ماجرای دستگیری رمال ۳ میلیارد تومانی

ماجرای دستگیری رمال ۳ میلیارد تومانی

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری زنی که به بهانه جن گیری،حدود سه میلیارد تومان از شش نفر کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

کد خبر : ۶۲۲۴۵
بازدید : ۱۱۷۱
رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری زنی که به بهانه جن گیری،حدود سه میلیارد تومان از شش نفر کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. سرهنگ سعید سلیمیان اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری زن رمالی از وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.
ماجرای دستگیری رمال ۳ میلیارد تومانی
وی افزود: فرد مال باخته در تحقیقات پلیس بیان کرد، مدتی بود که با مشکلات حادی در زندگی مواجه بودم تا این که به وسیله یکی از دوستانم با زن رمالی آشنا شدم که به من گفت، در منزل شما جن وجود دارد و باید به آن جا بیایم و آن را خارج کنم.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: وقتی زن رمال به منزل این فرد مراجعه کرده و طلا، جواهرات و اشیای عتیقه او را دیده بود، اظهار کرد که باید آن ها را به من بدهید تا آن ها را به منزل خود ببرم و سر فرصت جن را از آن ها خارج کنم که شاکی نیز به گفته او عمل می کند، اما بعد از مدتی که برای پس گرفتن اموال خود به این زن مراجعه می کند، وی بیان می کند که طلا و جواهرات شما را جن با خودش برده است.
سرهنگ سلیمیان، گفت: در ادامه ماجرا کارآگاهان با یک کار علمی و پلیسی دقیق زن رمال را به همراه همدست خود دستگیر و از مخفیگاه آنان 5 کیلو و 750 گرم طلا، 3 کیلو و 500 گرم نقره، 20 سکه بهار آزادی، ظروف مسی و اشیای عتیقه به ارزش 30 میلیارد ریال کشف کردند.این مقام انتظامی از شناسایی پنج مال باخته دیگر در این پرونده خبر داد و گفت: متهم برای اعتماد سازی طعمه های خود دارو هایی را به آنان می داد تا جن را از بدنشان بیرون کند، اما به گفته مال باختگان با خوردن این دارو ها نه تنها مشکل شان حل نشده بلکه دچار حمله های شدید عصبی شده بودند.رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: با اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به بزه انتسابی و شکایت شاکیان در این خصوص پرونده تشکیل و وی به همراه همدست خود تحویل مراجع قضایی شد.
سرهنگ سلیمیان، با بیان این که کلیه فعالیت های رمالی، جن گیری، آینه بینی، جادوگری، باطل کردن طلسم و بخت گشایی همگی با هدف کلاهبرداری انجام می شوند، از شهروندان خواست به چنین افرادی اعتماد نکنند و مشکلات خود را از راه توکل بر خداوند، توسل بر ائمه اطهار (ع) و راه های قانونی و مشورت با کارشناسان، وکلا و مشاوران پیگیری و حل و فصل کنند.
پلیس آگاهی استان از افزایش وقوع کلاهبرداری از طریق رمالی طی پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد برخی از مردم برای رهایی سریع از مشکلات اقتصادی خود به افراد رمال مراجعه می کنند که البته با این کار نه تنها مشکل آن ها حل نمی شود بلکه پول، سرمایه و حتی در برخی مواقع سلامت روحی و جسمی خود را نیز از دست می دهند.
وی بر هوشیاری بیشتر مردم در برخورد با این گونه افراد تاکید کرد و افزود: از شهروندان می خواهیم چنانچه با چنین فعالیت هایی مواجه شدند، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به ماموران پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با چنین افراد کلاهبرداری برخورد قانونی صورت گیرد.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید