سه روش پیشگیری از زردی ناخن

سه روش پیشگیری از زردی ناخن

در اکثر مواقع لکه‌های زرد ناخن بر اثر استفاده نا درست و بیش از حد از لاک بر روی ناخن‌ها ایجاد می‌شوند و درمان این لکه‌ها معمولا کار ساده‌ای به نظر نمی‌آیند، اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است خوشبختانه جلوگیری از بروز لکه‌های زرد ناخن به راحتی قابل پیشگیری می‌باشد.

کد خبر : ۶۱۱۵۵
بازدید : ۳۶۹۷
سه روش پیشگیری از زردی ناخن
فرادید | در اکثر مواقع لکه‌های زرد ناخن بر اثر استفاده نا درست و بیش از حد از لاک بر روی ناخن‌ها ایجاد می‌شوند و درمان این لکه‌ها معمولا کار ساده‌ای به نظر نمی‌آیند، اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است خوشبختانه جلوگیری از بروز لکه‌های زرد ناخن به راحتی قابل پیشگیری می‌باشد. در صورتی که شما هم جزو افرادی هستید که با لکه‌های زرد روی ناخن خود مشکل دارید بهتر است این سه نکته مهم را به یاد داشته باشید و آن‌ها را رعایت کنید تا از ایجاد این لکه‌های زرد جلوگیری کنید.

۱ - هیچ وقت زمینه ناخن (Base Coat) را فراموش نکنید
بِیس کوت فقط جهت ماندگاری بیشتر و ظاهر زیبا‌تر لاک شما نیست البته درست است مزایای دیگری هم دارد، اما باید بدانید این پوشش بی رنگ از تماس لاک رنگی با ناخن‌ها جلوگیری می‌کند و به همین دلیل احتمال تغییر رنگ و لک شدن ناخن‌ها بسیار کاهش می‌یابد. پس بهتر است حتما از دو لایه بیس کوت قبل از لاک زدن استفاده کنید و اگر به بیس کوت دسترسی ندارید با برق ناخن بی رنگ، سطح ناخن‌ها را پوشش دهید سپس لاک بزنید.

۲ - ناخن‌ها را خوب تمیز کنید
در صورتی که در حال حاضر ناخن‌های شما لکه زرد رنگ دارند نگران نباشید، می‌توانید با یک اسکراب خانگی ناخن‌ها را تمیز کنید و زردی آن‌ها را به سادگی از بین ببرید. برای ساخت این اسکراب مقداری جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید و روی ناخن‌ها اعمال کنید. این مخلوط خمیری را برای سی ثانیه تا دو دقیقه بر روی ناخن‌ها ماساژ دهید و سپس با آب بشویید تا ناخن‌ها کاملا تمیز شوند و لکه‌ها را از بین ببرد.

۳ - به ناخن‌ها استراحت دهید
دلیل اصلی ایجاد لکه‌های زرد روی ناخن، استفاده طولانی مدت و مداوم از لاک ناخن است که باعث تغییر رنگ آن‌ها می‌شود. تصور اینکه ناخن‌های شما بدون وجود لاک‌ها زیبایی خود را از دست می‌دهند، کاملا اشتباه است، ناخن‌های شما حتی بدون لاک هم می‌توانند زیبا باشند، با یک مانیکور ساده و سوهان و پولیش می‌توانید ناخن‌هایی براق و فوق العاده داشته باشید.

منبع: realsimple
وب سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید