نیمی از بازار خودرو در قبضه شاسی بلندها

فورد موتور پیش بینی کرد تا سال 2020 از هر پنج خودروی صفری که در آمریکا به فروش می‌رود، دو دستگاه شاسی بلند خواهند بود.

کد خبر : ۶۲۲۸
بازدید : ۱۵۴۲
فورد موتور پیش بینی کرد تا سال 2020 از هر پنج خودروی صفری که در آمریکا به فروش می‌رود، دو دستگاه شاسی بلند خواهند بود.

به گزارش ایسنا، آمریکاییها در پی پایین آمدن قیمت بنزین، وامهای ارزان خودرو و علاقه به خودروهای بزرگ و جادار، پنج میلیون شاسی بلند در سال 2015 خریداری کردند.

طبق آمار شرکت تحقیقاتی اوتودیتا، فروش مدلهای شاسی بلند و واگنهای اسپورت امسال 16 درصد رشد کرده و تقریبا یک سوم از فروش خودرو در آمریکا را تشکیل داده است.

فورد برای جذب بیشتر مشتری، در شاسی بلند پرفروش اسکیپ فیس لیفت انجام داده و ظاهر آن را شیک‌تر و داخل آن را بی‌صدا کرده و امکانات فناوری بیشتری را عرضه کرده است. همچنین در اندازه‌های این خودرو تغییراتی داده تا کمتر شبیه یک واگن به نظر برسد و نرم افزاری را نصب کرده که به رانندگان اجازه می‌دهد با یک تلفن هوشمند، خودرو را باز کرده و روشن کنند یا محل خودرویشان را پیدا کنند.

این خودرو در نمایشگاه هفته جاری لس آنجلس به نمایش درخواهد آمد. سایر شاسی بلندهایی که در این رویداد در معرض نمایش قرار می‌گیرند نخستین شاسی بلند جگوار به نام "اف پیس"، بنتلی بنتایگا و کادیلاک ایکس تی 5 خواهند بود. تویوتا هم مدل RAV4 را به‌سازی می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، محبوبیت شاسی بلندها باعث کاهش فروش خودروهای سواری شده است. مدلهای سدان مانند تویوتا کمری و هوندا آکورد و خودروهای کوچکی مانند فورد فوکوس تا چند سال قبل قلب بازار به شمار می‌رفتند اما اکنون شاسی بلند کامپکت جای هر دو بخش را گرفته و بخش شماره یک بازار شده است.

فورد درصدد بهره برداری از محبوبیت فزاینده شاسی بلند بوده و به همین منظور اسکیپ را با دو موتور توربوشارژ کم مصرف و مجموعه فناوریهای ایمنی مانند هشدار درباره برخورد با خودروی جلویی عرضه می‌کند.

اسکیپ دومین شاسی بلند کوچک پرفروش بازار آمریکا پس از هوندا سی آر-وی است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید