مراقبت از پوست با ماسک و روغن‌های طبیعی

مراقبت از پوست با ماسک و روغن‌های طبیعی

برای مراقبت از پوست چه باید کرد؛ جز مراجعه به پزشک راه‌های بهتر و ساده‌تری هم هست که می‌توانید خودتان در خانه آن را به کار بگیرید. تهیه انواع ماسک‌های صورت که در خانه با مواد دم‌دستی می‌توانید تهیه کنید به شما کمک می‌کند.

کد خبر : ۶۰۱۸۳
بازدید : ۳۶۶۳۱
فرادید | در ظاهر هر فردی چیزی که به سرعت دیده می‌شود صورت و پوست آن است. در نگاه اول شما به صورت افراد نگاه می‌کنید و هر چه در پوستشان نهفته باشد به سرعت دیده می‌شود. خستگی، بیماری‌های پوستی، فشار‌های عصبی و حالت‌های مشابه این‌ها را به سرعت می‌توان در صورت افراد مشاهده کرد. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن انسان صورت و از همه مهم‌تر پوست آن است. شما باید برای سلامت پوستتان خیلی دقیق و با احتیاط عمل کنید.

به گزارش فرادید؛ البته این نکته در خانم‌ها شدت بیشتری دارد، به دلایل زیبایی شناختی و ظاهری، خانم‌ها به پوستشان اهمیت بیشتری می‌دهند. برای داشتن پوستی سالم و شاداب می‌توان از انواع کرم‌های پزشکی و دارویی استفاده کرد، اما به جز مراجعه به پزشک راه‌های بهتر و ساده‌تری هم هست که می‌توانید خودتان در خانه آن را به کار بگیرید.

انواع ماسک‌های صورت که در خانه با مواد دم‌دستی می‌توانید تهیه کنید به شما کمک می‌کند که بدون صرف هزینه‌های زیاد به سلامت پوست خودتان کمک کنید. در اینجا ما چند نمونه از این ماسک‌های خانگی را برایتان می‌آوریم.
ماسک و روغن‌های طبیعی بهترین داروی پوست به دلایل زیبایی شناختی خانم‌ها به پوستشان اهمیت بیشتری می‌دهند
انواع ماسک‌های عسل
ماسک عسل و آرد جو برای شادابی پوست صورت
یک قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق غذاخوری آرد جو
یک قاشق چای‌خوری پودر نعناع
شیر به مقدار کافی
عسل و آرد و پودر نعناع را باهم مخلوط کنید و مقداری شیر به آن اضافه کنید تا حالت کش‌دار پیدا کند دقت کنید که خیلی رقیق نشود تا به راحتی از روی صورت نریزد. بعد از شستشو شوی صورت موهایتان را به طور کامل جمع کنید و صورت و گردن خود را ماسک بزنید بعد از نیم ساعت صورتتان را با آب ولرم بشویید.
ماسک و روغن‌های طبیعی بهترین داروی پوست
عسل آنتی‌بیوتیک و ضدعفونی‌کننده است
ماسک عسل و پرتقال برای رفع چین و چروک صورت
از آنجایی که محصولات ضد پیری و ضد چروک بسیار گران هستند و همه قدرت خرید آن‌ها را ندارند و مواد شیمیایی داخل آن‌ها ممکن است برای پوست شما ضرر داشته باشد شما می‌توانید در خانه این ماسک طبیعی را تهیه کنید.
یک قاشق چای‌خوری عسل
چند قطره آب‌پرتقال تازه
برای رفع چین و چروک این ماسک ساده را درست کنید و به صورت بمالید البته مراقب باشید که اطراف چشمان خود نمالید که خطرناک است. اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آبکشی کنید. این کار را می‌توانید سه بار در هفته انجام دهید. پس از چند بار استفاده تأثیر آن را به وضوح روی پوست خود خواهید دید.

ماسک عسل و استویا برای رفع خشکی پوست
یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی
یک چهارم پیمانه جوش‌شیرین
یک چهارم پیمانه استویا
یک قاشق چای‌خوری آب سیب طبیعی
نصف قاشق چای‌خوری آب پرتقال طبیعی
یک قطره روغن‌زیتون
همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید، سپس به نرمی روی پوست صورت و گردن بمالید. اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک با داشتن آنتی اکسیدان زیاد باعث از بین رفتن خشکی پوست می‌شود.

ماسک عسل و دارچین برای جوش و آکنه
۳ قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق غذاخوری پودر دارچین
اگر پوست صورت شما دچار جوش‌های دوره‌ای و یا آکنه می‌شود این ماسک را امتحان کنید. عسل آنتی‌بیوتیک و ضدعفونی‌کننده است برای همین می‌تواند باکتری‌های به وجود آورنده جوش‌ها را از بین ببرد. عسل که یک ماده غذایی است می‌تواند ترشح سموم را کنترل کند برای همین هم منافذ پوست را تمیز کرده و می‌بندد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل پوست را مرطوب و از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. دارچین نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد و ترکیب آن با عسل برای رفع جوش‌ها و تنگ کردن منافذ پوستی فوق‌العاده است و برای همه انواع پوست‌هایی که جوش می‌زند مناسب است.
ماسک و روغن‌های طبیعی بهترین داروی پوست عسل که یک ماده غذایی است می‌تواند ترشح سموم را کنترل کند
ماسک عسل و ماست
۲ قاشق ماست
یک قاشق عسل
ماست و عسل را مخلوط کرده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید. ماسک عسل باعث ضدعفونی و پاک‌سازی پوست می‌شود و به دلیل باز کردن منافذ باعث خروج جوش‌های سر سیاه نیز می‌شود. ماست باعث لایه‌برداری و شادابی و طراوت پوست می‌شود همچنین عسل و ماست خاصیت روشن کننده نیز دارند.
ماسک و روغن‌های طبیعی بهترین داروی پوست ماسک عسل و ماست
ماسک عسل و گلیسیرین و لیموترش
۲ عدد تخم‌مرغ
یک قاشق غذاخوری گلیسیرین
۳-۴ قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق چای‌خوری لیمو
مقدار کمی پودر نمک دریا
این ماسک بیشتر برای دست استفاده می‌شود، اگر می‌خواهید یک کرم روشن‌کننده پوست دست تهیه کنید که در عین روشن کردن پوست لایه‌برداری مناسبی از پوست دست‌هایتان داشته باشید می‌توانید به راحتی آن را در آشپزخانه منزلتان تهیه کنید.برای تهیه این کرم کافی است سفیده تخم‌مرغ‌ها را از زرده جدا کنید و با گلیسیرین مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید. سپس عسل و لیمو را به این ترکیب اضافه کنید و در نهایت پودر ریز شده نمک دریا را به آن بیفزایید و آن را به خوبی هم بزنید.
ماسک و روغن‌های طبیعی بهترین داروی پوست مخلوط را برای ۲۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید
این کرم ساده، چون ماده اصلی‌اش تخم‌مرغ است نباید زیاد بماند و باید در یخچال نگه‌داری شود، برای استفاده از این کرم کافی است مقداری از آن را روی پوست دست بمالید و با کمک سرانگشتان پوست دست را به خوبی ماساژ دهید. بهتر است بعد از ماساژ دست‌ها اجازه دهید این کرم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی دست‌هایتان بماند.
ماسک عسل و آب‌لیمو برای طراوت پوست خشک
۲ قاشق غذاخوری خامه یا سرشیر طبیعی
۲ قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا آب‌لیمو
خامه طبیعی را با عسل و سرکه سیب یا آب‌لیمو مخلوط کنید. پوستتان را تمیز بشویید و مخلوط را برای ۲۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید. سپس صورتتان را با آب ولرم و بعد با آب خنک (نه سرد) آبکشی کنید.
این ماسک دو خاصیت دارد که هم می‌تواند حساسیت و آسیب‌دیدگی پوستتان را التیام ببخشد و هم لایه‌برداری می‌کند و هم در عین روشن کردن پوست، میزان رطوبت آب را تنظیم می‌کند. میزان باز بودن منافذ پوستتان با همین ماسک ساده قابل تنظیم است؛ و در عین حال لکه‌های ناشی از آکنه هم با استفاده از آن به مرور از بین می‌رود. بیش از دو بار در هفته از این ماسک استفاده نکنید.
ماسک و روغن‌های طبیعی بهترین داروی پوست
آبلیمودر عین روشن کردن پوست، میزان رطوبت آب را تنظیم می‌کند

ماسک عسل و ماست و کدو حلوایی
۴ قاشق غذاخوری عسل
۴ قاشق غذاخوری ماست ساده
۲ پیمانه پوره کدو حلوایی
یک سوم پیمانه بادام له شده
یک چهارم قاشق چای‌خوری روغن زیتون
این مواد را با هم مخلوط کنید و روی پوست تمیز و مرطوب بمالید. درزمانی که پوست مرطوب است آنزیم‌ها فعال‌تر خواهند بود. ماسک را ۱۰ دقیقه روی پوست نگه‌دارید.. بهترین مکان برای استفاده نیز داخل حمام گرم و مرطوب است. ماسک را با آب گرم از روی صورت بشویید. کدو حلوایی مملو از ویتامین‌های A. و C. و آنزیم‌های مفید برای روشن کردن پوست است.

ماسک عسل و موز
این ماسک بیشترین تأثیر را روی پوست‌های چرب دارد و باعث لطافت و نرمی پوست می‌شود.
یک عدد موز کاملاً رسیده
یک قاشق سوپ‌خوری عسل
یک عدد پرتقال یا لیمو
موز را کاملاً هم بزنید تا به شکل خمیر درآید، عسل را به آن اضافه کنید، می‌توانید عسل و موز را درون مخلوط کن ریخته هم بزنید تا اینکه کاملاً با هم قاطی شوند. چند قطره آب پرتقال یا آب لیمو را به این مخلوط اضافه کنید. ماسک را بر روی پوست صورت خود مالیده، حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. برای پاک کردن ماسک، یک حوله لطیف را با آب سرد خیس کنید، بیشتر آب آن را بگیرید، سپس صورتتان را با آن تمیز کنید. البته به جای آب سرد، می‌توان از آب داغ (نه آب جوش!) برای مرطوب کردن حوله استفاده کرد.

ماسک‌های آلوئه ورا
ماسک و روغن‌های طبیعی بهترین داروی پوست
گیاه آلوئه ورا حاوی اسید مالیک است

آلوئه ورا و روغن نارگیل
حدود ۴ قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا را داخل مخلوط کن بریزید. ۲ قاشق چای‌خوری روغن نارگیل را در ظرفی ریخته و داخل تابه‌ای که حاوی آب جوش است قرار دهید تا به‌طور غیر مستقیم حرارت دیده و آب شود، سپس این روغن آب شده را به آلوئه ورا اضافه کنید.برای بهتر شدن ماسک یک کپسول ویتامین E. را برداشته و روغن آن را خارج کنید و به اندازه نصف قاشق چای‌خوری به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید. مواد را برای چند دقیقه هم بزنید تا یکدست شوند. چند قطره روغن نعناع به این کِرِم اضافه کنید.این کرم مرطوب‌کننده را می‌توانید درون ظرف شیشه‌ای ریخته و در یخچال به مدت چند هفته نگهداری کنید.
بیشتر بخوانید: رازهای سلامتی پوست

ماسک ضد چروک آلوئه ورا
گیاه آلوئه ورا حاوی اسید مالیک است که به کاهش چین‌های پوستی کمک می‌کند. یکی از دلایلی که باعث چین و چروک پوست می‌شود آفتاب سوختگی است و از بهترین درمان‌های آن ماسک یا ژل آلوئه ورا است. به سادگی یک برگ آلوئه ورا را از گیاه ببرید و ژل آن را خارج کنید. ژل تازه را روی پوستتان بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. با آب ولرم آن را بشویید.البته می‌توانید یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا با محتویات یک کپسول ویتامین E. هم مخلوط کنید. مخلوط را به قسمت‌های دارای چین و چروک بمالید. بعد از نیم ساعت آن را با آب ولرم بشویید.

آلوئه ورا و آووکادو برای پوست‌های خشک و حساس
۲ قاشق سوپ‌خوری آووکادو له شده را با یک قاشق سوپ‌خوری ژل آلوئه ورا یا آب آلوئه ورا و یک قاشق چای‌خوری پودر مخمر آبجو مخلوط کرده و به خوبی هم می‌زنیم تا خمیر نرم و یکدستی درست شود. این ماسک را بر روی پوست صورت و گردن به غیر از نواحی اطراف چشم‌ها مالیده و می‌گذاریم به مدت ۳۰ دقیقه بماند. بعد از آن با آب ولرم صورت را می‌شوییم. از این ماسک می‌توان یک تا دو بار در هفته استفاده کرد.

ماسک و روغن‌های طبیعی بهترین داروی پوست
ماسک را بر روی پوست صورت و گردن به غیر از نواحی اطراف چشم‌ها بمالید

مرطوب‌کننده بدون چربی آلوئه ورا برای پوست صورت
این مرطوب کننده کاملاً طبیعی را می‌توانید برای مرطوب ساختن پوست بدن و صورت هم‌زمان به کار ببرید. این کِرِم بسیار سبک، پفی و رطوبت رسان است. حسن این کرم این است که پوستتان را چرب نمی‌کند. این کِرِم مرطوب کننده پوست‌های خشک را در زمستان ترمیم می‌کند، ولی آن‌قدر سبک است که شما می‌توانید به راحتی در طول تابستان و فصل گرما نیز از آن استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا برای درمان ترک لب‌ها
خیلی از افراد مشکل خشک شدن پوست لب و ترک خوردن لب‌ها را دارند و همیشه باید لب‌های خود را مرطوب نگه دارند.. قرار دادن مقداری از ژل آلوئه ورا روزانه روی لب به درمان و بهبود لب‌ها کمک خواهد کرد. با اینکه ژل آلوئه ورا طعم مطبوعی ندارد، اما اثر درمانی حیرت‌انگیز آن ارزشش را دارد. آلوئه ورا به عنوان یک گیاه آبدار خانگی شناخته شده است و برای معالجه همه درد‌ها استفاده می‌شود از کاهش درد سوختگی گرفته تا برطرف کردن یبوست. ژل آلوئه ورا مولکول‌های آب را به خودش جذب می‌کند و این ویژگی آلوئه ورا را به یک آب‌رسان تبدیل می‌کند که بخار آب هوای اطراف را به خودش می‌گیرد.
ماسک و روغن‌های طبیعی بهترین داروی پوست
ژل آلوئه ورا طعم مطبوعی ندارد
زردچوبه برای درمان لک صورت
زردچوبه دارای خاصیت سفید کنندگی است و می‌تواند به رفع لک‌های صورت کمک کند.برای تهیه ماسک زردچوبه یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه و یک قاشق چای‌خوری آب‌لیموی طبیعی را با هم مخلوط کرده و بر روی لک‌ها بمالید. اجازه دهید این ماسک ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. تا یک ساعت بعد از شستن ماسک، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید دوری کنید. برای آنکه بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است هر روز قبل از دوش گرفتن از این ماسک استفاده کنید.

روش دیگر این است که ۵ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با ۱۰ قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. خمیر حاصل از ترکیب شیر و زردچوبه را بر روی لک‌های پوستی قرار داده و به مدت ۵ دقیقه به آرامی ماساژ دهید. بعد از پایان ماساژ، اجازه دهید ماسک ۲۰ دقیقه دیگر روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید