افراد قدرتمند دارای چه افکاری هستند؟

افراد قدرتمند دارای چه افکاری هستند؟

اگر در زندگی شخصی خود به دنبال موفقیت باشیم، باید تلاش کنیم قدرت ذهنی و روانی خود را به کار گیریم و با دید تازه‌ای به مسائل نگاه کنیم. قبل از هر چیز باید دانست که قدرت ذهنی همانند تمام مهارت ها، اکتسابی و قابل یادگیری است.

کد خبر : ۶۲۶۱۲
بازدید : ۳۹۲۰
افراد قدرتمند دارای چه افکاری هستند؟
اگر در زندگی شخصی خود به دنبال موفقیت باشیم، باید تلاش کنیم قدرت ذهنی و روانی خود را به کار گیریم و با دید تازه‌ای به مسائل نگاه کنیم. قبل از هر چیز باید دانست که قدرت ذهنی همانند تمام مهارت ها، اکتسابی و قابل یادگیری است. «یوکن» به نقل از کتاب «کار‌هایی که افرادی با ذهن قدرتمند هیچ وقت انجام نمی‌دهند» نوشته «اِیمی مورین» یکی از روان درمان‌های باتجربه، به ۹ عادت افرادی که ذهنی قدرتمند دارند، اشاره می‌کند.

۱- هیجانات خود را کنترل می‌کنند
شاید خیلی‌ها تصور کنند افرادی که ذهن قدرتمند دارند هیجانات خود را سرکوب می‌کنند، اما «مورین» در این باره می‌گوید: «این افراد به خوبی از هیجانات خود مطلع هستند. آن‌ها می‌دانند که احساسات شان چطور روی افکار و رفتار آن‌ها تأثیر می‌گذارد. علاوه بر آن، می‌دانند که برای دست یابی به بالاترین میزان توانایی‌های خود، در جهت خلاف احساسات خود رفتار کنند.»
افراد قدرتمند دارای چه افکاری هستند؟

۲- بسیار خوش بین هستند
افراد با ذهن قدرتمند خوش بینی واقع بینانه را هر روز تمرین می‌کنند چرا که گاهی داشتن افکاری مثبت امکان‌پذیر نیست و منفی بافی بیش از حد نتیجه معکوس دارد. «مورین» می‌گوید: «افرادی که ذهن قدرتمند دارند به خوبی می‌دانند که گاهی افکارشان درست نیست و در تلاش اند تا منفی نگری خود را کنار بگذارند. پس افکار منفی خود را رها می‌کنند و جای آن را به فکر‌های واقع بینانه می‌دهند.»

۳- به راحتی مشکلات خود را حل می‌کنند
«مورین» درباره افراد با ذهن قدرتمند می‌گوید: «کسانی که ذهن قدرتمند دارند، خود را نگران کار‌های بی نتیجه نمی‌کنند.» پس به جای این که از مشکلات خود ناراحت شوید و گله و شکایت کنید و مدام بگویید کاش این اتفاق نمی‌افتاد، به دنبال دلیل اشتباه باشید و تلاش کنید آن‌ها را برطرف کنید. یاد بگیرید چطور خطرات را محاسبه کنید و بعد از آن به سمت جلو بروید.

۴- با خودشان بسیار مهربان‌اند
افرادی که ذهن قدرتمند دارند، خود را برای اشتباهات سرزنش نمی‌کنند و همواره با خودشان مهربان هستند، آن‌ها به‌گونه‌ای با خود حرف می‌زنند که انگار با یک دوست صمیمی صحبت می‌کنند. «مورین» در این باره می‌گوید: «افراد با ذهن قدرتمند در مقابل انتقادات درونی خود می‌ایستند. آن‌ها اشتباهات شان را می‌بخشند و برای دست یابی به اهداف، به خود روحیه می‌دهند.»
افراد قدرتمند دارای چه افکاری هستند؟

۵- مرزبندی‌های صحیحی دارند
افراد با ذهن قدرتمند همواره روی قدرت خود متکی هستند. «مورین» در این باره می‌گوید: «وقتی مرز‌های فیزیکی و احساسی درستی نداشته باشید، قدرت خود را از دست می‌دهید؛ اما همواره کسانی که ذهنی قدرتمند دارند با رفتار قاطعانه برای خود مرزبندی‌های درستی به وجود می‌آورند. این افراد خود را مسئول رفتارها، احساسات و افکارشان می‌دانند و نمی‌گذارند کسی برای آن‌ها تصمیم بگیرد.»

۶- زمان را به خوبی مدیریت می‌کنند
«مورین» در این باره می‌گوید: «افرادی که ذهن قدرتمند دارند به زمان اهمیت می‌دهند و آن را منبعی محدود تلقی می‌کنند.» آن‌ها همواره در تلاش‌اند تا از وقت خود به بهترین وجه ممکن استفاده کنند. او ادامه می‌دهد: «این افراد بیشتر روی کار‌های نتیجه بخش و پربازده تمرکز دارند و انرژی و وقت خود را برای مرور گذشته و کینه‌ورزی هدر نمی‌دهند.»

۷- برای رسیدن به اهدافشان در تلاش هستند
برای این که در زندگی به اهداف و خواسته‌های خود برسید، باید زمان صرف کنید. افرادی که ذهن قدرتمند دارند به خوبی به این مسئله واقف‌اند و می‌دانند انتخاب‌های امروزشان سبب تأثیرگذاری روی آینده می‌شود.
افراد قدرتمند دارای چه افکاری هستند؟
۹- همواره پیشرفت خود را بررسی می‌کنند
وقتی هر کاری در توان تان است انجام دهید، خواهید توانست از تمام استعداد‌های خود بهره ببرید. ابتدا باید نقطه ضعف‌های خود را بشناسید و بعد بدون بهانه کارتان را آغاز کنید. «مورین» در این باره می‌گوید: «افرادی که ذهن قدرتمند دارند به جای این که برای اشتباهات و شکست‌های خود بهانه بیاورند، به دنبال راهکار‌هایی هستند که به پیشرفت آن‌ها کمک می‌کند.»
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید