آسیب‌پذیرترین ارز‌ها کدام‌اند؟

آسیب‌پذیرترین ارز‌ها کدام‌اند؟

فرانک سوئیس، کرون دانمارک و کرون سوئد، با وجود حجم پایین تجارت این کشور‌ها با چین، بیشترین آسیب پذیری را از جنگ تجاری چین و آمریکا متحمل خواهند شد. در بین کشور‌های نوظهور نیز انتظار می‌رود فورنیت مجارستان شاهد یکی از بیشترین نوسانات باشد، چرا که ارزش آن وابستگی زیادی به بهای آهن و فولاد در معاملات جهانی دارد.

کد خبر : ۶۰۸۹۱
بازدید : ۷۷۰
بلومبرگ | فرانک سوئیس و واحد‌های پولی کشور‌های شمال اروپا بیشترین آسیب‌پذیری را از جنگ تجاری آمریکا با شرکای بزرگ این کشور خواهند داشت.

بانک " دانسکه" دانمارک در گزارشی اعلام کرد فرانک سوئیس، کرون دانمارک و کرون سوئد، با وجود حجم پایین تجارت این کشور‌ها با چین، بیشترین آسیب پذیری را از جنگ تجاری چین و آمریکا متحمل خواهند شد. در بین کشور‌های نوظهور نیز انتظار می‌رود فورنیت مجارستان شاهد یکی از بیشترین نوسانات باشد، چرا که ارزش آن وابستگی زیادی به بهای آهن و فولاد در معاملات جهانی دارد.
آسیب‌پذیرترین ارز‌ها در جنگ تجاری کدام‌اند؟ فرانک سوئیس

ینس نارویگ پدرسن - کارشناس دانسکه بانک - در همین رابطه گفت: ارز‌های کشور‌های اسکاندیناوی بیش از سایر کشور‌ها به منازعات تجاری حساس هستند، چراکه این کشور‌ها کوچک بوده و دارای اقتصادی باز هستند. در خصوص دانمارک نیز باید بگویم که اقتصاد این کشور وابستگی زیادی به فعالیت‌های کشتیرانی و حمل کالا دارد. همچنین اقتصاد سوئیس نیز به دلیل باز بودن فضای اقتصادی و وابستگی به منابع مالی چینی از این منازعات لطمه زیادی خواهد خورد.

اوایل این ماه، آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات کالا‌های چینی وضع کرد و پس از اقدام متقابل چین، برخی دیگر از کالا‌های وارداتی چین مشمول تعرفه‌های ۱۰ درصدی کالا‌های آمریکایی قرار گرفتند. دانسکه بانک گفته است به دلیل بزرگ بودن اقتصاد‌های انگلیس و اتحادیه اروپا، اثرپذیری پوند و یورو از این منازعات محدودتر خواهد بود.

تحلیلگران دانسکه باند در پایان نوشته‌اند که ین ژاپن و دلار آمریکا یکی از پایین‌ترین اثرپذیری‌ها را از این نبرد تجاری خواهند داشت.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید