یک کارمند چطور ۶ صبح سر کار حاضر شود؟

یک کارمند چطور  ۶ صبح سر کار حاضر شود؟

طبق محاسباتی که انجام شد، کار مند برای رسیدن به اولین قطار خط ۵ باید س5:20 دقیقه از خانه خارج شده باشد در حال طلوع آفتاب ساعت ۶ است. اگر خوشبین با و فرض کنیم ساعت حرکت قطار‌ها هم با تا استانداری تهران به درستی جابه جا شده بود زمان را باید یک ساعت و ۲۰ دقیقه به عقب برد تا کارمند موردنظر به موقع به محل کارش برسد یعنی ساعت 4:10 در حالی که اذان صبح ساعت دقیقه است.

کد خبر : ۶۰۰۱۴
بازدید : ۱۸۱۴
یک کارمند چطور ۶ صبح سر کار حاضر شود؟
احمدرضا نجفی | اسبقت گرفتن میزان مصرف لحظه‌ای مشترکان از میزان تولید عملی این انرژی باعث شد تا آخر هفته‌ای که گذشت کارمندان تهرانی با تغییرات ساعات اداری مواجه شوند. ّحالا دیگر به جای ساعت ۸، باید ساعت ۶ صبح على الطلوع سرحال و قبراق پشت میزشان در ادارات و سازمان‌های دولتی حاضر شوند.
اما در این شهر بزرگ که از این سر تا آن سرش سه چهار ساعت راه هست، چه انتظاری از کارمندان بخت برگشته دارید؟
همچنین با توجه به اینکه این بخشنامه تنها در مورد سازمان‌های دولتی است و در مورد شرکت‌های خصوصی و نیمه خصوصی چیزی نگفته، برای کارمندان این شرکت‌ها که بعد از پایان ساعت اداری روز چهارشنبه با این خبر مواجه شده اند سوال پیش آمده که آیا شرکت آن‌ها هم شامل این بخشنامه می‌شود یا نه؟
ابهام در حمل و نقل عمومی
استانداری تهران در تکمیل خبر‌ها گفته است: تمامی تدابیر لازم برای رفت و آمد کارمندان در این تغییر ساعت اندیشیده شده است.» بر اساس همین تدابیر ارزشمند، ساعت کار مترو، اتوبوس‌ها و سایر وسایل حمل و نقل عمومی تغییر کرده و از ساعت ۵ صبح به شهروندان ارائه خدمات خواهند داشت. احتمالا استاندار تهران تا حالا از وسایل نقلیه عمومی در تهران استفاده نکرده که بداند ساعت آغاز به کار مترو تهران پیش از این تدبیراندیشی ساعت 5.30 بوده و حتی خط یک که پرترددترین خط مترو است، ساعت ۵ شروع به کار می‌کند.
بماند که سامانه اتوبوسرانی تندرو به صورت ۲۴ ساعته در برخی خطوط در حال فعالیت است. اما با یک حساب
سرانگشتی، احتمالا قابل پیش بینی باشد، کسی که دو ساعت زودتر باید سر کار حاضر شود، دو ساعت زودتر هم باید راه بیفتد. در نتیجه دو ساعت زودتر باید به ایستگاه‌های مترو و اتوبوس برسد. پس چطور می‌شود که ساعت کار حمل و نقل عمومی را فقط نیم ساعت عقب کشیده اند؟

در بهترین حالت یک ساعت و ۲۰ دقیقه دیر می‌رسید
خودتان را جای یک کارمند بگذارید که در یکی از ادارات منطقه تجریش مشغول به کار است و محل زندگی اش در کرج. میزان زمان لازم برای پیاده روی از در منزل تا ورودی ایستگاه مترو و بالا پایین کردن پله‌های متعدد مترو را ۱۰ دقیقه در نظر می‌گیریم.
با توجه به اینکه اولین قطار از ایستگاه گلشهر ساعت ۵ راه می‌افتد، مطابق زمانبندی شرکت مترو، این قطار ساعت ۵: ۳۵ دقیقه به ایستگاه وردآورد می‌رسد. اگر از این قطار جا بمانید، قطار بعدی ۱۵ دقیقه بعد خواهد آمد. حال فرض کنیم که با رعایت زمان شما به موقع به ایستگاه رسیده و بدون هل دادن بقیه و در کمال با فرهنگی توانستید سوار مترو شوید. مطابق زمان بندی، ساعت ۶ به ایستگاه تهران (صادقیه) می‌رسید.
در این حالت می‌توانید سوار دومین قطاری که از این ایستگاه حرکت می‌کند شده و ساعت ۶: ۳۰ دقیقه ایستگاه امام خمینی باشید. باز هم اگر بدون اتلاف وقت خط عوض کنید و کسی را در این وسط زیر دست و پای خودله نکنید، سوار هفتمین قطار خط یک شده و به سمت تجریش می‌روید و به امید خدا ساعت ۷: ۰۵ دقیقه به تجریش خواهید رسید. اگر طی کردن ۵ طبقه از زیر زمین تا سطح زمین و پیاده روی از ایس مترو تا محل کار را ۲۰ دقیقه در نظر بگیریم، ساعت ۷: ۲۰ دقیقه سر کار خواهید بود.
می‌توانید با تاخیر یک ساعت و ۲۰ دقیقه‌ای حال و قبراق کار خود را شروع کنید. البته توجه است که برنامه زمانی حرکت قطار‌های هنوز در وب سایت این شرکت به روز نشده زمان‌ها را با شیفت دادن نیم ساعته ساعات - حرکت قطار‌ها به دست آوردیم
قبل اذان صبح راه بیفتید، شاید برسید...
طبق محاسباتی که انجام شد، این کار من برای رسیدن به اولین قطار خط ۵ باید س۵: ۲۰ دقیقه از خانه خارج شده باشد در حال طلوع آفتاب ساعت ۶ است. اگر خوشبین با و فرض کنیم ساعت حرکت قطار‌ها هم با تا استانداری تهران به درستی جابه جا شده بود زمان را باید یک ساعت و ۲۰ دقیقه به عقب بک تا کارمند موردنظر به موقع به محل کارش برسد یعنی ساعت 4:10 در حالی که اذان صبح ساعت دقیقه است.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید