جان جهادی مخفیانه صاحب پسر شده است

جان جهادی مخفیانه صاحب پسر شده است

در روزهای اخیر گزارش شده که محمد اموازی، معروف به جان جهادی، در جریان حمله پهپاد کشته شده است. خبر جدیدتر اینکه او به شکلی مخفیانه در سوریه ازدواج کرده و صاحب یک پسر شده بود.

کد خبر : ۶۰۹۲
بازدید : ۱۲۳۰۳
جان جهادی مخفیانه صاحب پسر شده است

فرادید | در روزهای اخیر گزارش شده که محمد اموازی، معروف به جان جهادی، در جریان حمله پهپاد کشته شده است. خبر جدیدتر اینکه او به شکلی مخفیانه در سوریه ازدواج کرده و صاحب یک پسر شده بود.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، بر اساس قوانین بریتانیا، تبعیت این کشور به طور خودکار به پسر جان جهادی اعطا می‌شود و او می‌تواند برای زندگی به بریتانیا منتقل شود.

محمد اموازی نام واقعی جان جهادی است که دیوید کامرون پس از مدت‌ها رسما هویت او را تایید کرد. این پیکارجوی گروه تروریستی داعش در جریان حمله پهپادی در رقه مورد هدف قرار گرفت. نخست وزیر بریتانیا عملیات کشته شدن محمد اموازی را «حمله‌ای به قلبِ داعش» خواهند و اضافه کرد که این عملیات کار درستی بوده که باید انجام می‌شده است.

یک پهپاد بریتانیایی که از لینکولنشرِ بریتانیا برخاسته بود نیز در عملیات حمله تحت رهبریِ ایالات متحده شرکت کرده بود. همچنین، بر اساس گزارش‌های تایید نشده، یک تروریست دیگر بریتانیایی در جریان همان حمله کشته شده است.

جان جهادی مخفیانه صاحب پسر شده است
دیوید هینس، امدادگر بریتانیایی، توسط محمد اموازی گردن زده شد

کاخ سفید می‌گوید که خانواده‌های قربانیان جان جهادی پیش از شروع عملیات از وقوع آن مطلع بودند. بیثنی هینس، که پدرش توسط محمد اموازی در جلوی دوربین گردن زده شد، می‌گوید: «پس از شنیدن خبر مرگ اموازی، بی‌درنگ حس رهایی به من دست داد، چرا که می‌دانستم او دیگر در هیچ ویدیوی مشابهی حاضر نخواهد بود.»

گفته می‌شود که دفتر امور مهاجرتی و صدور ویزای بریتانیا نمی‌تواند در آینده مانع ورود فرزند اموازی به این کشور شود. هویت و ملیت مادر پسر اموازی نامشخص است. با این حال، در قوانین امور مهاجرتی و صدور ویزای بریتانیا صریحا ذکر شده است که «تبعیت بریتانیا به می‌تواند به نسل بعدی شهروندان بریتانیایی که در خارج از خاک این کشور متولد شده‌اند، اعطا شود. بنابراین، به فرزندی که در خارج از خاک بریتانیا از پدر یا مادری بریتانیایی متولد شود... به طور خودکار تبعیت بریتانیایی اعطا خواهد شد.»

در این صورت، به فرزند جان جهادی، پاسپورت بریتانیایی اعطا خواهد شد و او می‌تواند در آینده برای زندگی به این کشور برود. اما اگر مادر او، در صورتی که خارج از اتحادیه اروپا به دنیا آمده باشد، بخواهد به بریتانیا برود، می‌بایست برای ورود به بریتانیا درخواست ویزا دهد.

جان جهادی مخفیانه صاحب پسر شده است
محمد اموازی در دوران مدرسه - 10 سال پیش

البته مرگ اموازی هنوز به تایید نهایی نرسیده است. با این حال، منابع ایالات متحده می‌گویند که آن‌ها «99 درصد» از کشته شدن او اطمینان دارند. پس از این اتفاقات، سرویس‌های امنیتیِ بریتانیا نسبت به هرگونه حمله انتقام‌جویانه در خاک این کشور در حالت آماده باش قرار دارند.

جان جهادی مخفیانه صاحب پسر شده است
قربانیان جان جهادی (به ترتیب از بالا چپ، در جهت عقربه‌های ساعت): جیمز فولی، استیون سوتلوف، دیوید هینس، الن هنینگ و پیتر کاسیگ و کنجی گوتو

آقای کامرون محمد اموازی 27 ساله را «قاتلی وحشی» توصیف کرده که تهدیدی جدی برای افراد بی‌گناه تلقی می‌شود. او در ادامه گفت: «بریتانیا و متحدانش تا زمان شکست کامل تروریست‌ها آرام نخواهند نشست.»

کلنل استیو وارن، سخنگوی ارتش آمریکا در عراق، می‌گوید: «اموازی انسانی حیوان صفت بود و کشتن او جهان را به جایی بهتر تبدیل خواهد کرد.»

منبع: Telegraph
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    وقتی هر کسی رو بهش تابعیت میدن حقشونه

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید