رنو هم به آفریقا کوچ می‌کند

رنو هم به آفریقا کوچ می‌کند

خبرگزاری بلومبرگ که به رودولفو جولیانی شهردار سابق نیویورک و وکیل فعلی دونالد ترامپ متعلق است، از قول تیری بولوره مدیراجرایی رنو ادعا کرده این شرکت به زودی از بازار ایران خارج می‌شود و احتمالا دیگر تمایلی به حضور در ایران تا زمان از بین رفتن مسائل سیاسی بین ایران و آمریکا نخواهد داشت.

کد خبر : ۶۰۹۰۱
بازدید : ۱۸۰۵
فرادید | زمستان در راه است و سرمای استخوان سوز تحریم‌ها تاب و طاقت را از شرکت‌های کوچک و بزرگ خارجی برای ماندگاری در ایران گرفته است. در آخرین پرده، پس از ترک بازار ایران از سوی ده‌ها شرکت اروپایی و آسیایی، حالا بختک به جان صنعت خودروسازی افتاده و به فاصله کوتاهی از خروج هیوندای، میتسوبیشی، مزدا و پژو سیتروئن از ایران، حالا رنو شریک پرامید و خوش آتیه صنعت خودروسازی هم قرار است ایران را مقصد شمال آفریقا ترک کند.
مدیراجرایی شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرده برای تبعیت از تحریمهای آمریکا مجبور به خروج از ایران بوده و به زودی فعالیتهایش را در کشورمان متوقف خواهد کرد.

به گزارش فرادید، خبرگزاری مشهور و آمریکایی بلومبرگ که به رودولفو جولیانی شهردار سابق نیویورک و وکیل فعلی دونالد ترامپ متعلق است، از قول تیری بولوره مدیراجرایی رنو ادعا کرده این شرکت به زودی از بازار ایران خارج میشود و احتمالا دیگر تمایلی به حضور در ایران تا زمان از بین رفتن مسائل سیاسی بین ایران و آمریکا نخواهد داشت. مدیراجرایی شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرده برای تبعیت از تحریمهای آمریکا مجبور به خروج از ایران بوده و رنو به زودی فعالیتهایش را در کشورمان متوقف خواهد کرد.

از زمان خروج آمریکا از برجام بسیاری از شرکتهای خارجی فعال در حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور اعم از صنعت، گردشگری، حمل و نقل، انرژی، معدن، صنایع زیرساختی و دارو عطای حضور در کشورمان را به لقایش بخشیده و برای فرار از تیغ تیز تحریمهای آمریکا، بازار ایران را ترک کرده‌اند. در این بین رنو فرانسه برخلاف سایر شرکتها مدعی بود که علیرغم تحریمها نیز در ایران و صنعت خودروی آن باقی خواهد ماند که ساعاتی قبل این ادعا رد شد و به نظر میرسد که رنو نیز رفتنی شده است!
مدیراجرایی شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرده برای تبعیت از تحریمهای آمریکا مجبور به خروج از ایران بوده و به زودی فعالیتهایش را در کشورمان متوقف خواهد کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، رنو فرانسه به دنبال گسترش فعالیتهای خود در شمال آفریقا بوده و به همراه دیگر همتای فرانسوی خود یعنی پژو به این منطقه خواهد رفت تا ضرر و زیانهای سرمایه گذاری در ایران را در آفریقا جبران نماید که اتفاقا با توجه به حضور کشورهای مستعد سرمایه گذاری در این قاره سیاه، به نظر میرسد که رنو و پژوسیتروئن موفق خواهند بود!

اما این تصمیم گیری در حالیست که ماه گذشته خبری در رسانههای اروپایی منتشر شد که مدیرعامل رنو در مصاحبهای اعلام کرد که علیرغم تحریمهای آمریکا، این شرکت حضور حداقلی خود را در ایران حفظ خواهد کرد و قصد خروج از ایران را ندارد. به نظر میرسد این ادعا با خوش بینی به مذاکرات دولت فرانسه و آمریکا بود که تصور معافیت حضور این شرکتهای فرانسوی در ایران محتملترین حالت ممکن بود که این اتفاق نیز رخ نداد.
خروج رنو از صنعت خودروسازی ایران در حالی رخ میدهد که سال گذشته توافق یک میلیارد دلاری این شرکت با سازمان گسترش و هلدینگ سرمایه‌گذاری ناصح امضا شد و حتی سایت بن رو ساوه هم به عنوان محل نهایی احداث کارخانه اختصاصی خودروسازی رنو در ایران تعیین شد.
خروج رنو از صنعت خودروسازی ایران در حالی رخ میدهد که سال گذشته توافق یک میلیارد دلاری این شرکت با سازمان گسترش و هلدینگ سرمایه‌گذاری ناصح امضا شد و حتی سایت بن رو ساوه هم به عنوان محل نهایی احداث کارخانه اختصاصی خودروسازی رنو در ایران تعیین شد. گفتنی است که فروش رنو در ایران چیزی در حدود 10 درصد بازار کشورمان بوده و خروج این خودروساز فرانسوی می‌تواند علاوه بر کاهش سطح کیفیت و تکنولوژی صنعت خودرو ایران، شماری از ارزان‌ترین محصولات اروپایی بازار کشور را که کیفیت تولید بالایی داشتن از چرخه مصرف حذف خواهد کرد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید