اروپا؛ خانه هاچ‌بک‌های شهری
پرفروشترین خودروهای نیمه نخست 2018 در قاره سبز

اروپا؛ خانه هاچ‌بک‌های شهری

اوپل کورسا که زمانی پرفروش‌ترین خودرو کلاس خود در اروپا بود، گرچه همچنان دهمین اتومبیل پرتقاضای بازار است اما با افتی 18درصدی تنها در این 5 ماهه حدود 94.6هزار دستگاه فروش داشته است.
کد خبر: ۶۱۰۶۲
بازدید : ۶۹۳
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
فرادید| بازار اروپا درشش ماهه نخست سال در سیطره اتومبیل‌های شهری بود اما کراس‌اوورها هر روز سهم بیشتری را از بازار خودرو می‌خواهند. در عین حال اوضاع برای سدان‌ها و ون‌ها هرروز بدتر و بدتر می‌شود و سهم بازار این قبیل محصولات با کاهش چشمگیر مواجه می‌شود.
 
اوپل کورسا که زمانی پرفروش‌ترین خودرو کلاس خود در اروپا بود، گرچه همچنان دهمین اتومبیل پرتقاضای بازار است اما با افتی 18درصدی تنها در این 5 ماهه حدود 94.6هزار دستگاه فروش داشته است

به گزارش فرادید، یک بررسی کوتاه از احوال خودروهای پرفروش بازار اروپا در نیمه نخست سال نشان می‌دهد با وجود افت دو اتومبیل کوچک گلف و پولو در زمینه فروش، فولکس واگن توانست به مدد رشد فروش مدل شاسی بلند تیگوان سیطره خود را همچنان بر بازار اروپا حفظ کند.
 
تیگوان اما با یک رشد 9.6 درصدی در 5 ماه نخست سال بیش از 106  هزار دستگاه فروش داشته و پنجمین اتومبیل پرفروش‌ اروپا و محببو ترین کراس‌اوور قاره سبز لقب گرفته است
 
در ماه می2018 هر دو اتومبیل گلف و پولو با افت 4.2 و 8.7 درصدی گرچه کاهش فروش داشته‌اند اما همچنان رتبه های اول و سوم جدول پرفروش‌ترین اتومبیل‌های ماه می و 5 ماهه را با میزان فروش 40.8 و 27.9 هزار دستگاه در می 2018 و 213 و 128 هزار دستگاه در پنج ماهه نخست سال به خود اختصاص داده‌اند.
 


 
گلف البته در مجموع همچنان نرخ رشد صعودی خود را دارد ولی پولو، پاسات و جتا از فولکس همگی روندی نزولی را در عملکرد 5 ماهه تجربه کرده‌اند. تیگوان اما با یک رشد 9.6 درصدی در 5 ماه نخست سال بیش از 106  هزار دستگاه فروش داشته و پنجمین اتومبیل پرفروش‌ اروپا و محبوب ترین کراس‌اوور قاره سبز لقب گرفته است.
 
رنو نیز که دارد همه تلاشش را برای رسیدن به فولکس‌واگن می‌کند، با محصول کلیو که تا اینجا مجموعا 1.1 درصد رشد کرده و بیش از 144 هزار دستگاه فروش داشته، توانسته جایگاه خود را در اروپا مستحکم‌تر نماید. به غیر از خودروهای موفق خانواده داچیا، مدل کپچر عملکرد درخشانی داشته و با رشدی 7.7 درصدی موفق شده بیش از 94هزار دستگاه فروش داشته باشد.

رنو نیز که دارد همه تلاشش را برای رسیدن به فولکس‌واگن می‌کند، با محصول کلیو که تا اینجا مجموعا 1.1 درصد رشد کرده و بیش از 144 هزار دستگاه فروش داشته، توانسته جایگاه خود را در اروپا مستحکم‌تر نماید. به غیر از خودروهای موفق خانواده داچیا، مدل کپچر عملکرد درخشانی داشته و با رشدی 7.7 درصدی موفق شده بیش از 94هزار دستگاه فروش داشته باشد.جالب است که مگان علیرغم افت14 درصدی همچنان پرفروش بوده و تا اینجای سال بیش از 61هزار دستگاه از آن به دست خریداران رسیده است.
 
فورد هم که پشت سر این دو و بالاتر از پژو روزگار می‌گذراند، با دو محصول فیستا و فوکوس که هر دو بین ده اتومبیل برتر بازار هستند، موفق شده در مجموع 5ماه با رشدهای -2 و 4.5 درصدی به ترتیب بیش از 131 و 100 هزار دستگاه فروش داشته باشد.

فورد هم که پشت سر این دو و بالاتر از پژو روزگار می‌گذراند، با دو محصول فیستا و فوکوس که هر دو بین ده اتومبیل برتر بازار هستند، موفق شده در مجموع 5ماه با رشدهای -2 و 4.5 درصدی به ترتیب بیش از 131 و 100 هزار دستگاه فروش داشته باشد. فورد در حالی این عنوان را به دست آورده که شاسی بلند کوچک کوگا هم با فروشی بیش از 72 هزار دستگاه عملکرد موفقی را از خود بروز داده است.
 
پژو چهارمین خودروسازی است که با سه محصول 208، 3008 و 2008 توانسته در بین مدعیان جایگاه بالایی را به خود اختصاص دهد.

پژو چهارمین خودروسازی است که با سه محصول 208، 3008 و 2008 توانسته در بین مدعیان جایگاه بالایی را به خود اختصاص دهد. این سه خودرو در مجموع 5 ماه در حالی موفق به فروش 110 و 90 و 81 هزار دستگاهی شده‌اند که به ترتیب رشدهای 2.6 و 36.7 و -6.1 درصدی را به ثبت رسانده و جایگاهی بالاتر از بسیاری خودروهای موفق جهان را مال خود کرده‌اند.
 
اوپل کورسا که زمانی پرفروش‌ترین خودرو کلاس خود در اروپا بود، گرچه همچنان دهمین اتومبیل پرتقاضای بازار است اما با افتی 18درصدی تنها در این 5 ماهه حدود 94.6هزار دستگاه فروش داشته است

اما در رده‌های بعدی نام‌های جالب دیگری به چشم می‌خورند که قبلا جزو برندگان بازار بوده اما حالا اوضاع و احوال بدی دارند. برای نمونه اوپل کورسا که زمانی پرفروش‌ترین خودرو کلاس خود در اروپا بود، گرچه همچنان دهمین اتومبیل پرتقاضای بازار است اما با افتی 18درصدی تنها در این 5 ماهه حدود 94.6هزار دستگاه فروش داشته است. فیات پاندا هم که زمان زیادی از معرفی و موفقیتش در بازار می‌گذرد با نزول 16.7 درصدی فروش در اروپا، در رتبه بیستم بازار قرار گرفته و حدود 77 هزار دستگاه فروش داشته است.
 دیدن لیست این شکست‌خورده‌ها زمانی جالب‌تر می شود که ببینیم 2 محصول جیپ و نیز اتومبیل سی-اچ‌آر تویوتا است که توانسته‌اند با رشدی چشمگیر در بین پرفروش‌ترین اتومبیل‌های بازار اروپا جای گیرند.
اوپل استرا هاچ‌بک هم که در نسخه سدان توانسته زمانی هم جایزه خودرو سال اروپا و هم عنوان پرفروش‌ترین اتومبیل کلاس خود را به دست آورد، امسال با یک نزول عجیب و 33.8درصدی تنها 71897 دستگاه فروخته است. دیدن لیست این شکست‌خورده‌ها زمانی جالب‌تر می شود که ببینیم 2 محصول جیپ و نیز اتومبیل سی-اچ‌آر تویوتا است که توانسته‌اند با رشدی چشمگیر در بین پرفروش‌ترین اتومبیل‌های بازار اروپا جای گیرند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه