سرقت ۳۰۰ میلیونی هکر‌ها از حساب بانکی

سرقت ۳۰۰ میلیونی هکر‌ها از حساب بانکی

اعضای یک باند که با هک کردن حساب‌های بانکی افراد ثروتمند مبالغ هنگفتی کلاهبرداری کرده بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.

کد خبر : ۶۲۵۸۲
بازدید : ۱۴۲۰
اعضای یک باند که با هک کردن حساب‌های بانکی افراد ثروتمند مبالغ هنگفتی کلاهبرداری کرده بودند از سوی پلیس دستگیر شدند. سرهنگ کیوان ظهیری - رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ- با اعلام جزئیات این خبر افزود: چند روز قبل مأموران کلانتری ۱۴۵ ونک به چند نفر که مقابل یکی از بانک‌ها در خیابان ملاصدرا ایستاده بودند مشکوک شدند.
سرقت ۳۰۰ میلیونی هکر‌ها از حساب بانکی
۲ نفر از آن‌ها در حال نقد کردن تعداد زیادی کارت هدیه بانکی بودند. این افراد با مشاهده مأموران قصد فرار داشتند که در نهایت دستگیر شدند. مأموران پس از دستگیری این افراد متوجه شدند در فاصله ۱۰۰ متری هم فرد دیگری در یک پژوپارس زاغ زنی می‌کند و مراقب همدستان خود است.

در بازرسی از متهمان ۳۵ قطعه کارت هدیه، ۸ فقره عابر بانک، دستگاه پول شمار و لپ تاپ از متهمان کشف شد.در کلانتری مشخص شد این افراد از اعضای باند هکر‌های حساب‌های بانکی هستند.
نفر اصلی که فردی ۲۷ ساله بود با استفاده از شماره تماس افرادی که در فضای مجازی فعالیت بانکی داشتند با هک و اقدامات مجرمانه به اطلاعات شناسنامه‌ای و حساب‌های فرد دسترسی و مبالغی را از حساب‌های آن‌ها تخلیه می‌کرد و به کارت عابربانک‌هایی که از افراد معتاد خریداری کرده بود منتقل می‌کرد.

سرهنگ ظهیری اضافه کرد: اعضای این باند با شناسایی معتادان در پارک‌ها و کنار اتوبان‌ها کارت‌های بانکی آن‌ها را به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان خریداری می‌کردند یا معتادان را به شعب بانک برده و برای آنان افتتاح حساب می‌کردند.

یکی از متهمان که پسری ۱۹ ساله معروف به علی خروس بود با همدستی فردی دیگر به عابربانک مراجعه و پس از پوشاندن دوربین دستگاه، مبالغ را برداشت می‌کردند. اعضای باند تاکنون به برداشت ۳۰۰ میلیون تومان از حساب افراد اعتراف کرده‌اند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید