۱۵ ترفند برای مقابله با گرمای طاقت فرسا تابستان

۱۵ ترفند برای مقابله با گرمای طاقت فرسا تابستان

در سال‌های اخیر هوا به شکل بی رحمانه و اجتناب ناپذیری گرم شده است. در مورد روز‌هایی صحبت می‌کنیم که گرما و رطوبت هوا به حدی است که به راحتی نمی‌توان نشست چه برسد به اینکه شب بتوان خوابید. پس فکر می‌کنید چگونه می‌توان بدون وجود کولر دمای اتاق‌ها را به طور ثابت خنک نگه داشت؟

کد خبر : ۶۱۰۲۱
بازدید : ۴۳۰۷
فرادید | همه ما برای مقابله با گرمای طاقت فرسا و ناخوشایند تابستان کار‌های متفاوتی را تا کنون انجام داده ایم. در سال‌های اخیر هوا به شکل بی رحمانه و اجتناب ناپذیری گرم شده است. در مورد روز‌هایی صحبت می‌کنیم که گرما و رطوبت هوا به حدی است که به راحتی نمی‌توان نشست چه برسد به اینکه شب بتوان خوابید. پس فکر می‌کنید چگونه می‌توان بدون وجود کولر دمای اتاق‌ها را به طور ثابت خنک نگه داشت؟ من به شما قول می‌دهم که در راستای این امر می‌توان کاری انجام داد و حتی خواب با کیفیتی را تجربه کرد.

می‌دانیم که یک تهویه مطبوع سبب ایجاد آرامش و خوابی لذت بخش می‌شود، اما راه حل‌های دیگری برای ایجاد فضای خنک وجود دارد: این تجهیزات مدرن و کوچک می‌توانند دمای اتاق خواب را در دمای مطلوبی نگه دارند (تقریبا بین ۶۰ تا ۷۰ درجه فارنهایت). برخی از این وسایل آنقدر پیشرفته هستند که هوای اتاق خواب را تا دمای مطلوب برای خواب پایین می‌آورند و ثابت نگه می‌دارند، اما استفاده از چنین سیستم‌های پیشرفته‌ای اکثرا قبض سنگینی را در پایان ماه به همراه دارد. پس از نظر اقتصادی و محیط زیستی چه چیزی می‌تواند برای خنک نگه داشتن دمای اتاق مناسب باشد؟

زندگی بدون وجود سیستم‌های خنک کننده غیر ممکن به نظر می‌رسد! اما فکر می‌کنید پدر بزرگ و مادر بزرگ‌های ما در گذشته با گرمای تابستان چگونه کنار می‌آمدند؟ مطمئنا آن‌ها نیز ترفند‌های را برای فرار از این گرمای طاقت فرسا اتخاذ کرده بودند. در این مقاله چندین استراتژی بدون استفاده از سیستم‌های خنک کننده بیان شده است.
۱۵ ترفند برای مقابله با گرمای طاقت فرسا تابستان

چگونه بر گرمای تابستان غلبه کنیم
۱ - پنبه
از پارچه‌های جنس نخی و پنبه‌ای استفاده کنید. پارچه‌های کتانی سبک از جنس پنبه سبک (مصری یا ...) به جریان هوا در فضای اتاق کمک می‌کنند.

۲ - خوابیدن همانند یک مصری
به نظر می‌رسد تعداد زیادی از مراجع مصری و ساکنین اطراف رودخانه نیل می‌دانستند که چگونه با گرمای تابستان کنار بیایند. روش "مصری" شامل یک حوله که در آب خنک شسته شده می‌شود.

۳ - لباس راحت بپوشید
در تابستان بهتر است لباس‌های خنک و گشادی که جنس نخی و پارچه‌ای دارند را انتخاب کنید. بلوز‌ها و شلوارک‌های نخی می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. برای خواب بهتر است یک پیراهن پنبه‌ای و یک شلوارک یا زیر شلواری بپوشید.

۴ - ساخت کولر خانگی
یک ظرف را با یخ پر کنید و آن را در مقابل پنکه اتاق قرار دهید. باد حاصل از پنکه به تدریج یخ را ذوب می‌کند و بخار خنکی در هوا ایجاد می‌شود. بخار سرد به کمک باد پنکه در هوا جریان پیدا می‌کند و فضا را خنک می‌کند.
۵ - یک بطری آب یخ
یک بطری آب را با یخ پر کنید و آن را با خود به رختخواب ببرید. گاهی قدیمی‌ترین روش‌ها بهترین روش هستند. سپس بطری را در یک حوله یا پارچه‌ای بپیچید و برای به خواب رفتن در کنار پای خود قرار دهید.

۶ - خلاق باشید
اگر فکر می‌کنید کار پنکه‌ها راندن هوای گرم به اطراف است باید تجدید نظر کنید. پنکه را به سمت پنجره بچرخانید و با این کار پنکه هوای گرم را به خارج از اتاق هدایت می‌کند. پنکه سقفی نیز هوای گرم را به بالا و سپس به بیرون منتقل می‌کند.

۷ - تارزان درون خود را آزاد کنید
اگر واقعا گرمتان است و فضایش را هم دارید برای خود در بخش از اتاق ننو آویزان کنید. خوابیدن در ننو باعث می‌شود که از تمام جهات باد بوزد و جریان هوا در این وضعیت بیشتر خواهد بود.
۱۵ ترفند برای مقابله با گرمای طاقت فرسا تابستان

۸ - خنک کردن
دوش گرفتن در تابستان حس تازگی فوق العاده‌ای می‌دهد. آب ولرم به کاهش دمای هسته‌ای بدن و شسته شدن عرق از روی بدن کمک می‌کند.

۹ - از اجاق گاز دوری کنید
تابستان زمان مناسبی برای کباب کردن غذا در خانه نیست (بیرون از خانه این کار را انجام دهید) تا دمای خانه از آنچه که هست بالا‌تر نرود. از میوه‌ها و سبزیجات بیشتری استفاده کنید این مواد غذایی سوخت و ساز آسان تری نسبت به دیگر غذا‌ها دارند و دمای بدنتان را کاهش می‌دهند.

۱۰ - پا‌ها را خنک کنید
این ۱۰ انگشت کوچک خیلی به حرارت حساس هستند، چون پا و مچ پا نقاط حساس زیادی دارند. برای اینکه کل بدن را خنک کنید پا‌ها را در آب خنک فرو ببرید. همچنین می‌توانید یک کیسه یخ یا کمپرس آب خنک را در رختخواب نزدیک پا‌ها قرار دهید تا در طول شب هر زمان گرمتان شد پا‌ها را روی آن بگذارید.

۱۱ - سرمای یخچال را حس کنید
قبل از خواب رو تختی و روبالشی خود را برای چند دقیقه در یخچال یا فریزر قرار دهید. توصیه می‌کنیم آن‌ها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. این کار شاید نتواند تمام شب از گرما حفظتان کند، اما حداقل برای مدتی گرما و رطوبت اذیت تان نخواهد کرد.

۱۲ - آب بنوشید
قبل از خواب یک لیوان آب بنوشید تا آب مورد نیاز بدن در هنگام تعریق مداوم تامین شود. عرق کردن در خواب می‌تواند باعث کم آبی بدن در طول شب شود بنابراین قبل از ورود به رختخواب بهتر است کمی آب بنوشید. سعی کنید به همان یک لیوان اکتفا کنید.

۱۳ - چراغ‌ها را خاموش کنید
لامپ‌ها (حتی لامپ‌های کم مصرف) از خود حرارت خارج می‌کنند، خوشبختانه در تابستان روز‌ها طولانی هستند و حدودا تا ساعت ۸ هوا هنوز روشن است. پس تا جایی که ممکن است از نور طبیعی بهره ببرید و هنگام تاریکی نیز تا جایی که می‌توانید نور اضافی روشن نکنید.

۱۴ - در رختخواب بغلتید
تنها خوابیدن مزایای فراوانی دارد. فضای بسیار زیادی خواهید داشت تا به راحتی در رختخواب خود بغلتید این کار سبب می‌شود حرارت بدن کاهش بیابد و جریان هوا خوبی به وجود بیاید.

۱۵ - ملحفه‌ای مرطوب آویزان کنید
یک ملحفه مرطوب را جلوی پنجره آویزان کنید تا کل اتاق خنک شود. این کار می‌تواند تا حدودی در کاهش دمای اتاق تاثیر گذار باشد.

منبع: greatest
وب سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید