هفت راه برای زندگی آسانتر با آسم

هفت راه برای زندگی آسانتر با آسم

آسم اگرچه بیماری‌ای است که فرد را برای طولانی‌مدت درگیر می‌کند، اما پزشکان معتقدند که اکثر افراد مبتلا به آسم با در پیش‌ گرفتن مراقبتهای مناسب، می‌توانند زندگی فعالی داشته باشند.

کد خبر : ۶۱۰۶۶
بازدید : ۳۱۳۹

هفت راه برای زندگی آسانتر با آسم

فرادید| آسم اگرچه بیماری‌ای است که فرد را برای طولانی‌مدت درگیر می‌کند، اما پزشکان معتقدند که اکثر افراد مبتلا به آسم با در پیش‌ گرفتن مراقبتهای مناسب، می‌توانند زندگی فعالی داشته باشند.

همیشه از اینکه اسپری اورژانسی همراهتان هست مطمئن باشید

به گزارش فرادید به نقل از گاردین؛ حملات آسمی در روز سه نفر را در انگلستان می‌کشند، اما گفته می‌شود که دو سوم این مرگها قابل پیشگیری هستند. علائم آسم را می‌توان با استفاده از اسپری‌ها و داروهای دهانی کنترل کرد، اما اگر حملۀ شما شدید باشد، بهتر است که همیشه یک اسپری تنفسی دم دست داشته باشید تا چنانچه دچار حمله شدید بتوانید به سرعت برای بازگشایی مسیرهای هوایی دست به کار شوید. اگر مجبورید که سه بار در هفته یا بیشتر از اسپری تنفسی استفاده کنید، نشانه‌ای است از این که آسم شما درست مدیریت نشده است و بهتر است با دکتر خود ملاقات کنید تا رژیم دارویی شما را بازنگری کند.

آنچه که باعث حمله‌های آسمی در شما می‌شود را بشناسید

هر فرد مبتلا به آسم، در شرایط محیطی خاصی نسبت حمله آسیب‌پذیر می‌شود. چیزهایی که باعث می‌شوند، علائم شما بدتر شوند را شناسایی کنید و استراتژی‌هایی برای دوری از آنها داشته باشید. از جملۀ این متهمان، کپک، دود سیگار و آلودگی هوا هستند.

حواستان به وزنتان باشد

تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که چاقی می‌تواند منجر به علائم آسمی شدیدتر شده و حتی می‌تواند باعث بروز بیماری شود. دانشمندان هنوز به طور کامل علت این ارتباط را نیافته‌اند، اما تصور می‌کنند که آسم ممکن است به خاطر تحریک شدن و تورم مسیرهای هوا بروز کند که بسیاری از افراد چاق نیز به التهاب درجه پایین مزمن مبتلا هستند.

خانۀتان را تمیز نگاه دارید

جاروبرقی کشیدن و گردگیر اتاق‌ها دو بار در هفته (استفاده از ماسک را فراموش نکنید)، استفاده از دستگاه‌های تصفیۀ هوا برای پاک نگاه داشتن هوای داخل، و شستن روتختی به صورت هفتگی می‌توانند به بهبود علائم کمک کنند. استفاده از روتختی‌های ضدگرد و غبار روی تشک‌ها و بالش‌ها می‌تواند تماس با موجودات میکروسکوپی‌ای که در گرد و غبار هستند و می‌توانند باعث حمله شوند را کاهش دهند.

از حیوانات خانگی اجتناب کنید

برخی از مبتلایان به آسم نسبت به پروتئینی که در پوسته‌های حیوانات وجود دارد، بسیار حساس هستند که می‌تواند منجر به واکنش شدید سیستم‌ ایمنی‌شان شده و سبب بروز حمله شود. اگر باز هم اصرار دارید که حیوان خانگی داشته باشید، شانه کردن و حمام کردن مرتب حیوان می‌تواند احتمال بروز واکنش دستگاه ایمنی را کاهش دهد. از پزشک خود در رابطه با استفاده از اسپری بینی برای کنترل علائم آلرژی مشورت بخواهید.

تمرین‌های تنفسی

تحقیقات نشان داده‌اند که برنامۀ منظمی از تمرینات تنفسی نظیر پپ‌ورث (Papworth) و بوتیکو (Buteyko) می‌تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشیده و نیاز به استفاده از اسپری تنفسی را کاهش دهد. با این وجود، اینها درمان‌های مکملی هستند که بایستی در کنار دارو استفاده شوند، و نمی‌توانند جایگزین آن شوند.

ورزش ملایم

مبتلایان به آسم می‌توانند ورزش کنند. هر چه باشید پل اسکولز و پائولا رادکلیف، دو نمونه از ورزشکاران حرفه‌ای هستند که مبتلا به آسم بودند. ورزش اغلب برای مبتلایان به آسم خوب است، چرا که باعث بهبود کارایی شش‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. با این وجود، اگر مدتی است که ورزش نکرده‌اید، یا میزان حمله‌هایتان زیاد شده است، بهتر است که سراغ ورزشهای ملایم نظیر پیاده‌روی، یوگا یا شنا بروید (هر چند که کلر موجود در استخرهای شنا می‌تواند منجر به حمله در برخی از افراد شود).

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید