تاثیر ابلاغ قانون بازنشستگی در روند اشتغال

تاثیر ابلاغ قانون بازنشستگی در روند اشتغال

قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، دیروز یک شنبه اول مهر برای اجرا ابلاغ و بر این اساس، مهلت ۶۰ روزه بازنشستگان برای ترک مشاغل خود از دیروز آغاز شد.

کد خبر : ۶۲۷۲۳
بازدید : ۶۹۱
قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، دیروز برای اجرا روی سایت روزنامه رسمی قرار گرفت و بر اساس آن چه پیشتر ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده بود: «دستگاه‌های مشمول مکلف اند ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ ابلاغ این قانون، افرادی را که مشمول این قانون می‌شوند، از خدمت منتزع و با آنان تسویه حساب کنند.»
تاثیر ابلاغ قانون بازنشستگی در روند اشتغال
قانون اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان به این شرح است

ماده‌واحده: تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ به‌شرح ذیل اصلاح می‌شود:تبصره یک: به‌کارگیری بازنشستگان، در سمت‌های مذکور در بند‌های (الف)، (ب) و (ج) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶.۷.۸ مجاز است.
همچنین به‌کارگیری بازنشستگان در نیرو‌های مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است. به‌کارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک‌درصد از مجموع نیرو‌های شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفاً در وزارتخانه مذکور مجاز است و جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنا هستند. قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ ششم شهریور ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ به تأیید شورای نگهبان رسید.

مدیران بازنشسته‌ای که به دنبال درصد جانبازی هستند!
در پی تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، ظاهرا برخی آقایان مدیران به دنبال افزایش درصد جانبازی افتاده اند تا بتوانند با توسل به این امتیاز مجدد به کارشان اشتغال داشته باشند که پروانه مافی ازنمایندگان مجلس خطاب به پزشکان و مسئولان بنیاد شهید تصریح کرد: از تهدید‌ها نترسند.

مافی همچنین با نام بردن از بحثی به نام «هجوم مدیران به بنیاد شهید برای افزایش درصد جانبازی» درخصوص نظارت مجلس در بحث افزایش سهمیه‌های جانبازی برخی از مدیران و مسئولان، اظهار کرد: با وجود فشار‌هایی که در این مورد روی بنیاد شهید وجود دارد ما در مجلس شورای اسلامی بعد نظارتی خود را فعال‌تر کرده‌ایم و نمایندگان روی کمیسیون‌های پزشکی که درصد تعیین می‌کنند دقت بیشتری خواهند داشت.

تهدید با سلاح؟
بنابرخبر ایلنا، وی گفته است: پزشکانی که در کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید یا دیگر کمیسیون‌هایی که مسئول تعیین درصد جانبازی افراد هستند فعالیت می‌کنند باید حاشیه امن داشته باشند؛ به طور مثال بار‌ها مشاهده شده است افرادی برای تعیین درصد می‌آیند، اما هنگامی که احراز نمی‌شوند با سلاح سرد و گرم به پزشک حمله می‌کنند.

تکذیب یک خبر
در همین حال روز گذشته برخی رسانه‌ها از دستور رئیس جمهور به شهیدی، رئیس بنیاد شهید خبر دادند مبنی بر این که در پی هجوم برخی مدیران بازنشسته به بنیاد شهید برای افزایش درصد جانبازی تا دو ماه آینده که قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اجرا می‌شود کمیسیون پزشکی بنیاد شهید برگزار نشود.

به دنبال انتشار این خبر مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر دستور توقف جلسات کمیسیون پزشکی تعیین درصد بنیاد شهید و امور ایثارگران را تکذیب کرد.
غلامرضا طائبی با تکذیب خبر «دستور رئیس جمهور به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر توقف جلسات کمیسیون‌های پزشکی تعیین درصد تا دو ماه آینده» بیان کرد: هیچ‌گونه افزایش تقاضا و هجومی برای تجدیدنظر درصد جانبازی ثبت نشده و دستوری نیز مبنی بر توقف کار کمیسیون پزشکی تعیین درصد ابلاغ نشده است و کمیسیون‌های بنیاد مانند سابق در تهران و استان‌های دیگر در حال برگزاری هستند.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید