تازه‌ترین محصولات اپل چه ویژگی‌هایی دارند؟

تازه‌ترین محصولات اپل چه ویژگی‌هایی دارند؟

شرکت اپل به سنت هر ساله خود در معرفی محصولات جدیدش در ماه سپتامبر از سه مدل گوشی جدید و یک ساعت هوشمند رونمایی کرد. علاقه‌مندان محصولات شرکت اپل هرساله در سراسر جهان منتظر رونمایی از آی‌فون‌های جدید و پرده برداری از طراحی خاص این شرکت هستند و تشکیل صف‌های طولانی برای خرید گوشی‌های تازه در اپل استور‌های شهر نیویورک از خبر‌های پر بیننده دنیای تکنولوژی است.

کد خبر : ۶۲۴۹۴
بازدید : ۲۸۲۸
شرکت اپل به سنت هر ساله خود در معرفی محصولات جدیدش در ماه سپتامبر از سه مدل گوشی جدید و یک ساعت هوشمند رونمایی کرد. علاقه‌مندان محصولات شرکت اپل هرساله در سراسر جهان منتظر رونمایی از آی‌فون‌های جدید و پرده برداری از طراحی خاص این شرکت هستند و تشکیل صف‌های طولانی برای خرید گوشی‌های تازه در اپل استور‌های شهر نیویورک از خبر‌های پر بیننده دنیای تکنولوژی است.
تازه‌ترین محصولات اپل چه ویژگی‌هایی دارند؟
در ایران نیز با وجود عرضه نشدن آی‌فون‌های جدید حتی در بازار‌های جهانی رقم‌های نجومی برای خریداران آن احتمال داده شده است. سفارش اولیه آی‌فون‌های جدید از روز ۱۴ سپتامبر سال‌جاری ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده و نخستین روز عرضه این محصولات نیز ۲۱ سپتامبر است که پیش بینی می‌شود عرضه آی‌فون ایکس آر نسبت به دو پرچمدار دیگر، اندکی دیرتر حدودا ۲۴ اکتبر باشد. در ادامه به بررسی این محصولات می‌پردازیم.
آی‌فون‌های «۱۰اس» و «۱۰اس مکس»
مهم‌ترین اتفاق در شب رونمایی از محصولات جدید اپل معمولا نمایش آی‌فون‌های جدید است که به اعتقاد تحلیلگران یکی از آن‌ها در حال حاضر بزرگ‌ترین آی‌فون تولید شده تا به امروز محسوب می‌شود؛ «آی‌فون ۱۰اس» و «آی‌فون ۱۰اس مک». هر دو این دیوایس‌ها به نسخه قبلی یعنی آی‌فون ۱۰ شباهت دارند که البته در این میان دو تفاوت آشکار هم وجود دارد.
یکی از این تفاوت‌ها رنگ گلد آی‌فون‌های جدید بوده و دیگری اینکه آی‌فون‌های جدید در سایز بزرگ‌تر هم موجود هستند. آی‌فون ۱۰اس مکس نه‌تن‌ها بزرگ‌ترین آی‌فون اپل است بلکه یکی از بزرگ‌ترین اسمارت‌فون‌های بازار هم محسوب می‌شود.
طبق سنت همیشگی اپل، آی‌فون‌های سری «اس» تنها از لحاظ سخت‌افزاری با مدل قبلی تفاوت دارند. حال این تفاوت‌ها در آی‌فون‌های جدید شامل نمایشگر بهتر، اسپیکر‌های استریو قوی‌تر و سرعت بالاتر سنسور فیس‌آیدی می‌شوند. ضمنا خاصیت ضد آب بودن هم در آی‌فون‌های جدید بهبود پیدا کرده است.

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تغییر سخت‌افزاری آی‌فون‌های جدید اپل، به‌کارگیری پردازنده جدید و بسیار قدرتمندتر «A ۱۲ بیونیک» است که از یک چیپ ۶ هسته‌ای ۷ نانومتری تشکیل شده است. تیم کوک در مراسم معرفی، از این دیوایس‌های جدید خود به‌عنوان قدرتمندترین آی‌فون‌های ساخته شده در تاریخ نام برد. اما خبر مهم در مراسم امسال، معرفی مدل «مکس» بود که به نمایشگر ۵/ ۶ اینچی مجهز است.
این آی‌فون از لحاظ نمایشگر حتی از آی‌فون ۸ پلاس ۵/ ۵ اینچی و گلکسی نوت ۴/ ۶ اینچی هم بزرگ‌تر است. این اتفاق باعث شده طرفداران به این نتیجه برسند که صنعت گوشی‌های بزرگ هنوز پابرجا است. لنز‌های دوگانه دوربین اصلی آی‌فون‌های جدید مانند سال گذشته ۱۲ مگاپیکسلی هستند.
البته اپل ادعا کرده که در مقایسه با لنز‌های دوربین آی‌فون ۱۰ از کیفیت و دقت بالاتری برخوردارند که این مساله به دیافراگم بزرگ‌تر و سنسور‌های مجهز به پیکسل‌های بزرگ‌تر برمی‌گردد. دوربین سلفی هم با اینکه از لحاظ پیکسل و دیافراگم تغییری روی کاغذ نداشته، اما گفته شده از دقت بالاتری برخوردار است.

شرکت اپل همچنین در مراسم معرفی محصولات خود علاوه بر آی‌فون‌های «۱۰اس» و «۱۰اس مکس» از یک آی‌فون دیگر با نام «۱۰آر» هم رونمایی کرد. این دیوایس به نمایشگر ۱/ ۶ اینچی ال‌سی‌دی و سیستم تشخیص چهره «فیس‌آیدی» هم مجهز است.
اپل نمایشگر این گوشی را از نوع «رتینا مایع» معرفی کرده که با رزولیشن ۱۷۹۲ × ۸۲۸ و تراکم پیکسلی ۳۲۶ PPI تصاویر را نمایش می‌دهد. این گوشی از لحاظ ظاهری به آی‌فون ۱۰اس کاملا شباهت دارد چراکه به‌صورت تمام صفحه و با بریدگی بالای نمایشگر طراحی شده است.
تازه‌ترین محصولات اپل چه ویژگی‌هایی دارند؟
البته در این میان یکسری تفاوت‌های چشمگیر هم وجود دارند. برای مثال آی‌فون ۱۰آر به فریم آلومینیومی مجهز است در حالی که دو مدل ۱۰اس و ۱۰اس مکس به فریم استیل ضدخش مجهزند. ضمنا آی‌فون ۱۰آر از نمایشگر ال‌سی‌دی رتینا بهره می‌برد در حالی که دو آی‌فون دیگر به نمایشگر اولد مجهز هستند.
علاوه بر این، آی‌فون ۱۰آر از ویژگی لمس سه بعدی (۳ D. touch) پشتیبانی نمی‌کند، اما آی‌فون ۱۰آر به پردازنده A. ۱۲ بیونیک مجهز شده است. تفاوت دیگر این گوشی با دو آی‌فون دیگری که شب گذشته معرفی شدند این که دوربین اصلی ۱۰آر به یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است و در این گوشی از دوربین دوگانه خبری نیست. البته خیلی جای نگرانی نیست چراکه این لنز قادر است تصاویر را همچنان به شکل پرتره ثبت کند.

دوربین سلفی این گوشی هم ۷ مگاپیکسل است و از قابلیت‌های آن می‌توان به عکاسی در حالت پرتره، انیموجی، مموجی و همچنین سیستم تشخیص چهره «فیس‌آیدی» قوی اشاره کرد. از لحاظ باتری اپل ادعا می‌کند که این گوشی در مقاسیه با آی‌فون ۸ پلاس حدود ۵/ ۱ ساعت بیشتر دوام می‌آورد. ضمنا آی‌فون ۱۰آر در رنگ‌های مختلف مشکی، سفید، مرجانی، زرد و قرمز برای خریداران عرضه می‌شود.
با وجود یکسری تفاوت‌های این گوشی در مقایسه با نسخه‌های قدرتمندتر یعنی ۱۰اس و ۱۰اس مکس، ۱۰آر با قیمت بهتری برای خریداران عرضه می‌شود. نسخه ۶۴ گیگابایتی آی‌فون ۱۰آر ارزان‌ترین مدل آی‌فون است که با قیمت ۷۴۹دلار عرضه می‌شود.
البته نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی هم با قیمت‌های بالاتر برای علاقه‌مندان عرضه خواهند شد. پیش‌سفارش این دیوایس از ۱۹ اکتبر آغاز و از ۲۶ اکتبر به‌صورت رسمی در بازار عرضه خواهد شد.

رونمایی از نسل جدید اپل‌واچ
اپل همزمان با معرفی گوشی‌های جدید این شرکت نسل جدیدی از ساعت هوشمند اپل‌واچ سری ۴ را هم معرفی کرد که تمرکز ویژه‌ای روی تناسب اندام و محافظت از سلامت کاربرانش دارد. گفته می‌شود یک قابلیت جدید و شگفت‌انگیز به سری چهارم اپل‌واچ افزوده شده و آن نیز امکان ثبت و ضبط نوار قلب (الکتروکاردیوگرام) در این ساعت هوشمند است که آن را تبدیل به یک ابزار پیشرفته و حرفه‌ای برای بررسی و چکاپ لحظه‌ای کاربران می‌کند. به گفته مدیران شرکت اپل، این ساعت هوشمند از یک تراشه ۶۴ بیتی دو هسته‌ای بهره می‌برد که نمایشگر آن نیز نسبت به نسل پیشین و قبل از خود بزرگ‌تر است.

روند ثبت نوار قلب به این صورت است که کاربر در صورت بروز مشکل یا هرگونه احساس ناراحتی در ناحیه قلب، می‌تواند با نگه داشتن انگشت خود روی گزینه ثبت نوار قلب به مدت ۳۰ ثانیه، نسخه نوار قلب خود را در قالب یک فایل پی‌دی‌اف (PDF) از اپل‌واچ دریافت و دانلود کند که کاربر قادر خواهد بود با مراجعه و نمایش نوار قلب مذکور به پزشک معالج، مشکلات احتمالی خود را برطرف و درمان کند.
تازه‌ترین محصولات اپل چه ویژگی‌هایی دارند؟
هرچند این قابلیت در حال‌حاضر تنها برای کاربران ساکن ایالات متحده آمریکا قابل دسترسی و استفاده است، اما به نظر می‌رسد اپل قصد دارد آن را به زودی برای تمامی نسخه‌های موجود در جهان عرضه کند.
سری چهارم اپل‌واچ در دو نسخه جی‌پی‌اس با قیمت ۳۹۹ دلار و نسخه سلولار با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه می‌شود که البته اپل قیمت نسل پیشین ساعت‌های هوشمندش را به ۲۷۹ دلار کاهش و تنزل داده است. گفته می‌شود پیش‌فروش اپل‌واچ سری ۴ از ۱۴سپتامبر شروع شده و عرضه آن نیز از ۲۱ همین ماه آغاز می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید