اخبار جذاب و عجیب موسیقی این‌روزها

اخبار جذاب و عجیب موسیقی این‌روزها

در جواب آن‌هایی که می‌پرسند تتلو ظرفیت ۲۰ هزار نفری را در ترکیه پر می‌کند، باید گفت: که بله، پر می‌کند. حتی دوبار، یا سه. بار. اما اینکه هنرمندی ادعا می‌کند وطنش را دوست دارد و بعد در یک اقدام ضربتی در کشور ترکیه کنسرت می‌گذارد و باعث و بانی خروج حجم قابل توجهی ارز می‌شود هم در نوع خود جالب است.

کد خبر : ۶۰۴۹۴
بازدید : ۲۰۲۳
اخبار جذاب و عجیب موسیقی این‌روزها
بهنام مظاهری | قطعه جدید چارتاری‌ها در هفته گذشته آهنگ و موزیک ویدئوی جدید گروه چارتار با عنوان «آدینه» منتشر شد. بدون شک این قطعه در دسته بندی هوشمندانه‌ترین قطعات تاریخ موسیقی پاپ ایران قرار می‌گیرد.
این که آهنگ گروه چارتار در کنار حمید هیراد و دوستان دیگر چقدر کلیک بخورد و دیده شود، بستگی به خیلی چیز‌ها دارد، اما اگر واقعا می‌خواهید دلیل این ادعا را بدانید، کافیست یکبار موزیک ویدئوی این قطعه را ببینید.
آهنگ آدینه همانطور که از نامش پیداست حسی شبیه به عصر جمعه را به مخاطب القا می‌کند و موسیقی اش فضایی گنگ و معلق دارد و خواننده هم کار را با داینامیک پایین خوانده، طوری که خودش از اجزای دیگر موسیقی جلوتر نباشد و صدایش تنها جزیی از یک ملودی غمگین شود.
نکته دیگر این که موزیک ویدئوی این آهنگ کار پیام قربانی است. قربانی پیش از این هم موزیک ویدئو‌های زیادی ساخته بود، موزیک ویدئو‌هایی که مورد اقبال هم واقع شده بود و از لحاظ استاندارد کاری هم چیزی کمتر از یک کار حرفه‌ای نداشت.
او علاوه بر کارگردانی، مجسمه ساز و فشن دیزاینر هم هست و تخصص او در این سه مورد، کانسپت جالبی در ویدئوهایش به وجود آورده. نکته دیگر این که خودش هم در اکثر موزیک ویدئو‌هایی که می‌سازد در قالب یک پرفورمر ظاهر می‌شود و نقشی ایفا می‌کند. اما از همه این‌ها که بگذریم باید گفت: موزیک ویدئوی «آدینه» از لحاظ بصری طوری با موسیقی عجین شده که انگار خود چارتاری‌ها هم به همین دلیل موسیقی این قطعه را از همان ابتدا با کلیپش منتشر کردند.
البته ایده‌های استفاده شده در این موزیک ویدئو از لحاظ تکنیکی اتفاق جدیدی نیست و پیش‌تر از این‌ها هم در موزیک ویدئو‌های خارجی زیادی نظیرش را دیده ایم. اما تلفیق این ایده‌ها با یک فضای کاملا ایرانی و دیدن تصاویر شیک، اتفاقی است که آدم را سر ذوق می‌آورد.
خلاصه این که در یک کلام باید گفت: حال و هوای قطعه «آدینه» از این جهت هوشمندانه تلقی می‌شود که چیزی شبیه به حس و حال این روز‌های جامعه است و مثل خیلی از کار‌هایی که این روز‌ها منتشر می‌شود، از کادر خارج نیست.

تتلو و کنسرت ترکیه
خبر کنسرت امیر تتلو در ترکیه هم یکی دیگر از خبر‌های عجیب و غریب این روز‌ها بود. تتلو در این سال‌ها ثابت کرده بیشتر از این که خواننده و موزیسین باشد، یک سریال دنباله دار غیرقابل پیش بینی است و موسیقی اش هم نقش تیتراژ این سریال را دارد.
کنسرت تتلو هشت شهریور در سالن بزرگ kucukciftlikpark با ظرفیت حدود ۲۰ هزار نفری برگزار می‌شود و گفته شده بلیت‌های این کنسرت هم برای افراد عادی که به صورت استند (ایستاده) اجرا را تماشا می‌کنند، چیزی حدود ۳۰ تا ۳۵ دلار است.
در جواب آن‌هایی که می‌پرسند تتلو ظرفیت ۲۰ هزار نفری را در ترکیه پر می‌کند، باید گفت: که بله، پر می‌کند. حتی دوبار، یا سه. بار. اما اینکه هنرمندی ادعا می‌کند وطنش را دوست دارد و بعد در یک اقدام ضربتی در کشور ترکیه کنسرت می‌گذارد و باعث و بانی خروج حجم قابل توجهی ارز می‌شود هم در نوع خود جالب است.
البته تجربه کردن اجرای زنده برای هر خواننده‌ای بزرگترین آرزوی ممکن است و تتلو هم از این قاعده مستثنا نیست. اما خوب بیایید قبول کنیم تنها هدف برگزاری کنسرتی با این حجم در ترکیه، استفاده از پتانسیل مخاطب‌های ساکن ایران است که در چنین شرایطی صرفا سودجویانه به نظر می‌رسد.
در خبر‌ها آمده که او قصد دارد بعد از ترکیه تور کنسرت هایش را در اروپا و آمریکا ادامه دهد. اتفاقی که اگر بیفتد قطعا در حجم و اندازه کنسرت ترکیه نخواهد بود. تتلو در اروپا و آمریکا بیشتر از این که مخاطب داشته باشد، مخالف دارد و با رویکردی که در این سال‌ها نسبت به مسائل مختلف داشته، مخاطب خارج نشین ایرانی را جذب نمی‌کند و نمی‌تواند سالنی مثل سالن ۸۰۰۰ نفری مایکروسافت را که محسن یگانه پر کرد، پر کند.
البته با تمام این حرف‌ها باید گفت: هیچ چیز از امیرحسین مقصودلو بعید نیست! حالا باید نشست و دید که او این بار هم مثل بار قبل که از ایران رفت و چندوقتی هم با لس آنجلسی‌ها کار کرد، باز درصدد برگشتن به ایران برمی آید یا...

هیراد فیت دی جی تیستوا
صبر کنید، هفته گذشته موسیقی ایران یک خبر عجیب و غریب دیگر هم داشت. احتمال همکاری دی جی تیستو با حمید هیراد. ماجرا به این شرح است که چند وقت پیش تیستو و حمید هیراد همدیگر را فالو کردند و چند روز پیش هم تیستو در جواب یکی از کاربران ایرانی که پرسیده بود چرا هیراد را فالو کردی گفته بود «صدایش را دوست دارم».
بعد هم خبر‌های ضد و نقیضی مبنی بر این که این دو قرار است با هم کار مشترکی داشته باشند، پخش شد. تصمیمی که اگر اجرایی شود، جایز است بگوییم: «ما هیچ، ما فقط نگاه». البته خبر فعالیت هیراد و تیستو همچنان در هاله‌ای از ابهام است و شرکت طرف قرارداد با هیراد تا امروز نه تائید و نه تکذیبش کرده.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید