چرا علی دایی به آگاهی احضار شد؟

چرا علی دایی به آگاهی احضار شد؟

افرادی همچون علی دایی فوتبالیست سرشناس کشور، صادق زیبا کلام استاد تمام دانشگاه تهران و نیکی کریمی بازیگر سینما و نرگس کلباسی فعال اجتماعی بودند. در آن زمان این افراد توانستند مبالغ قابل توجه و هنگفتی را جمع کنند تا جایی که صادق زیبا کلام اعلام کرد با پول‌های جمع‌آوری شده می‌خواهد «دهکده امید» را در کرمانشاه بسازد و او چند باری برای بررسی این موضوع به کرمانشاه سفر کرد.

کد خبر : ۶۳۲۳۴
بازدید : ۱۳۱۴
ایران نوشت: زلزله که آمد خیلی‌ها به همراه مسئولان دولت و نهاد‌های مختلف دست به‌کار شدند و کمک‌های نقدی و مالی خود را روانه مناطق زلزله زده کرمانشاه کردند. در این بین برخی از سلبریتی‌ها بخصوص هنرمندان، ورزشکاران و فعالان اجتماعی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی شماره حساب‌هایی دادند و مردم هم به‌خاطر اسم وشهرت اجتماعی‌شان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به حسابی که اعلام کرده بودند واریز کردند.
چرا علی دایی به آگاهی احضار شد؟
این اشخاص افرادی همچون علی دایی فوتبالیست سرشناس کشور، صادق زیبا کلام استاد تمام دانشگاه تهران و نیکی کریمی بازیگر سینما و نرگس کلباسی فعال اجتماعی بودند. در آن زمان این افراد توانستند مبالغ قابل توجه و هنگفتی را جمع کنند تا جایی که صادق زیبا کلام اعلام کرد با پول‌های جمع‌آوری شده می‌خواهد «دهکده امید» را در کرمانشاه بسازد و او چند باری برای بررسی این موضوع به کرمانشاه سفر کرد.
علی دایی هم همان روز‌های اول زلزله به کرمانشاه رفت و در آنجا تأکید کرد که کار خانه‌سازی را در روستا‌های محروم آغاز می‌کند. نرگس کلباسی هم به منطقه رفت و از همان ماه‌های اول کار ساخت و ساز را برای اسکان زلزله‌زدگان آغاز کرد. او در حساب کاربری توئیتری خود نوشت: از من هم سؤال کردند خوشبختانه مدارک حسابداری را که از روز اول ثبت کرده بودیم بردیم و از ما تشکر کردند.

با این همه، اما و اگر‌های بسیاری درباره میزان و چگونگی هزینه کرد پول‌های جمع‌آوری شده مطرح شد و همین مسأله سؤالاتی را برای افکارعمومی ایجاد کرد تا اینکه طی اواخر هفته گذشته برای برخی از سلبریتی‌ها احضاریه‌هایی صادر شد.
چرا علی دایی به آگاهی احضار شد؟
در این احضاریه‌ها خطاب به صادق زیباکلام و علی دایی آمده است: در اجرای دستورات بازپرس محترم شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۶ تهران مقرر گردیده جهت ادای پاره‌ای توضیحات پیرامون نحوه جمع‌آوری کمک‎‌های مردمی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه در تاریخ مذکور به همراه اسناد و مدارک مربوطه به این مرکز مراجعه کنید.

۱۱ میلیارد تومان کمک‌های مردمی را جمع آوری کردم
در این خصوص علی دایی در صفحه اینستاگرامش نوشت: آخر و عاقبت یازده ماه تلاش شبانه روزی برای ساخت و ساز خانه‌های مردم زلزله‌زده کرمانشاه احضار به آگاهی است. به‌خاطر وظیفه انسانی و اخلاقی از روز زلزله شروع کردم به کمک‌رسانی، یک بار دادسرای اصفهان و بعد دادسرای مشهد حسابم را بست.
سپس مقامات رسمی و غیررسمی با کمترین تحقیق شایعه پراکنی کردند و بیشتر توان فکری و مالی من، صرف پاسخگویی به مراجع شد. از روز اول در این صفحه، تمامی مراحل کمک‌رسانی را قدم به قدم نشان دادم و الان هم معلوم نیست اصلاً شاکی چه کسی است، چون مردم که همیشه به من محبت داشتند. با پیشرفته‌ترین تکنولوژی و بهترین نوع مصالح، خانه‌سازی را شروع کردم و ادامه می‌دهم، چون اعتقاد دارم باید کار را اصولی انجام داد.

او در این باره تأکید کرد: کمک‌های نقدی شما عزیزان همراه سود تعلق گرفته مبلغ یازده میلیارد و صد و بیست و سه میلیون تومان بوده که محل هزینه‌کرد ریال به ریال این پول تا به الان، در دو جلد زونکن به همراه تمامی مدارک ارائه شد. هرگز مایل به طرح این موضوع نبودم، اما در این راه بار‌ها از حساب شخصی خودم برای تسریع کار ساخت و ساز هزینه کردم و امروز می‌بینیم که سرانجام تلاش‌هایمان برگه احضاریه بوده است. اما بالاترین محکمه و بهترین قاضی مردم هستند.

توضیح پلیس در مورد احضار علی دایی و صادق زیباکلام به آگاهی
سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا نیز درباره تصاویر منتشر شده از احضارنامه برخی سلبریتی‌هایی که اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله کرمانشاه کرده بودند، گفت: پلیس آگاهی ناجا ضابط قوه قضائیه است و وظیفه اجرای دستورات قضایی را دارد.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه اظهار کرد: زمانی که کمک‌های مردمی برای هموطنان زلزله‌زده جمع می‌شد، ابتدا سازمان‌دهی مشخصی برای آن وجود نداشت و افراد مختلفی زحمت کشیده و اقدام به جمع‌آوری کمک کردند. الان لازم است بدانیم که این کمک‌ها چه میزان است و کجا اتفاق می‌افتد.
چرا علی دایی به آگاهی احضار شد؟
نرگس کلباسی

مقیمی با بیان اینکه «دعوت افراد مختلف به پلیس آگاهی برای انجام مصاحبه در این خصوص بوده است»، به ایسنا گفـت: افرادی که به پلیس آگاهی دعوت شدند، نه به‌عنوان مجرم و متهم، بلکه به‌عنوان مطلع دعوت و این دعوتنامه برای خیلی‌ها صادر شد و آن‌ها هم آمدند و صحبت کردند و توضیحاتی را ارائه کردند؛ البته برخی هم نیامدند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با تأکید بر اینکه «به هیچ عنوان بحث مجرمیت و بازداشت این افراد مطرح نیست»، خاطرنشان کرد: این افراد با حکم قضایی دعوت شدند و قاضی از ما خواسته بود از این افراد دعوت کنیم و ما هم این کار را انجام دادیم. در مورد چند نفری هم ما قبلاً چندبار رفتیم و جوابی ندادند و مأموران ما مجبور شدند برای اجرای دستور قضایی احضاریه را الصاق کنند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید