ماجرای قرار صوری برای به دام انداختن ضارب پلیس

ماجرای قرار صوری برای به دام انداختن ضارب پلیس

مرد ٢٧ ساله که دو هفته پیش افسر پلیس راهور را مورد ضرب و شتم قرار داده بود ١١ روز سرگردان بود تا در یک قرار صوری به دست ماموران پلیس دستگیر شد. مرد سابقه داری که تصور می‌کرد با یکی از مشتری هایش قرار دارد، ولی دستبند پلیس بر دستانش او را غافلگیر کرد. با دستگیری این ضارب همه ٤ متهم این پرونده بازداشت شدند. متهمان درحال حاضر در اختیار قوه‌قضائیه قرار دارند و در بازداشت موقت هستند.

کد خبر : ۶۲۲۰۰
بازدید : ۱۶۸۳
امیر‌حسین خواجوی | پشیمان است و احساس ندامت می‌کند. در کنار سروان رئیسی شاکی پرونده اش ایستاده و گریه کنان عذرخواهی می‌کند هم از او هم از همه ماموران پلیس و راهور و انتظامی. می‌گوید می‌دانستم دستگیر می‌شوم به همین خاطر دوباره به شیراز برگشتم.
ماجرای قرار صوری برای به دام انداختن ضارب پلیس
مرد ٢٧ ساله که دو هفته پیش افسر پلیس راهور را مورد ضرب و شتم قرار داده بود ١١ روز سرگردان بود تا در یک قرار صوری به دست ماموران پلیس دستگیر شد. مرد سابقه داری که تصور می‌کرد با یکی از مشتری هایش قرار دارد، ولی دستبند پلیس بر دستانش او را غافلگیر کرد. با دستگیری این ضارب همه ٤ متهم این پرونده بازداشت شدند. متهمان درحال حاضر در اختیار قوه‌قضائیه قرار دارند و در بازداشت موقت هستند.
این افراد در اعترافاتشان ضمن اقرار به ضرب و جرح مامور پلیس راهور با ابراز پشیمانی از بروز این حادثه که با واکنش‌های زیادی هم همراه بود، درخواست عفو و بخشش کردند. این افراد همچنین در فیلم کوتاهی که از سوی پلیس استان فارس منتشر شده است، هرگونه عملیات تعقیب و گریز از سوی پلیس که باعث واژگونی خودروی متهمان و به دنبال آن درگیری با سروان علیرضا رئیسی شده باشد را هم رد کردند و دلیل این حادثه را سرعت بالای لندکروز و ناتوانی در کنترل آن عنوان کردند.

در روز‌های ابتدایی شهریورماه کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن درگیری راننده یک خودرو درجاده دشت ارژن با مامور گشت پلیس را نشان می‌داد. این فیلم کوتاه با واکنش‌های زیادی همراه شد. در آن فیلم کوتاه چند ثانیه‌ای یک جوان با کمک چند مرد دیگر به طرز وحشیانه‌ای به یک مامور پلیس حمله کرد و او را بشدت مورد ضرب و جرح قرار داد.
درنهایت هم این افسر با کمک و دخالت مردم و شاهدان از این درگیری رها شد، اما این فیلم که به یکی از پربازدیدترین تصاویر شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده بود، خیلی زود با واکنش پلیس مواجه شد. مقامات انتظامی استان فارس چند روز پس از این حادثه از شناسایی عامل اصلی این درگیری خبر دادند و در مصاحبه‌های مختلف با اشاره به سرنخ‌های به دست آمده وعده دادند که همه متهمان این حادثه به زودی دستگیر می‌شوند.

از سوی دیگر، سروان علیرضا رئیسی مامور باسابقه پلیس راهور که در این حادثه مجروح شده بود، در همان روز در گفت‌وگویی با روزنامه شهروند اعلام کرد که سرنخ‌های خوبی از عاملان این حادثه به دست آمده است. او همچنین درباره پیگیری این پرونده و روند قضائی آن هم به خبرنگار «شهروند» گفت: «هم من و هم پلیس پیگیر ماجرا هستند.
ضارب هم شناسایی شده و به زودی دستگیر می‌شود. من از توهین‌هایی که به من و لباسم شد، گذشت نمی‌کنم.» دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز ششم شهریورماه با بیان اینکه پرونده ضاربان افسر پلیس راهنمایی و رانندگی به شعبه ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع شده است، از دستگیری سه‌نفر از عوامل این حادثه خبر داد، اما عامل اصلی این حادثه همچنان متواری بود و ماموران هم قدم به قدم در تعقیب او بودند تا اینکه صبح دیروز فرمانده انتظامی پلیس استان فارس خبر دستگیری متهم ردیف اول این پرونده را اعلام کرد.
سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری ویژه‌ای که در همین ارتباط تشکیل شده بود، درباره جزییات این پرونده و چگونگی دستگیری عامل اصلی ضرب و جرح سروان علیرضا رئیسی گفت: «ساعتی پیش با تلاش ماموران نیروی انتظامی و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد؛ محل اختفای وی در یکی از محلات شیراز بود که با هوشیاری ماموران انتظامی متهم به نام «م. ک» شناسایی و دستگیر شد.»
به گفته او، این فرد آخرین متهم این پرونده بود و جرم او تمرد از قانون، ضرب‌وشتم، درگیری، واردکردن خسارت به خودروی پلیس است و فرمانده ناجا از تمامی مسئولان انتظامی و نظامی درخواست کردند بدون هیچ‌گونه گذشتی با فرد خاطی برخورد شود.

اما پیگیری قضائی و برخورد قاطع با عامل این حادثه موضوعی است که به گفته کاووس محمدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس خواسته همه ماموران پلیس راهور است و سروان علیرضا رئیسی به عنوان شاکی اصلی این پرونده هم به هیچ‌وجه گذشت نمی‌کند: «براساس ماده ٦٠٧ و ٦٠٩ قانون مجازات اسلامی متهم این پرونده اقدام به ضرب و جرح، تمرد، توهین و فحاشی به مامور در حین خدمت کرده است و ما خواهان برخورد قاطع قضائی با متهم این پرونده هستیم.»
ماجرای قرار صوری برای به دام انداختن ضارب پلیس
او در توضیح بیشتر در خصوص شناسایی و دستگیری متهم اصلی این پرونده هم به «شهروند» می‌گوید: «جوان ضارب پس از یک سلسله عملیات و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس دستگیر شد. ما از محل اختفای این مرد جوان در یک خانه مسکونی در شهر شیراز اطلاع داشتیم.

از طرف دیگر خود متهم هم می‌دانست که دیر یا زود از سوی پلیس شناسایی و دستگیر می‌شود. در نهایت هم ساعت ٧بعدازظهر روز یکشنبه با ترتیب دادن یک قرار صوری او از خانه خارج و توسط ماموران دستگیر شد.» او اضافه کرد: «این متهم سابقه کیفری دارد و در چند پرونده قضائی دیگر بازداشت شده است.
با این وجود او در همان دقایق ابتدایی پس از دستگیری ضمن اعتراف به جرم تقاضای عفو و بخشش کرد. اما تصمیم مجموعه پلیس بر مجازات این فرد قرار گرفته چرا که رفتار زشت این مرد جوان در ضرب و جرح مامور ما ساحت پلیس را خدشه‌دار کرد و اقتدار پلیس را زیرسوال برد.» معاونت اجتماعی پلیس استان فارس همچنین درباره سرنوشت سه متهم دیگر این پرونده هم گفت: «به جز ضارب، سه نفر دیگر هم در این ارتباط دستگیر شدند که همگی در بازداشت هستند.
جرم آن سه نفر دیگر هم که یکی از آن‌ها راننده لندکروز بوده، تحریک فرد ضارب به توهین و ضرب و جرح بوده و به نوعی با او همکاری داشته. به همین دلیل این سه نفر هم مشابه فرد ضارب در بازداشت هستند.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید