قهرمانی متفاوت در فیلم کله سرخ

قهرمانی متفاوت در فیلم کله سرخ

خرق عادتی که در «کله سرخ» رخ می‌دهد در اصل با تمرکزی شدید روی شخصیت اصلی قصه معنا پیدا می‌کند، لک زاده قهرمانی را برای بیننده ترسیم کرده است که با تمام قهرمانان دیگر فرق دارد، او انسانی است که تقریبا هیچ چیز مهمی در زندگی ندارد و وابستگی‌ای نیز به هیچ چیزی نشان نمی‌دهد.

کد خبر : ۶۰۴۶۸
بازدید : ۱۹۴۲
کارگردان: کریم لک‌زاده

نویسنده: کریم لک‌زاده

بازیگران: بهزاد دورانی. علی باقری. سونیا سنجری

خلاصه داستان: کله سرخ روایت گر داستان مردی تنها و گوشه گیر است که مجبور می‌شود به محل زادگاهش برگردد، با وجود انکه علاقه‌ای به حضور در آن‌جا ندارد به اجبار در آن‌جا ماندگار می‌شود، برادر کله سرخ را جلوی چشمانش به قتل می‌رسانند، حالا او به فکر انتقام است و وارد جنگلی می‌شود که افراد زیادی منتظر او هستند.
قهرمانی متفاوت در فیلم کله سرخ
عباس نصراللهی | یکی از عدیده‌ترین مشکلات سینمای ما در این روز‌ها برای عرضه آثاری خوب و درخور، علاوه بر نبودن فیلمنامه‌های خوب و دقیق، نبودن جسارت در میان فیلمسازان است، جسارتی که تمام و کمال روی اثر تاثیر بگذارد و از ابتدا تا انتها آن را برای خود کند و بیننده را نیز با این جسارت خود همراه سازد و به او اجازه فکر کردن به موضوعات دیگری را ندهد.
اتفاقی که در کار‌های بسیاری از فیلمسازان مطرح دنیا و فیلمسازان درجه یک کشور خودمان در سال‌های نه چندان دور نیز رخ داده است. اما در این چند سال اخیر حضور معدود آثاری در سینمای هنر و تجربه که جسارتی فراتر از روند عادی سینمای ما را در خود جای داده بودند، مشاهده شده‌اند. یکی از این آثار آخرین فیلم کریم لک زاده جوان یعنی «کله سرخ» است.

مهمترین ویژگی «کله سرخ» داشتن همین جسارتی است که به خوبی در فیلم جای خود را پیدا کرده و در پیشروی تک تک لحظات تاثیرگذار است، اتفاقی که از همان ابتدای فیلم آغاز می‌شود و تا صحنه پایانی نیز حضوری پر رنگ دارد.
فیلم علاوه بر قصه جذابی که در پس زمینه برای بیننده تعریف می‌کند، همزمان تمرکز ویژه‌ای روی شخصیت اصلی خود دارد، در واقع اوج جسارت لک زاده در خلق همین شخصیت است، فرهاد با بازی بهزاد دورانی، مردی مو قرمز، لاغر اندام، ساکت و نحیف است که همواره با زیرپوشی سفید در خانه‌ای محقر و تنها زندگی می‌کند، خلق این شخصیت از همان صحنه ابتدایی اثر آغاز شده و با فاکتور‌هایی که پشت سر هم و بر حسب رخ دادن عمل‌هایی که عکس‌العملی را از فرهاد در پی دارند، برای بیننده نمایان می‌شوند، باور پذیری افعال و تفکرات او را بسیار راحت‌تر می‌نمایند.
منبع: سایت نقد فارسی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید