با فواید طلای مایع آشنا شوید

با فواید طلای مایع آشنا شوید

روغن زیتون را اغراق نیست اگر طلای مایع بنامیم. این روغن به لطف مقدار زیاد آنتی‌اکسیدان آن، فواید گوناگونی دارد. در زیر با فواید استفاده مرتب از روغن زیتون (2-3 قاشق چایخوری در روز) آشنا می‌شوید:

کد خبر : ۵۹۹۸
بازدید : ۳۵۶۲
با فواید طلای مایع آشنا شوید

فرادید | روغن زیتون را اغراق نیست اگر طلای مایع بنامیم. این روغن به لطف مقدار زیاد آنتی‌اکسیدان آن، فواید گوناگونی دارد. در زیر با فواید استفاده مرتب از روغن زیتون (2-3 قاشق چایخوری در روز) آشنا می‌شوید:

کاهش خطر ابتلا به سرطان
تحقیقات نشان می‌دهد که زنانی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای داشته و هر روز 4 قاشق چایخوری روغن زیتون مصرف می‌کنند، خطر ابتلایشان به سرطان سینه به نسبت زنانی که رژیم غذایی کم‌چربی دارند، 62 درصد کمتر است.

کاهش فشار خون
چندین مطالعه نشان داده است که رژیم غذایی حاوی روغن زیتون، فشار خون را در بزرگسالان سالم کاهش می‌دهد و می‌تواند وابستگی بیماران به داروهای کنترل فشار خون را کاهش دهد.

کاهش خطر ابتلا به دیابت
یک تحقیق گسترده نشان داده است که مصرف حداقل یک قاشق چایخوری روغن زیتون به طور روزانه، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا درصد کاهش می‌دهد.

دشمن چین‌وچروک
کسانی که روزانه بیش از 2 قاشق چایخوری روغن زیتون مصرف می‌کنند، به نسبت کسانی که تنها یک قاشق چایخوری یا کمتر از این روغن استفاده می‌کنند، بشکل چشمگیری کمتر نشانه‌های پیر شدن پوست را نشان می‌دهند.

با فواید طلای مایع آشنا شوید

تسریع کاهش وزن
افرادی که ماست مخلوط با روغن زیتون می‌خورند، کالری کمتری در طی روز مصرف می‌کنند و ترشح هورمون سیری در آنها بیشتر است.

از استخوانها حفاظت می‌کند
تحقیقات نشان داده که مصرف منظم روغن زیتون می‌تواند از کاهش تراکم استخوان جلوگیری کند.

منبع: Prevention
ترجمه: فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید