ویدیو/ گوشی‌های جدید آیفون، تحقق خیال‌پردازی‌های آینده

ویدیو/ گوشی‌های جدید آیفون، تحقق خیال‌پردازی‌های آینده

شریه فوربز اعلام کرده که بر اساس تحلیل‌های افراد مطلع در حوزه تکنولوژی‌های مرتبط با موبایل ها، آیفون‌های نسل بعد از آن (مدل‌های سال ۲۰۱۹) تغییرات عمده‌ای را شاهد خواهند بود. بر این اساس انتظار می‌رود این موبایل‌ها علاوه بر فناوری تشخیص چهره، از حسگر اثر انگشت تعبیه شده زیر نمایشگر بهره‌مند باشند؛ حسگر‌هایی که پیش از این در موبایل X. ۲۰ Plus UD از کمپانی چینی ویوو ارائه شده است. نمونه سمت چپ آیفون ۱۰ و نمونه سمت راست طرحی از آیفون سال ۲۰۱۹ است که بر اساس گزارش‌ها از فناوری‌های Touch ID و نیز Face ID بهره خواهد برد.

کد خبر : ۶۳۰۰۳
بازدید : ۹۸۵
در یک گزارش جدید ادعا شده که اپل در آیفون‌های سال ۲۰۱۹ خود چشمم را بر روی درگاه لایتنینگ می‌بندد و از یک درگاه مدرن USB نوع C. با تمامی مزایایی که دارد استفاده خواهد کرد.
ویدیو/ گوشی‌های جدید آیفون، تحقق خیال‌پردازی‌های آینده
طی سالیان اخیر درگاه USB نوع C. به خاطر مزیت‌هایی که نسبت به نسل‌های پیشین خود دارد از محبوبیت زیادی بهره‌مند شده است.
با این حال اپل همراه با آیفون‌های سال گذشته‌ی خودش نیز از آن استفاده نکرد تا همچنان از درگاه اختصاصی لایتنینگ خودش بهره ببرد. اگر شما مضطربانه منتظر هستید تا اپل این درگاه مدرن را در گوشی‌های خودش به کار ببرد، اینطور به نظر می‌رسد که همچنان باید صبر کنید. یک گزارش منتشر شده از چین نشان می‌دهد که گوشی‌های اپل تا سال آینده به این درگاه تجهیز نمی‌شوند. پس باید انتظار ملاقات با آن‌ها در آیفون‌های سال ۲۰۱۹ را داشته باشیم.

این منابع به Digitimes گفته‌اند که اپل مشغول اصلاح شارژر‌ها و رابط‌های مربوط به آیپد‌ها و آیفون‌های سال ۲۰۱۹ خود است. دلیل آن که امسال هم نمی‌توانیم این درگاه مدرن را در محصولات امسال اپل ببینیم، همچنان در مرحله‌ی طراحی مجدد قرار داشتن قطعات لازم برای این درگاه ارتباطی است.
آیفون‌های سال ۲۰۱۹، پایان سلطنت درگاه لایتنینگ
در حال حاضر برای آنکه طراحی مجدد به چرخه‌ی تولید آیفون‌های سال ۲۰۱۸ برسد بسیار دیر شده است، پس اپل نمی‌تواند در این مدت محدود تغییرات مورد نیاز را اعمال کند و اگر بنا بر این بود، تولید آیفون‌های امسال با تاخیری چند ماهه مواجه می‌شدند.
ویدیو/ گوشی‌های جدید آیفون، تحقق خیال‌پردازی‌های آینده
متاسفانه این گزارش هیچ جزئیاتی در ارتباط با این که درگاه USB-C به کابل قدیمی آیفون پایان خواهد داد، یا تنها برای شارژ مورد استفاده قرار خواهد گرفت، ارائه نکرده است. این طبیعی است که اپل بخواهد به درگاه نوع A. پایان داده و از درگاه نوع C. در محصولاتش استفاده کند، در حالی که چشمش را بر روی مزایای درگاه لایتنینگ ببندد. لازم به ذکر است که اپل سال گذشته برای نخستین بار تکنولوژی شارژ سریع را به گوشی‌های خود اضافه کرد.

هفته قبل اپل گزارش مالی سه ماهه نخست سال مالی ۲۰۱۸ (دوره زمانی اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۷) را منتشر کرد که خبر از درآمد ۸۸.۳ میلیارد دلاری و فروش ۷۷.۳ میلیون دستگاه آیفون می‌داد. به این ترتیب این کمپانی بهترین دوره سه ماهه مالی تاریخ خود را سپری کرد.
بر اساس ادعای تیم کوک فروش خوب آیفون ۱۰ از عوامل موثر در موفقیت دوره مالی اخیر بوده. حالا مدتی پس از ارائه این گزارش، گمانه زنی‌هایی درباره آیفون‌های سال ۲۰۱۸ و نیز ۲۰۱۹ مطرح شده که اشاره به برخی از فناوری‌ها و طراحی موبایل پرچمدار آتی اپل دارد.
تغییرات آیفون‌های ۲۰۱۸
بر اساس گزارش‌ها قرار است نسل بعدی آیفون ۱۰ (آیفون سال ۲۰۱۸) در پاییز سال ۹۷ معرفی شود. انتظار می‌رود طراحی ظاهری آن تفاوت چندانی با آیفون ۱۰ نداشته باشد. همچنین به نظر می‌رسد یک نمونه بزرگتر تحت عنوان «پلاس» با اندازه نمایشگر ۶.۲ اینچی از نوع OLED معرفی گردد.
تغییرات آیفون‌های ۲۰۱۹
نشریه فوربز اعلام کرده که بر اساس تحلیل‌های افراد مطلع در حوزه تکنولوژی‌های مرتبط با موبایل ها، آیفون‌های نسل بعد از آن (مدل‌های سال ۲۰۱۹) تغییرات عمده‌ای را شاهد خواهند بود. بر این اساس انتظار می‌رود این موبایل‌ها علاوه بر فناوری تشخیص چهره، از حسگر اثر انگشت تعبیه شده زیر نمایشگر بهره‌مند باشند؛ حسگر‌هایی که پیش از این در موبایل X. ۲۰ Plus UD از کمپانی چینی ویوو ارائه شده است. نمونه سمت چپ آیفون ۱۰ و نمونه سمت راست طرحی از آیفون سال ۲۰۱۹ است که بر اساس گزارش‌ها از فناوری‌های Touch ID و نیز Face ID بهره خواهد برد.

احتمالاً آیفون‌های سال ۲۰۱۹ همزمان از Face ID و Touch ID بهره خواهند برد
به نظر می‌رسد دلیل این اتفاق محدودیت‌های مرتبط با فناوری Face ID باشد. این فناوری تشخیص چهره در ابتدا بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسید، ولی آزمایش‌های گوناگون مشخص کرد که این فناوری آن قدر‌ها هم قابل اطمینان نیست و حتی می‌تواند از دوقلو‌های همسان یا ماسک چهره شکست بخورد.
ویدیو/ گوشی‌های جدید آیفون، تحقق خیال‌پردازی‌های آینده

همچنین پیش از این اشاره کرده بودیم که فناوری تشخیص چهره آیفون ۱۰ در مقابل حسگر اثر انگشت موبایل‌های دیگر اپل در اکثر شرایط کاری، کندتر عمل می‌کند. از سوی دیگر بنا بر ادعای نشریه فوربز لبه بالایی نمایشگر نسل ۲۰۱۹ آیفون که حسگر‌های مرتبط با فناوری تشخیص چهره Face ID را در خود جای می‌دهد ظریف‌تر از قبل طراحی خواهد شد.
ویدیو/ گوشی‌های جدید آیفون، تحقق خیال‌پردازی‌های آینده
علی رغم اینکه علاقه‌مندان به موبایل‌های اپل مایلند هرچه زودتر فناوری‌های یاد شده را در موبایل‌های آتی اپل ببینند، ولی به نظر می‌رسد اپل ریسک ارائه آن‌ها در مدل‌های سال ۲۰۱۸ را متحمل نخواهد شد و قصد دارد ارائه موبایل‌های بهره‌مند از تکنولوژی‌های یاد شده را به سال ۲۰۱۹ موکول نماید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید