یک دقیقه پیاده‌روی در شهرک اکباتان

یک دقیقه پیاده‌روی در شهرک اکباتان

شهرک اکباتان تقریبا معروف‌ترین شهرک ایران و یکی از بهترین آن‌ها در سطح خاورمیانه است. اگر شهرک را به شهر کوچک معنا کنیم، اکباتان بهترین مصداق برای این تعریف است. کمتر کسی بعد از اقامت در این شهرک از آن خارج می‌شود. امکانات رفاهی، دسترسی، ایمنی، امنیت و حس تعلق چیزهایی است که شهرک اکباتان همه را با هم دارد. اکباتان در ناحیه 6 منطقه 5، یکی از سرسبزترین نواحی تهران واقع است. می‌توان به جرات گفت بیمه، شهرک اکباتان، آپادانا و شهرک شهید فکوری تا ناحیه 6 را به گل سرسبد منطقه 5 تبدیل کرده‌اند.

کد خبر : ۶۱۶۵۹
بازدید : ۶۴۹۰

یک دقیقه پیاده‌روی در شهرک اکباتان

شهرک اکباتان تقریبا معروف‌ترین شهرک ایران و یکی از بهترین آن‌ها در سطح خاورمیانه است. اگر شهرک را به شهر کوچک معنا کنیم، اکباتان بهترین مصداق برای این تعریف است. کمتر کسی بعد از اقامت در این شهرک از آن خارج می‌شود. امکانات رفاهی، دسترسی، ایمنی، امنیت و حس تعلق چیزهایی است که شهرک اکباتان همه را با هم دارد. اکباتان در ناحیه 6 منطقه 5، یکی از سرسبزترین نواحی تهران واقع است. می‌توان به جرات گفت بیمه، شهرک اکباتان، آپادانا و شهرک شهید فکوری تا ناحیه 6 را به گل سرسبد منطقه 5 تبدیل کرده‌اند. در بین این چند محله، رهن و اجاره آپارتمان در اکباتان بیشترین تقاضا را دارد. چرا که آنچه خوبان همه دارند، اکباتان یک‌جا دارد!

70 هزار نفر آخرین آماری است که از جمعیت ساکن در شهرک اکباتان ثبت شده است. این جمعیت، از سال 1340 و زمانی که ایرانی‌ها به فکر ساخت مدرن‌ترین شهرک خاورمیانه بودند، کم کم به اینجا آمدند. حقیقت این بود که در آن زمان مصالح و معماران ایرانی برای تحقق رویای ساخت شهرک اکباتان کافی نبودند. بنابراین با کمک آمریکایی‌ها دست به دست یکدیگر دادند و مهم‌ترین قطعات ساخت برج‌ها را از خارج وارد کردند. آپارتمان‌های این شهرک را به ضدزلزله بودن می‌شناسند، اما این تنها یکی از ویژگی‌های آن است. تمامی واحدهای ساختمان‌های اکباتان کاملا نورگیر هستند. سیستم «شوتینگ»، پله‌های اضطراری و آسانسور که در آن سال‌ها برای این برج‌ها تعبیه شد، در نوع خود مثال زدنی است. این شهرک در میان نواحی منطقه 5، بیشترین فضای سبز را در اختیار دارد و همین موضوع باعث می‌شود آب و هوای مطلوبی داشته باشد و خبری از آلودگی و شلوغی خیابان‌های همجوار نباشد. چرا که اکباتان از شمال به ستاری و اتوبان تهران- کرج و از جنوب به خیابان لشگری راه دارد. شهرک اکباتان قبل از انقلاب 2 فاز و حالا 3 فاز دارد که شکل و شمایل خانه‌های هر فاز، با دیگری تا حدودی متفاوت است.

قیمت‌های رهن و اجاره آپارتمان در اکباتان نسبت به شهرک‌های نزدیک مانند آپادانا یا محله بیمه کمی بالاتر است. برای اطلاع دقیق از این موضوع می‌توان به سایت دیوار مراجعه و قیمت‌های هر کدام را با یکدیگر مقایسه کرد. به عنوان مثال آپارتمانی 70 متری و یک خوابه در فاز یک این شهرک با 130 میلیون پول پیش و 300 هزار تومان اجاره ماهیانه آگهی شده است. آنتن مرکزی، سیستم تهویه هواساز و سرویس فرنگی از مشخصات این واحد عنوان می‌شود. لازم به ذکر است از آنجایی که خانه‌های شهرک اکباتان قدیمی هستند، بسیاری از آن‌ها فقط سرویس بهداشتی ایرانی دارند.

در مورد دیگری یک واحد مسکونی 4 خوابه و دوبلکس واقع در فاز 2 با 110 میلیون تومان ودیعه و 3 میلیون و 200 هزار تومان اجاره ماهیانه به رهن و اجاره داده می‌شود. این آپارتمان بازسازی شده است. همچنین آپارتمانی 146 متری و سه خوابه با 210 میلیون ودیعه و اجاره ماهیانه دو میلیون و 300 هزار تومان در این سایت آگهی شده است.

چنانچه مجرد هستید، علاوه بر خانه‌های یک خوابه این شهرک، در فاز یک سوییت‌هایی وجود دارد که قیمت آن‌ها کمتر از یک‌ خوابه‌ها است. مثلا در سایت دیوار و در قسمت رهن و اجاره آپارتمان در اکباتان ، سوییت 48 متری کار شده و تمیز با 30 میلیون رهن و 1 میلیون و 500 هزار تومان اجاره ماهیانه آگهی شده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید