برترین حافظه‌های SSD سال ۲۰۱۸

این روز‌ها استفاده از حافظه‌های SSD به سرعت جایگزین استفاده از هارددیسک‌های سنتی شده است. این حافظه‌ها که مبتنی بر حافظه‌های فلاش هستند به علت مصرف برق کمتر و مقاومت بالاتر محبوب هستند.

کد خبر : ۵۹۸۳۲
بازدید : ۹۴۷
این روز‌ها استفاده از حافظه‌های SSD به سرعت جایگزین استفاده از هارددیسک‌های سنتی شده است. این حافظه‌ها که مبتنی بر حافظه‌های فلاش هستند به علت مصرف برق کمتر و مقاومت بالاتر محبوب هستند.
اجزای داخلی حافظه‌های SSD بر خلاف هارددیسک‌ها هیچ یک در حال چرخش نیستند و لذا در صورت سقوط آسیب نمی‌بینند و عمرشان بیشتر است. این حافظه‌ها عمر لپ‌تاپ‌ها را هم افزایش می‌دهند و البته از نظر ظرفیت ذخیره‌سازی نسبت به هارددیسک‌ها ظرفیت کمتری دارند که این نقیصه هم به سرعت در حال برطرف شدن است.
نسل جدید حافظه‌های SSD، SSD‌های nvme m.۲ است که از لحاظ سرعت، خواندن، نوشتن و کارآیی فوق‌العاده هستند. البته قیمت این حافظه‌ها نیز تا حدی بالاست. اکثر حافظه‌های SSD موجود در بازار با فرم ۵/ ۲ اینچی تولید می‌شوند و ارتباط آن‌ها با رایانه شخصی از طریق همان پورت‌های ساتا که مورد استفاده هارددیسک‌های سنتی است، صورت می‌گیرد. البته در مورد مدل‌های جدیدتر NVMe این ارتباط از طریق پورت‌های جدید و خاص صورت می‌گیرد.
تازه‌های بازار SSD
شرکت سی‌گیت به تازگی حافظه SSD ۲ ترابایتی خود را عرضه کرده که به طور خاص برای استفاده روی کنسول بازی ایکس‌باکس وان تولید شده است. از این حافظه می‌توان برای ذخیره‌سازی بیش از ۵۰ بازی مختلف استفاده کرد. اما قیمت این حافظه ۶۰۰ دلار است که گران‌قیمت محسوب می‌شود.
شرکت Plextor نیز حافظه SSD چهار طرفه M۹Pe Extreme را در نمایشگاه کامپیوتکس عرضه کرده که از سرعت قرائت و نگارش ۶۵۰۰ و ۵ هزار مگابایت در ثانیه برخوردار است. بعید به نظر می‌رسد این محصول در سال ۲۰۱۸ عرضه شود و در صورت عرضه نیز بسیار گران‌قیمت خواهد بود.

البته خبر خوشحال‌کننده کاهش سریع قیمت حافظه‌های SSD است. به عنوان مثال قیمت ۸۵۰ EVO سامسونگ که گزینه‌ای خوب برای خرید است، از ۱۷۰ دلار به زیر ۱۳۰ دلار در بازار‌های جهانی سقوط کرده است. Crucial BX۳۰۰ نیز که برای افراد اقتصادی محصولی مقرون‌به‌صرفه است ارزان‌تر شده و قیمت آن از ۶۰ دلار به ۴۰ دلار کاهش یافته است. قیمت حافظه SSD بسیار سریع Optane۹۰۰P هم از ۶۳۰ دلار به ۵۶۷ دلار کاهش یافته است.
بهترین حافظه‌های SSD برای اغلب کاربران
۸۵۰ EVO سامسونگ یکی از بهترین‌های بازار SSD از سال ۲۰۱۴ به این سو بوده و بعد از مدت‌ها حکمرانی ۸۶۰ EVO این شرکت در سال ۲۰۱۸ جایگزین آن شده است. البته ۸۶۰ EVO سریع‌ترین حافظه SSD نیست که شما می‌توانید آن را خریداری کنید. ولی با توجه به قیمتش انتخابی مناسب است.
مدل ۵۰۰ گیگابایتی این حافظه SSD ۱۷۰ دلار قیمت دارد و البته مدل‌های ۲۵۰ گیگابایتی، ۱، ۲ و ۴ ترابایتی آن هم برای خرید موجود هستند. پس از این مدل، حافظه Ultra ۳D شرکت سن‌دیسک هم محصولی قابل اعتنا محسوب می‌شود.
مدل ۵۰۰ گیابایتی این حافظه ۱۵۰ دلار قیمت دارد. مدل ۵۰۰ گیگابایتی حافظه SSD ۵۴۵s اینتل هم با پرداخت ۱۸۰ دلار قابل خریداری است. حافظه SSD Blue ۳D NAND شرکت وسترن دیجیتال هم با ۵۰۰ گیگابایت ظرفیت ۱۴۰ دلار قیمت دارد.
مقرون به صرفه‌ترین حافظه SSD
اگر پولی که برای خرید حافظه‌های SSD می‌پردازید، خیلی برای‌تان مهم است Crucial BX۳۰۰ را امتحان کنید که مدل ۴۸۰ گیگابایتی آن ۱۵۰ دلار قیمت دارد و البته مدل‌های ۱۲۰ و ۲۴۰ گیگابایتی آن نیز به ترتیب با پرداخت ۶۰ و ۹۰ دلار قابل خریداری هستند. سرعت قرائت اطلاعات از طریق این حافظه‌های SSD ۴۵۰ مگابایت در ثانیه است.
بهترین حافظه SSD NVMe
در این شاخه حافظه SSD ۹۷۰ Pro سامسونگ بهترین حافظه‌ای است که می‌توان خریداری کرد. قیمت مدل یک ترابایتی این محصول ۴۵۰ دلار و قیمت مدل ۲۵۰ گیگابایتی آن ۱۲۰ دلار است. قیمت مدل ۵۰۰ گیگابایتی محصول یادشده هم به ۲۳۰ دلار می‌رسد.
مقرون به صرفه‌ترین حافظه SSD NVMe
درایو‌های NVMe به تدریج در بازار حافظه‌های SSD جای خود را باز می‌کنند و مدل‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایتی از آن‌ها روز به روز در حال محبوب شدن است. حافظه SSD۷۶۰P اینتل که قیمت مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی آن به ۷۳ و ۱۰۹ دلار می‌رسد، از جمله نمونه‌های محبوب است. قیمت مدل ۵۱۲ گیگابایتی این حافظه هم ۲۰۰ دلار است. یک محصول خوب دیگر در این بخش Plextor M۹Pe است که قیمت مدل ۵۱۲ گیگابایتی آن ۲۲۱ دلار است.
سریع‌ترین حافظه SSD
اگر تنها بحث عملکرد مطرح باشد و سرعت حافظه مورد توجه قرار نگیرد، حافظه SSD Optane SSD ۹۰۰P اینتل می‌تواند گوی سبقت را از رقبا برباید. برای تولید این حافظه SSD از فناوری تازه‌ای به نام ایکس پوینت استفاده شده که شرکت‌های میکرون و اینتل به‌طور مشترک آن را ابداع کرده‌اند. سرعت نگارش اطلاعات از این طریق ۴۰ برابر بیشتر از حافظه‌های SSD عادی خواهد بود. مدل‌های ۲۸۰ و ۶۰۰ دلاری این حافظه به ترتیب ۳۹۰ و ۶۰۰ دلار قیمت دارند بنابراین هنوز برای خرید چندان مناسب نیستند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید