جنایت برای «گاز دادن موتورسیکلت»!

جنایت برای «گاز دادن موتورسیکلت»!

جوان ۲۴ ساله‌ای که به خاطر «گاز دادن موتورسیکلت» با همسایه خود درگیر شده بود، به دلیل عصبانیت آنی، دست به چاقو برد و جنایتی هولناک را رقم زد.

کد خبر : ۶۱۴۹۴
بازدید : ۹۷۹
جوان ۲۴ ساله‌ای که به خاطر «گاز دادن موتورسیکلت» با همسایه خود درگیر شده بود، به دلیل عصبانیت آنی، دست به چاقو برد و جنایتی هولناک را رقم زد. حدود ساعت ۱۱ شب بود که جوان ۲۴ ساله سوار بر موتورسیکلت و در حالی که شاگرد تعمیرگاهش ترک نشین او بود مقابل منزلش واقع در خیابان شهیدرستمی ۵۹ توقف کرد.
عصبانیت باز هم فاجعه آفرید
او که همچنان سوار بر موتورسیکلت بود گاز آن را نیز در حالت توقف می‌فشرد در این هنگام جوان ۲۴ ساله دیگری که در منزل مقابل حضور داشت از خانه بیرون آمد و به موتورسوار اعتراض کرد.
او گفت: مادربزرگم بیمار است و صدای موتورسیکلت او را اذیت می‌کند! این اعتراض به سماجت و پاسخ‌های نامناسب انجامید و کار به فحاشی و نزاع کشید. لحظاتی بعد جوان ۲۴ ساله که رسول نام داشت وارد خانه مادربزرگش شد و با چاقو بیرون آمد. او در تاریکی شب و از شدت عصبانیت، چاقو را بالا برد و ضرباتی را بر پیکر موتورسوار جوان فرود آورد.
«محمدرضا» که تیغه چاقو بر پشت و گردنش اصابت کرده بود خون آلود روی زمین افتاد تا این که دقایقی بعد نیرو‌های امدادی از راه رسیدند و پیکر غرق به خون او را به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد بردند. تلاش کادر درمانی، اما به نتیجه نرسید ومحمدرضا ساعتی بعد بر اثر شدت خونریزی و عوارض ناشی از اصابت چاقو جان خود را از دست داد. هنوز خورشید از پشت کوه‌ها بیرون نیامده بود که خبر این جنایت هولناک به قاضی ویژه قتل عمد اعلام شد و قاضی احمدی نژاد به همراه سرهنگ بهرامزاده (افسر کشیک دایره قتل عمد پلیس آگاهی) عازم محل وقوع حادثه شد.
این در حالی بود که با توجه به اطلاعاتی که نیرو‌های انتظامی به صورت تلفنی در اختیار مقام قضایی قرار داده بودند، قاضی احمدی نژاد دستور دستگیری متهم به قتل را صادر کرد و کارآگاهان اداره جنایی بلافاصله رسول را در منزل مادربزرگش دستگیر کردند؛ بنابراین گزارش، با حضور بازپرس شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در محل حادثه، تحقیقات میدانی درباره چگونگی وقوع این جنایت با اظهارات شاهدان ادامه یافت و سپس متهم به قتل به سوالات مقام قضایی پاسخ داد.
او البته وارد آوردن یک ضربه چاقو به پشت محمدرضا را پذیرفت، اما زدن ضربه‌ای به گردن وی را انکار کرد. اظهارات متهم در حالی بود که طبق بررسی‌های میدانی و بازجویی از شاهدان، هیچ کس دیگر چاقویی در دست نداشت و از سوی دیگر نیز تیغه یک دم چاقو و ضربه‌ای که به پشت سر محمدرضا اصابت کرده بود با ضربه گردن مطابقت داشت.
در همین حال بازسازی صحنه جنایت نیز با حضور عوامل بررسی صحنه جرم و همچنین کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی انجام شد و متهم به تشریح جزئیات این جنایت پرداخت. گزارش خراسان حاکی است: بعد از پایان بازسازی صحنه قتل، مقام قضایی دستور انتقال متهم به پلیس آگاهی را صادر کرد تا تحقیقات بیشتری درباره این جنایت هولناک که باز هم به دلیل عصبانیت آنی رخ داد صورت گیرد.
در عین حال قاضی ویژه قتل عمد به شهروندان توصیه کرد: یک لحظه عصبانیت و خشم گاهی حوادث جبران ناپذیری را رقم می‌زند و چند خانواده داغدار می‌شوند. وی از شهروندان خواست هنگام بروز مشاجرات یا موارد ناخواسته‌ای که موجب عصبانیت آنی می‌شود، خشم خود را کنترل کنند تا از این گونه حوادث تلخ و دردناک جلوگیری شود.
وی به مدیران مدارس نیز توصیه کرد: مهارت‌های کنترل خشم را از همان دوران نوجوانی به دانش آموزان بیاموزند تا آن‌ها در صحنه‌های اجتماعی از این آموزش‌ها برای پیشگیری از وقوع حادثه استفاده کنند.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید