ویدیو/ فرود اضطراری جنگنده F-۳۵ ملکه انگلیس

ویدیو/ فرود اضطراری جنگنده F-۳۵ ملکه انگلیس

این جت می‌تواند حداکثر سرعت خود را ۱، ۲۰۰ مایل در ساعت برسند. هزینه این جنگنده ۱۹۰ میلیون پوند است. این اولین جنگنده آزمایش به مدت ۱۱ هفته به روی ناو هواپیمابر مستقر بود.

کد خبر : ۶۲۹۶۷
بازدید : ۲۲۱۲
ویدیو/ دزدیده شدن جنگنده F-۳۵ ملکه انگلیس
این جت می‌تواند حداکثر سرعت خود را ۱، ۲۰۰ مایل در ساعت برسند. هزینه این جنگنده ۱۹۰ میلیون پوند است. این اولین جنگنده آزمایش به مدت ۱۱ هفته به روی ناو هواپیمابر مستقر بود. این جنگنده متعلق به ملکه الیزابت انگلیس بوده است.
ملکه الیزابت؛ ناوهواپیمابری با مشکلات عجیب
پروژه ناو هواپیمابر ملکه الیزابت در اواخر دهه 1990 میلادی شروع شد و از این کلاس، دو فروند ناو هواپیمابر به اسم های ملکه الیزابت و پرنس ولز ساخته شده اند. ناو اولی یعنی ملکه الیزابت به نیروی دریایی انگلیس تحویل داده شده و پرنس ولز نیز فعلا به آب انداخته شده است؛ لذا مشخص است که تولیدات مذکور، جدید و بر اساس آخرین تکنولوژی های روز، بایستی ساخته شوند.

این ناوها در حدود 77 هزار و 800 تن وزن ، 280 متر طول و با احتساب پرسنل عملیات پروازی تا حدود 1600 نفر نیز خدمه دارد و بزرگترین ناوهای ساخته شده در تاریخ انگلستان به حساب می آیند. این شناورها توان پذیرش حدود 40 فروند هواپیما و بالگرد را به صورت ترکیبی دارند و جنگنده های F-35B ، بالگردهای مرلین و وایلد کت از جمله پرنده هایی هستند که بر روی این ناوها قرار خواهند گرفت. قیمت هر کدام از این ناو های هواپیمابر نیز در حدود 4 میلیارد و 300 میلیون دلار است.

ناو هواپیمابر ملکه الیزابت
جالب است بدانید ناو هواپیمابر ملکه الیزابت، در 7 دسامبر 2017 میلادی به نیروی دریایی انگلیس تحویل داده شده و بر اساس برنامه ها قرار است در سال 2020 میلادی آماده به خدمت شود اما در گام های اول و در جریان آزمایش های دریایی، یک نشتی در بخش شفت ناو پیدا و مشخص شد باعث ورود آب به داخل ناو می شود. نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد که این مشکل، مسئله خاصی نیست و پس از بازگشت ناو از آزمایشات اولیه خود تعمیر می شود.

اما نگاهی به نوع هواپیماها و بررسی تسلیحات نصب شده بر روی این ناو نیز بسیار جالب است. جنگنده اف 35 بی به عنوان توان اصلی تهاجمی و دفاع هوایی این ناوها، مدلی از خانواده اف 35 با توان پرواز کوتاه و فرود به صورت عمودی است که به عنوان جایگزین هواپیمای معروف هریر توسعه پیدا کرده است.
این عضو از خانواده اف 35 به دلیل توسعه توانایی فرود عمودی، دارای مشخصات پروازی محدودتری در زمین برد پروازی و توان مانور پذیری نسبت به سایر اعضای خانواده اف 35 است. با توجه به اینکه توان سوخت رسانی هوا به هوا در حال حاضر برای نیروی دریایی انگلیس و جنگنده های آن مطرح نیست، این مسئله مدت زمان گشت هواپیما برای دفاع از گروه رزمی ناو هواپیمابر در برابر تهدیدات و همچنین برد عملیاتی آنها را شدیدا کاهش می دهد.

در عین حال، خبری از هواپیمای هشدار زودهنگام هوابرد نیز نیست و انگلیسی ها قرار است از بالگرد مرلین مجهز به یک رادار مخصوص در زیر آن که قرار است در سال 2019 برای عملیات آماده می شود، بهره ببرند.

در بخش دفاع در مقابل حملات هوایی موشکی نیز به طور معمول، یک ناو هواپیمابر به جنگنده ها و شناورهای اسکورت خود تکیه می کند ولی خود ناوهای هواپیمابر نیز معمولا به اندازه مشخصی برای مقابله با این تهدیدات آماده می شوند. درباره این دو ناو بزرگ انگلیسی البته ماجرا قدری متفاوت است. سلاح خود این ناوها، برای مقابله با تهدیدات هوایی و موشکی صرفا 3 عدد توپ 20 میلی متری گاتلینگ از مدل فالانکس ساخت آمریکاست.
در عین حال چند قبضه توپ سی میلی متری تک لول و مسلسل های سبک برای تهدیدات سطحی نیز بر روی این دو ناو نصب شده است اما سلاح اصلی برای مقابله با موشک های کروز و هواگردهای مهاجم صرفا همان سه قبضه فالانکس است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید