندگان می‌توانند چنین ایده‌های جذابی را در گوشی‌های ارزان‌تر پیاده کنند.
مرگ همیشگی تبلت‌ها
تبلت‌ها رو به مرگ هستند و این یک حقیقت پذیرفته شده به‌حساب می‌آید. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد، اما یکی از این دلایل، کم شدن فاصله‌ی بین تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر است. در چنین وضعیتی، گوشی‌های انعطاف‌پذیر که از نمایشگر‌های بزرگی بهره می‌برند، می‌توانند تبلت‌ها را به‌طور کلی منسوخ کنند. البته در مقایسه با تبلت‌ها، مهم‌ترین نکته‌ی منفی گوشی‌های تاشو-حداقل تا چند سال اول-این است که برای خریدن آن‌ها باید مبلغ بیشتری پرداخت شود.
۵ تاثیر مهم گوشی‌های تاشو
در مورد گوشی‌های تاشو چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما این گجت‌ها جایگزین گوشی‌های معمولی می‌شوند؟ یا اینکه تنها یک مد زودگذر خواهند بود؟ در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید