تراژدی تـلخ یک امـداد‌گـر

تراژدی تـلخ یک امـداد‌گـر

هم مربی بود هم نجاتگر. ١٥‌سال بود که سابقه امدادگری داشت، اما درست زمانی که قرار بود نیروی پیمانی جمعیت شود، هدف تیراندازی مردانی ناشناس قرار گرفت. کوهسار فاتحی ٤١‌سال داشت که مرگ تلخش همه هلالی‌ها را عزادار کرد. یک تراژدی تلخ، اما قهرمانانه.

کد خبر : ۶۰۷۵۹
بازدید : ۱۵۱۹
هم مربی بود هم نجاتگر. ١٥‌سال بود که سابقه امدادگری داشت، اما درست زمانی که قرار بود نیروی پیمانی جمعیت شود، هدف تیراندازی مردانی ناشناس قرار گرفت. کوهسار فاتحی ٤١‌سال داشت که مرگ تلخش همه هلالی‌ها را عزادار کرد. یک تراژدی تلخ، اما قهرمانانه.
تراژدی تـلخ یک امـداد‌گـر
داوطلبانه برای نجات می‌رفت، اما گرفتار شد، گرفتار سانحه‌ای پر از ابهام. ساعت ١٠:٣٠ شامگاه ٢٩ تیرماه بود که نجاتگر پایگاه امدادونجات کامیاران در خودروی آمبولانس جمعیت هلال‌احمر مورد حمله دو فرد ناشناس با اسلحه جنگی قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد. کوهسار فاتحی، امدادگر ٤١ ساله هلال‌احمر با خودروی آمبولانس به سمت پایگاه امدادونجات درحال عزیمت بود که مورد این حمله قرار گرفت. دلایل و انگیزه‌های این حمله خونین هنوز در‌هاله‌ای از ابهام است و تیم تحقیق و کارآگاهان به دنبال سرنخی از عاملان این جنایت هستند.
بخوانید: عملیات نفس گیر در ارتفاعات زردکوه قنبری روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر کردستان درباره جزییات ماجرا گفت: «کوهسار فاتحی روزجمعه در پایگاه امدادونجات پالنگان ماموریت داشت. طرح تابستانه امدادونجات بود. برای نجات جان مردم رفته بود. نجات و کمکی که همیشه دغدغه‌اش بود.
ساعت ٦:٣٠ عصر بود، قرار شد که به سمت پایگاه گردنه مروارید برود. باید شب را در پایگاه می‌ماند. به همین خاطر همراه دو امدادگر به سمت کامیاران حرکت کرد. کوهسارتمام مسیر راننده بود. ساعت ٨:٣٠ بود که به کامیاران رسید. دو همکارش را پیاده کرد، شام خورد و دوباره سوار آمبولانس هلال‌احمر شد و به سمت پایگاه مروارید حرکت کرد. ساعت ١٠:٣٠ بود که نرسیده به پایگاه دو مرد از خاکریز وارد جاده شدند، پیاده بودند، سد راه خودروی این مربی باسابقه شدند. همانجا بود که با اسلحه مسلسل تیراندازی می‌کنند. ٣٠ تا ٤٠ گلوله به سمت خودرو «کوهسار» تیراندازی کردند و پا به فرار گذاشتند.»
با تیراندازی مرگبار دو مرد ناشناس در تاریکی شب رهگذران که بشدت وحشت کرده بودند، امدادگران هلال‌احمر کامیاران را در جریان قرار دادند. شب دلهره و وحشت در دل جاده بود. شبی که بسیاری از شاهدان را در جایشان میخکوب کرده بود. با اعلام این گزارش دلخراش، به سرعت تیم امدادگران پایگاه امدادگران کامیاران به همراه رئیس شعبه به محل جنایت رفتند. صحنه دلخراشی بود. پلیس و اورژانس هم آمده بودند.
جمعیت زیادی در کنار خودروی آمبولانس هلال‌احمر حلقه زده بودند. هیچ ردی از عاملان این حادثه نبود. پیکر بی‌جان کوهسار فاتحی به بیمارستان سینا منتقل شد، اما فایده‌ای نداشت. امدادگر ٤١ ساله پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخته بود. معاینات پزشکی نشان می‌داد ١٠ گلوله در بدن کوهسار فاتحی وجود دارد. وقتی تیم تحقیق اطلاعات اولیه از این جنایت را به دست آورد، شورای تأمین تشکیل شد تا متهمان این جنایت دستگیر شوند.
پرکشیدن کوهسار فاتحی تأکیدی است بر زحمات خالصانه داوطلبانی که در گمنامی می‌آیند و با خوشنامی می‌روند. این را یکی از همکاران کوهسار می‌گوید. او در ادامه به «شهروند» گفت: «کوهسار دو بچه داشت. یک دختر و یک پسر ٦ ساله و ٣ ساله. بچه‌هایی که الان در انتظار پدرشان هستند. لحظه‌شماری می‌کنند تا کوهسار به خانه برگردد. با شهادت کوهسار به خانه‌شان رفتیم تا این خبر تلخ را به خانواده‌اش بدهیم. پدرش که سال‌هاست فوت کرده، مادر پیری داشت. گریه می‌کرد، پسرش را می‌خواست.
گوشه لباس امدادگران هلال‌احمر را می‌گرفت و التماس می‌کرد پسرش را به او برگردانیم. خیلی تلخ بود. صحنه‌های غمباری که هیچ‌وقت از ذهنم پاک نمی‌شود. از روزی که پا به هلال‌احمر گذاشتم، با کوهسار همکار شدم. او هم مربی بود هم امدادگر. به صورت داوطلبانه وارد هلال‌احمر شده بود.
پس از چند‌سال بود که مربی شد و در استخدام جمعیت قرار گرفت. او تنها طرح دادرس ما بود، با عشق آموزش می‌داد. آموزش دانش‌آموزان در اولویت کاری‌اش بود. در مدارس بحث زلزله را به‌طور جدی تعلیم می‌داد. همیشه می‌گفت، زلزله خیلی مهم است و باید راه‌های زنده‌ماندن در زلزله را همه به صورت عملی یاد بگیرند. دلسوزانه به شغلش عشق می‌ورزید، اما تمام شد.»
با مرگ این امدادگر فداکار، تیم‌های تحقیق به دنبال سرنخی از عاملان جنایت هستند. شائبه‌های زیادی وجود دارد؛ یکی انگیزه‌های این جنایت خصومت شخصی بوده که خانواده‌اش این موضوع را رد کردند و ادعا داشته‌اند که کوهسار با هیچ‌کس دشمنی نداشته است.
ردپای گروهک‌های ضدانقلاب در تیراندازی
درحالی که پرونده مبهم جنایت کامیاران روی میز پلیس کردستان است، رئیس کل دادگستری استان کردستان در رابطه با این تیراندازی در جاده سنندج به کامیاران و قتل راننده آمبولانس گفت: احتمال این‌که گروهک‌های ضدانقلاب اقدام به این کار کرده باشند، زیاد است. وی در ادامه افزود: پرونده قضائی تشکیل شده است و احتمال این‌که گروهک‌های ضدانقلاب اقدام به این کار کرده باشند، زیاد است. بررسی‌های لازم درحال انجام است و کسی در این رابطه زخمی و مجروح نشده است و تلاش دستگاه قضائی برای دستگیری ضاربان متواری ادامه دارد.

پیام تسلیت رئیس جمعیت هلال احمر
همسو با روند تحقیقات قضائی و پلیسی، جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران هم ضمن تسلیت این ضایعه به خانواده بزرگ امدادگران و نجاتگران، خواستار رسیدگی فوری به این حادثه غم‌انگیز و شناسایی و مجازات عاملان جنایت است.
بخوانید: شب دلهره آور برای ٣ کوهنورد دکتر علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر در این پیام آورده است: «خبر شهادت ناجوانمردانه «کوهسار فاتحی»، نجاتگر فداکار جمعیت هلال‌احمر استان کردستان باعث تأثر و اندوه عمیق اینجانب شده است. بی‌شک عروج ملکوتی ایشان در هنگام انجام‌وظیفه، قداست خدمت در لباس امدادگری را چندین برابر نمایان و وظیفه ما را در پیمودن راه شهدای امدادگر سنگین‌تر کرده است.
قطعا دستگاه‌های ذیربط در استیفای حقوق شما خانواده داغدار تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت و جمعیت هلال‌احمر نیز در این راه پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد. از پروردگار متعال برای روح این مرد بزرگ که ١٥‌سال از عمر خویش را صرف خدمت بشردوستانه به هموطنان نموده، رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای خانواده محترم فاتحی علی‌الخصوص همسر و فرزندان آن فقید سعید، صبر جمیل مسئلت دارم.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید