شراب دست ساز همچنان قربانی می‌گیرد

شراب دست ساز همچنان قربانی می‌گیرد

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت که بر اساس آخرین اطلاعات ۲۹۰ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در چهار استان مسموم شده‌اند که از این تعداد ۲۴ نفر فوت کرده اند و سه نفر دچار مرگ مغزی شده‌اند.

کد خبر : ۶۲۹۶۱
بازدید : ۴۸۲۲
سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت که بر اساس آخرین اطلاعات ۲۹۰ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در چهار استان مسموم شده‌اند که از این تعداد ۲۴ نفر فوت کرده اند و سه نفر دچار مرگ مغزی شده‌اند.
شراب دست ساز همچنان قربانی می‌گیرد
پیرحسین کولیوند روز گذشته در گفتگو با ایسنا، درباره مسمومیت عده‌ای با مشروبات الکلی و جان باختن تعدادی از آن‌ها اظهار کرد: براساس گزارش‌های رسیده ۲۶۳ نفر مسموم، ۲۴ نفر فوت و سه نفر دچار مرگ مغزی شدند. وی در ادامه گفت: ۴۶ نفر از مجموع ۲۹۰ نفر از بیمارستان ترخیص شده‌اند و ۲۱۷ نفر نیز در مراکز درمانی بستری هستند که ۱۵ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور همچنین گفت: در استان‌های هرمزگان ۱۶ نفر، خراسان شمالی چهار نفر و البرز چهار نفر جان خود را از دست دادند و در کهگیلویه و بویراحمد سه نفر دچار مرگ مغزی شده‌اند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم از افزایش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در بندرعباس به ۱۵۱ نفر خبر داد.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفتگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: متأسفانه ۱۶ نفر از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند و ۱۰ نفر بدحال هستند. مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: تاکنون ۶۷ نفر از این افراد دیالیز شده‌اند و تعدادی دیگر نیز در نوبت دیالیز

هستند. نوروزیان گروه سنی افراد مسموم شده را ۱۷ تا ۵۰ سال اعلام کرد. در همین حال فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: سرباند تولید و توزیع کنندگان مشروب الکلی که واردات الکل از تهران به بندرعباس و هدایت دیگر اعضای باند را انجام می‌داد، شناسایی شد.

سردار عزیزا... ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: سرباند تولید و توزیع کنندگان مشروب الکلی که واردات الکل از تهران به بندرعباس و هدایت دیگر اعضای باند را انجام می‌داد، شناسایی شد. این فرد مدتی قبل با اتهامی به خاطر مشروبات الکلی دستگیر و با قرار وثیقه ۸۷۰ میلیون تومانی روانه زندان شده بود.
وی تشریح کرد: سه نفر از اعضای باند که با استفاده از الکل وارد شده از تهران، در کارگاه خانگی به تهیه مشروب الکلی دست ساز اقدام کرده و به شهروندان می‌فروختند، توسط پلیس امنیت عمومی استان دستگیر شدند. دستگیر شدگان دارای سوابق مربوط به مشروبات الکلی هستند و دو نفر از این افراد نیز زن و شوهر هستند.

۷ نفر از مسمومان زن هستند
سردارملکی با بیان این که این دو فرد منزلشان را به کارگاه تهیه و ساخت مشروبات الکلی تبدیل کرده بودند، تصریح کرد:طی دو روز گذشته تاکنون ۱۶۸ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروب الکلی دست ساز در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری شده و در همین مدت ۱۶ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
وی با بیان این که هفت نفر از مسمومان خانم هستند، اذعان کرد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان، حال هشت نفر از بستری شدگان وخیم گزارش شده و ۹۰ نفر از مسموم شدگان نیز بر اثر شدت آسیب وارد شده به کلیه‌ها تحت دیالیز قرار دارند.

فرمانده انتظامی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد:قاچاق مشروبات الکلی و جرایم مرتبط با آن از مصادیق مفاسد اجتماعی است و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، آموزش همگانی از طریق صداو سیما و رسانه‌های جمعی، تأکید بر اقدامات ایجابی و پرکردن اوقات فراغت جوانان از راهکار‌های پیشنهادی برای مقابله با این پدیده شوم است.

انهدام کارگاه تولید مشروبات در خراسان شمالی
فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز گفت: کارگاه تولید و توزیع مشروبات الکلی مرگبار در این استان شناسایی و منهدم شد.

سردار علیرضا مظاهری اظهار کرد: این کارگاه که به تولید مشروبات الکلی دست ساز مرگبار اقدام و در بازار توزیع می‌کرد، توسط نیرو‌های پلیس آگاهی استان شناسایی شد. مظاهری افزود: درکارگاه تولید مشروبات الکلی شش نفر از عوامل اصلی تولید مشروبات الکلی و ۲۵ نفر از عوامل توزیع شناسایی و دستگیر شدند.

مظاهری با اشاره به این که این مشروبات دست ساز به لحاظ مواد استفاده شده، مرگبار است، تصریح کرد: مسمومیت با این محصول، بسیار خطرناک است از این رو به افرادی که به تهیه این مشروب اقدام کرده اند توصیه می‌شود به هیچ عنوان آن را مصرف نکنند.

وی بیان کرد: به افرادی که ازاین مشروبات استفاده کرده اند توصیه می‌شود در صورت مشاهده کوچک‌ترین ناراحتی و علایم مسمومیت، هر چه زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی تاکید کرد: متاسفانه در ۱۰ روز گذشته، ۲۵ نفر در شهرستان‌های بجنورد و شیروان به علت مصرف مشروبات الکلی دچار مسمومیت شده اند که تا کنون سه نفر جان خود را از دست داده اند. بر اساس این گزارش، سه نفر از افراد دچار مسمومیت در کما هستند.

همچنین بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی، تاکنون دو نفر از افراد برای ادامه درمان به مشهد اعزام شده و پنج نفر نیز از بیمارستان مرخص شده اند.
منبع: میزان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید