جزئیات رسیدگی به پرونده اتوبوس کرمان

جزئیات رسیدگی به پرونده اتوبوس کرمان

ا توجه به اینکه بیشتر قربانیان و مصدومان این حادثه متعلق به استان کرمان هستند، بلافاصله با دستور دادستان کرمان رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر : ۶۲۸۶۸
بازدید : ۷۵۸
مدیر تعاونی ٧ و متولی شرکت عدل کرمان به دادسرا احضار شدند. باتوجه به اینکه بیشتر قربانیان و مصدومان حادثه اتوبوس کرمان متعلق به استان کرمان هستند، بلافاصله با دستور دادستان کرمان رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفته است. معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در خصوص آخرین وضع حادثه تصادف اتوبوس تهران-کرمان گفت: مدیر تعاونی ٧ و مسئول شرکت عدل کرمان به منظور ارایه توضیحاتی به دادسرا حضار شدند.
جزئیات رسیدگی به پرونده اتوبوس کرمان
محمدعلی سلیمانی افزود: با توجه به اینکه بیشتر قربانیان و مصدومان این حادثه متعلق به استان کرمان هستند، بلافاصله با دستور دادستان کرمان رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
به منظور سهولت کار خانواده متوفیان و مصدومان حادثه در ابتدا درخواست احاله پرونده را داشتیم، اما به دلیل اینکه تعدادی از متوفیان و مصدومان حادثه مربوط به استان یزد و شهرستان‌های رفسنجان، انار و سایر شهرستان‌ها بودند، از حوزه قضائی بادرود در استان اصفهان درخواست کردیم که نیابت تحقیقات نسبت به افرادی که ساکن کرمان هستند، برای دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال کنند.
بر مبنای توضیحات و بررسی‌های انجام‌شده اتوبوس از نوع اسکانیا و مدل سال ١٣٨٧ بوده است که حدود ١٠ سال از عمر مفید آن گذشته و تا پنج سال دیگر استاندارد مصرف داشته است.

این مسئول قضائی با اشاره به اینکه معاینه فنی اتوبوس در تیرماه سال جاری انجام شده و تا دی ماه نیز اعتبار داشته، افزود: سوابق تخلف راننده نیز بررسی شد و هیچ‌گونه اطلاعاتی مبنی بر تخلف و نمره منفی راننده در طول سابقه رانندگی وی وجود نداشته است.

سلیمانی گفت: تعاونی مکلف شد که چنانچه فردی از خانواده متوفیان یا مصدومان قصد مراجعه به محل حادثه و یا بیمارستان‌های محل بستری مصدومان را دارد، به طور رایگان عملیات انتقال را انجام دهد.
دوشنبه شب هفته گذشته اتوبوس مسافربری که از تهران عازم کرمان بود در محور کاشان - نطنز و نزدیک شهر بادرود با تانکر سوخت برخورد کرد و در نتیجه شدت تصادف و آتش‌سوزی متاسفانه درمجموع ۱۹ نفر از مسافران اتوبوس به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست دادند و ۲۷ نفر از هموطنانمان نیز
مجروح شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید