۵۸ عملیات برای دستگیری اراذل و اوباش

۵۸ عملیات برای دستگیری اراذل و اوباش

۲۳۸ اوباش و شرور پایتخت در عملیات ۴۸ ساعته پلیس امنیت دستگیر شدند. این متهمان در جریان ۵۸ مرحله عملیات مختلف پلیسی در سراسر پایتخت دستگیر شدند. سردار حسین رحیمی- فرمانده انتظامی تهران بزرگ - در این باره گفت: ۵۰ نفر از این افراد کمتر از ۱۸ سال سن دارند.

کد خبر : ۶۰۴۶۴
بازدید : ۲۸۸۳
۵۸ عملیات پلیسی برای دستگیری اراذل و اوباش پایتخت
مرجان همایونی | ۲۳۸ اوباش و شرور پایتخت در عملیات ۴۸ ساعته پلیس امنیت دستگیر شدند. این متهمان در جریان ۵۸ مرحله عملیات مختلف پلیسی در سراسر پایتخت دستگیر شدند. سردار حسین رحیمی- فرمانده انتظامی تهران بزرگ - در این باره گفت: ۵۰ نفر از این افراد کمتر از ۱۸ سال سن دارند.

۱۶۰ قطعه سلاح سرد از جمله شمشیر و قمه از این افراد کشف شده است و ۱۱۷ قهوه خانه و ۶۲ باشگاه بدنسازی که این افراد در آنجا فعالیت داشتند نیز مورد بازرسی و بازبینی قرار گرفته و اخطار‌های لازم به آنان داده شد. ۴۸ تفرجگاه آلوده نیز از وجود اوباش و مزاحمین پاکسازی شده و ۳۵ نقطه که شهروندان درخواست پاکسازی آن را داشتند نیز شناسایی و پاکسازی شد.

جزئیات دستگیری سلطان سکه
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره وضعیت سلطان سکه نیز گفت: سلطان سکه همان طور که آقای اژه‌ای اسمشان را «حمید مظلومین» اعلام کرد در اختیار پلیس آگاهی قرار داشته و تاکنون بالغ بر ۱۸ نفر از نوچه‌ها و همدستانش که پسرش نیز در بین آنان بود در اختیار پلیس است.

این فرد در سال ۹۱ نیز دستگیر و آزاد شد. تعدادی از نوچه‌ها و اطرافیان این فرد نیز با وثیقه‌های چند میلیونی و میلیاردی آزاد شده بودند. گردش مالی سلطان سکه، بیشتر از آنچه در تحقیقات اولیه مشخص شده، بوده است. تعدادی از دستگیرشدگان به همراه سلطان سکه جزو ۹۰ نفری بودند که در آن طرح دستگیر شده بودند.

۳۵ شرکتی که اقدام به واردات موبایل کرده بودند نیز اطلاعاتشان در دست پلیس است و تحقیقات و بررسی‌های ما در این خصوص در حال انجام است. وی ادامه داد: پس از دستگیری این افراد روند صعودی افزایش قیمت‌ها کاهش یافت؛ البته همچنان ممکن است عده معدودی به شکل خزنده در بازار رفتار کنند که ما از اقدامات این افراد مطلعیم و با آنان برخورد خواهیم کرد.

کری خوانی در فضای مجازی
سردار علیرضا لطفی - رئیس پلیس امنیت تهران نیز گفت: پس از قتل یکی از اراذل معروف تهران در زندان دو نفر از اراذل و اوباش جنوب تهران با انتشار تصاویر خود در شبکه اینستاگرام و پخش کلیپ در فضای مجازی اقدام به کری خوانی و تهدید با ادعای هواداری از مقتول کردند. مأموران پایگاه نهم پلیس امنیت تهران بزرگ رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار داده و با استفاده از ترفند‌ها و شیوه‌های پلیسی و هماهنگی با مقام قضایی اقدام به شناسایی و دستگیری این افراد کردند.

فروش سلاح در فضای مجازی
انواع و اقسام اسلحه، بی‌سیم، شوکر، مشروبات الکلی و سلاح‌های سرد مقابل خبرنگاران در مرکز پلیس امنیت خودنمایی می‌کند. مردانی از جنس خشونت نیز به صف ایستاده‌اند، همان‌هایی که با سلاح گرم و سرد شرارت‌هایشان را اجرا می‌کردند. در میان متهمان ۱۴ نفر به اتهام فروش انواع و اقسام سلاح گرم در فضای مجازی دستگیر شده‌اند.
ببینید: تصاویر/ طرح جمع آوری اوباش پایتخت آن‌ها اسلحه‌ها را از غرب کشور وارد پایتخت کرده و با ایجاد صفحاتی در اینستاگرام آن‌ها را از ۲۵۰ هزار تا یک میلیون و پانصد هزار تومان به فروش می‌رساندند. این ۱۴ متهم که در قالب ۴ باند به فعالیت‌هایشان ادامه می‌دادند توسط پلیس دستگیر شدند.

آدم ربایی به خاطر مزاحمت
بهروز، پسر ۲۳ ساله‌ای است که به خاطر آدم ربایی بازداشت شده است. وقتی دید گروگانش در چند قدمی مرگ است او را به بیمارستان رساند و دستگیر شد.

چرا آرش را ربودی؟
مزاحم خواهرم می‌شد. مدام در خیابان جلویش را می‌گرفت و به او متلک می‌پراند. می‌خواست با خواهرم ازدواج کند، اما هم خواهرم مخالف بود و هم من.

چرا شکایت نکردی؟
چه شکایتی می‌کردم؟ که مزاحم خواهرم شده‌اند. نهایت هم بعد از تعهد او را آزاد می‌کردند. باید می‌فهمید که نباید مزاحم ناموس مردم شود. او را به باغ متروکه‌ای در اطراف تهران بردم و یک هفته شکنجه دادم.

چه شد که دستگیر شدی؟
در این یک هفته او را کتک زدم و بعد از یک هفته دیدم که حالش بد شده است و در حال مرگ است. ترسیده بودم. ممکن بود برایش اتفاقی بیفتد. به همین دلیل او را به بیمارستان رساندم و دستگیر شدم.


اختلاف ۲ میلیون تومانی
دو پسر جوان که سن و سالشان کمتر از ۳۰ سال است به خاطر درگیری مسلحانه دستگیر شده‌اند. بهراد از ناحیه ران تیر خورده است.

اختلافتان سر چه بود؟
در کار ساخت و ساز خانه بودیم و سود زیادی هم کردیم. اما بیژن می‌خواست مرا به قتل برساند و تمام پول‌هایی که در این راه به‌دست آوردیم را برای خودش بردارد. دو تیر هم به من شلیک کرد که یکی از آن‌ها به سفیدرانم برخورد کرد. رفتم بیمارستان و تیر را بیرون آوردند و از بیژن شکایت کردم.

دست بیژن برای چه زخمی شده است؟
بیژن بعد از تیراندازی فرار کرده بود، زمانی که از مخفیگاهش با خبر شدم به

سراغش رفتم. او دوباره می‌خواست اسلحه بیرون بیاورد، اما من با شیشه به او حمله کردم و درنهایت هم هر دویمان بازداشت شدیم. من از بیژن شکایت کردم و او هم از من و هردویمان اینجا هستیم.


رجزخوانی در فضای مجازی
در باشگاه بدنسازی کار می‌کند و یکی از متهمانی است که بعد از مرگ وحید مرادی در فضای مجازی شروع به رجزخوانی کرده است.

وحید را می‌شناختی؟
بله، رفیق و دوستم بود. چند تا تتو کرد و کمی هم قیافه‌اش غلط‌انداز بود. به همین دلیل آمدند سراغش و او هم وارد این کار شد.

به چه جرمی دستگیر شدی؟
در فضای مجازی چند کلیپ منتشر کردم.

می‌دانستی جرم است؟
سکوت می‌کند.

شغلت چیست؟
باشگاه ورزشی دارم.

دستگیری برادران دو قلو به خاطر تتوکاری

دو برادر دوقلو؛ هر دو تحصیلکرده هستند. می‌گویند که به خاطر تتو‌های روی دستشان بازداشت شده‌اند.

چقدر پول این تتوکاری را داده‌اید؟
من ۴ میلیون تومان، اما برای برادرم ۸ میلیون تومان.

این پول را از کجا آوردید؟
قبل از اینکه دانشگاه قبول شویم در فرش فروشی کار می‌کردیم. حقوقمان ماهی یک میلیون و پانصد هزار تومان بود و ماهم چند ماه حقوقمان را گذاشتیم و دست‌هایمان را تتو کردیم.

چرا دستگیر شدید؟
با برادرم در قهوه خانه نشسته بودیم که مأموران وارد شدند و، چون روی دست‌هایمان تتو بود ما را دستگیر کردند. اما بی‌گناه هستیم و خیلی زود آزاد می‌شویم.
۵۸ عملیات پلیسی برای دستگیری اراذل و اوباش پایتخت


اخاذی از معتادان و مواد فروشان
سه مرد جوان، طراحان اخاذی از معتادان و مواد فروشان هستند. مردانی که سوار بر خودرویشان در خیابان‌های شهر پرسه می‌زدند و با دیدن مواد فروش و معتادان خودشان را مأمور معرفی کرده و از آن‌ها اخاذی می‌کردند.
بخوانید: اراذل فضای مجازی دستگیر شدند چه شد که نقشه اخاذی از معتادان به ذهنت رسید؟
چند وقت قبل داخل پارک مشغول صحبت با تلفن همراه بودم. پشت خط همسرم بود، زنگ زده بود که دارو‌های بیماری ریوی دخترم را بخرم و من می‌گفتم پول ندارم و سر همین مسأله باهم جر و بحثمان شد. تلفن را که قطع کردم مرد جوانی که روی صندلی پارک نشسته بود به سراغم آمد. او گفت که راه خوبی سراغ دارد که بتوانم با آن هزینه‌های درمان بچه‌ام را بدهم.

راه حل چه بود؟
ما در خیابان‌های شهر پرسه می‌زدیم و با دیدن معتادان یا کسی که قصد فروش مواد داشت به سراغشان می‌رفتیم و خودمان را مأمور معرفی می‌کردیم. تجهیزات کامل و کارت جعلی یکی از ارگان‌های نظامی را داشتیم.

چطور دستگیر شدید؟
در آخرین اخاذی‌مان خودروی تیبایی را تعقیب کردیم که راننده‌اش مواد خریده بود. در بزرگراه امام علی راه را بر او سد کردیم و از او پول گرفتیم. یک هفته بعد در میدان امام حسین بودم که مأموری به سراغم آمد. ظاهراً راننده تیبا مرا شناسایی کرد و بازداشت شدم.

منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید