مرسدس بنز E-Class روباز Cabriolet، ستاره ای زیر سقف آسمان
بررسی جدیدترین محصول بنز که اخیرا به بازارهای جهانی عرضه شده است

مرسدس بنز E-Class روباز Cabriolet، ستاره ای زیر سقف آسمان

برخی عناصر طراحی در این خودرو همون چراغ های کشیده عقب یا ستون های جانبی، عینا از محصول مجلل و گران قیمت مرسدس بنز یعنی S-Class Cabriolet به عاریت گرفته شده تا مشتریان مدگرا و مشکل پسند، با خیال راحت تری این خودرو را انتخاب کنند.
کد خبر: ۶۰۳۷۱
بازدید : ۹۱۲
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
فرادید، ارسلان سلیمانیان| محصولات کوپه، کابریولت (روباز) و رودستر (2 نفره) شرکت مرسدس بنز کم نیستند. از مدل های گران قیمتSLC و SL-Class گرفته تا مدل C-Class که با قیمت ارزان تر، بیشتر مناسب جوانان است. از طرف دیگر مرسدس بنز مدل افسانه ای S-Class کوپه و کابریولت را ساخته تا مدیران متمول و افراد سرشناس که می خواهند لذت لوکس سواری را با خودروهای اسپورت تجربه کنند به سراغ این محصول بروند.
 
برخی عناصر طراحی در این خودرو همون چراغ های کشیده عقب یا ستون های جانبی، عینا از محصول مجلل و گران قیمت مرسدس بنز یعنی S-Class Cabriolet به عاریت گرفته شده تا مشتریان مدگرا و مشکل پسند، با خیال راحت تری این خودرو را انتخاب کنند.
 
به گزارش فرادید، اما در این بین جای یک محصول خالی بود. محصولی مابین C-Class Cabriolet و S-Class Cabrioletکه بتواند افراد نه خیلی جوان و نه خیلی سرشناس و متمول را به سمت خود بکشاند. حالا شرکت مرسدس بنز با معرفی E-Class Cabrioletاین خلا را پر کرده. محصول جدید مرسدس بنز که این روزها در محافل خودرویی جهان حسابی سر و صدا به پا کرده احتمالا عنوان پرفروش ترین عضو خانواده محصولات کوپه/کابریولت این خودروساز مشهور آلمانی را نیز از آن خود خواهد کرد.

چهره ظاهری
شکل و شمایل E-Classمدل 2018 همان زبان طراحی مدل C-Class است که تنها ابعاد آن رشد یافته و البته فضای بار بیشتری دارد که مناسب سفرهای آخر هفته است. به عبارت دیگر E-Class Cabriolet حتی برای یک خانواده کم جمعیت نیز گزینه ایده آلی به شمار می آید. ضمن آنکه برخی عناصر طراحی در این خودرو همون چراغ های کشیده عقب یا ستون های جانبی، عینا از محصول مجلل و گران قیمت مرسدس بنز یعنی S-Class Cabriolet به عاریت گرفته شده تا مشتریان مدگرا و مشکل پسند، با خیال راحت تری این خودرو را انتخاب کنند. جالب ترین بخش طراحی این خودرو، شیشه جانبی عقب آن است که برخلاف مدل S-Class یک تکه نبوده و به شکل دو تکه طراحی شده.
 
برخی عناصر طراحی در این خودرو همون چراغ های کشیده عقب یا ستون های جانبی، عینا از محصول مجلل و گران قیمت مرسدس بنز یعنی S-Class Cabriolet به عاریت گرفته شده تا مشتریان مدگرا و مشکل پسند، با خیال راحت تری این خودرو را انتخاب کنند.
 
از همین رو اگر تمام شیشه ها را نیز پایین بدهید، باز هم تکه انتهایی شیشه عقب ثابت باقی می ماند. آنچه در شمایل این خودرو می بینیم زیبایی است و وقار! شاید اغراق نکرده باشیم اگر بگوییم نسخه روباز E-Class یکی از زیباترین و جذاب ترین خودروهای حال حاضر جهان به شمار می آید.
 
برخی عناصر طراحی در این خودرو همون چراغ های کشیده عقب یا ستون های جانبی، عینا از محصول مجلل و گران قیمت مرسدس بنز یعنی S-Class Cabriolet به عاریت گرفته شده تا مشتریان مدگرا و مشکل پسند، با خیال راحت تری این خودرو را انتخاب کنند.
 
به خصوص آنکه طراحان مرسدس با تدارک چند رنگ بدنه خاص از جمله خاکستری تیتانیوم و قهوه ای تیره، بر جذابیت های بصری این خودرو افزوده اند. گفتنی آنکه سقف تاشوی E-Class Cabriolet تا حداکثر سرعت 50 کیلومتر بر ساعت ظرف مدت 20 ثانیه باز و بسته می شود.

قوای محرکه
مهمترین تفاوت مدل روبازE-Class نسبت به برادر ارزان تر خود، توانایی های دینامیکی آن است. مهندسان مرسدس در فاز نخست چندین پیشرانه دیزلی و بنزین سوز برای محصول جدید این شرکت در نظر گرفته اند. نخستین پیشرانه از نوع 4 سیلندر دیزلی با حجم 1950 سی سی بوده که می تواند 194 اسب بخار قدرت و 400 نیوتون متر گشتاور تولید کند. همچنین یک پیشرانه 6 سیلندر دیزلی که می تواند 260 اسب بخار قدرت تولید کند، دیگر پیشرانه پیشنهادی برای E-Class Cabriolet است.در بین پیشرانه های بنزین سوز نیز دو پیشرانه با حجم 2 لیتر در نظر گرفته شده که به ترتیب می توانند 140 و 245 اسب بخار قدرت را تولید و در اختیار راننده قرار دهند.
 
برخی عناصر طراحی در این خودرو همون چراغ های کشیده عقب یا ستون های جانبی، عینا از محصول مجلل و گران قیمت مرسدس بنز یعنی S-Class Cabriolet به عاریت گرفته شده تا مشتریان مدگرا و مشکل پسند، با خیال راحت تری این خودرو را انتخاب کنند.
 
این دو پیشرانه قرار است در مدل های E200 و E300 روباز بکارگرفته شوند. اما آخرین پیشرانه در نظرگرفته شده برای این خودرو، پیشرانه ای قدرتمنداست که برای افراد میانسال ماجراجو طراحی شده!
 


 
این پیشرانه از نوع 6 سیلندر با حجم دقیق 2996 سی سی بوده که 333 اسب بخار را تولید می کند. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو برعهده یک جعبه دنده 9 سرعته «اسپید شیفتر» است که قدرت تولیدی پیشرانه را با کمترین تاخیر ممکن به چرخ های خودرو منتقل می سازد. ضمنا مشتریان مرسدس می توانند در مدل فول آپشن این خودرو «سیستم تعلیق بادی» را نیز سفارش دهند که رفتارهای دینامیکی خودرو را بسته به شرایط جاده مدیریت می کند.
 
برخی عناصر طراحی در این خودرو همون چراغ های کشیده عقب یا ستون های جانبی، عینا از محصول مجلل و گران قیمت مرسدس بنز یعنی S-Class Cabriolet به عاریت گرفته شده تا مشتریان مدگرا و مشکل پسند، با خیال راحت تری این خودرو را انتخاب کنند.
 
برای مثال با تنظیم حالت Comfort، این خودرو همچون سدان S-Class نرم است و در حالت Sport، واکنش های آنی همچون SL-Class را به نمایش می گذارد. طبق اعلام مرسدس بنز، قیمت نسلنوE-Class Cabriolet در کشور سازنده از حدود 54 هزار یورو (برای مدل E200) آغاز می شود که این رقم در مدل E400 به 70 هزار یورو می رسد.

 
 
منبع : هفت صبح
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه