اعلام جنگ هکرها علیه داعش

اعلام جنگ هکرها علیه داعش

گروه هکری 'ناشناس‌' (Anonymous) پس از حملات هفته گذشته پاریس علیه گروه داعش اعلام جنگ کرده و از هکرهای سراسر دنیا خواسته است به کارزار آنها موسوم به "عملیات پاریس" (اوپ پاریس) بپیوندند.

کد خبر : ۶۳۱۵
بازدید : ۳۰۱۵
اعلام جنگ گروه هکری ناشناس علیه داعش

گروه هکری 'ناشناس‌' (Anonymous) پس از حملات هفته گذشته پاریس علیه گروه داعش اعلام جنگ کرده و از هکرهای سراسر دنیا خواسته است به کارزار آنها موسوم به "عملیات پاریس" (اوپ پاریس) بپیوندند.

این گروه همچنین می‌گوید ۲۰ هزار حساب توییتر مرتبط با داعش را هک کرده است.

سخنگوی این گروه در ویدئویی که در یوتیوب منتشر کرده گفته: "وقت آن است که بفهمیم شبکه‌های اجتماعی، بستر مناسبی برای ارتباط گروه داعش است."

او گفته در عین حال شبکه‌های اجتماعی ثابت کرده‌اند سلاح‌ پیشرفته‌ای هستند و "همه ما باید با هم همکاری کنیم و همین شبکه‌های اجتماعی را برای حذف حساب‌های متعلق به تروریست‌ها به کار ببریم."

هفته گذشته گروه داعش مسئولیت حملات و انفجارهای صورت گرفته در پاریس را به عهده گرفت.

حالا گروه هکری ناشناس در واکنش به این حملات خطاب به این گروه گفته است که "ما شکارتان می‌کنیم، سایت‌ها، حساب‌ها و ای‌میل‌های شما را از بین می‌بریم و افشایتان می‌کنیم."

"از این لحظه، هیچ نقطه امنی در فضای آنلاین برای شما وجود ندارد و با شما مثل ویروس برخورد می‌کنیم."

گروه هکرهای ناشناس همچنین با هدف آموزش به کاربران عادی اینترنت، راهنماهای متعددی را تهیه کرده‌ تا به آنها یاد بدهد که چطور وب‌سایت‌های گروه دولت اسلامی را هک کنند و به حساب‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی‌ حمله کنند.

چارلی وینتر، تحلیلگر امنیت که در مورد گروه داعش تخصص دارد می‌گوید هدف "عملیات پاریس" این است که در کار گروه‌های شبه‌نظامی "اختلال" ایجاد کند.

به گفته او: این اختلال، یک نوع مبارزه طلبی به معنای واقعی کلمه است. این کار مشکل را حل نمی‌کند اما تاثیری که به جا می‌گذارد این است که جلوی بخشی از ماشین تبلیغاتی داعش را بگیرد."

این تحلیلگر می‌گوید: "بسیاری از این حساب‌ها خیلی زود دوباره کارشان را شروع می‌کنند اما مهم این است که فضایی که این افراد به انحصار خود درآورده‌اند با چالش روبرو شود."

یکی از حامیان این گروه، در یک کانال تلگرام نوشته است گروه دولت اسلامی "صاحب دنیای مجازی است."

تلگرام می‌گوید تاکنون ۱۶۴ کانالی را که "تبلیغات سیاسی تروریستی" را منتشر می‌کردند مسدود کرده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید