چطور به دوستی که مشکل روحی و روانی دارد کمک کنیم؟

چطور به دوستی که مشکل روحی و روانی دارد کمک کنیم؟

اگر دوست بیمارتان را در مراجعه به متخصص همراهی کنید و سعی کنید کمک لازم را دریافت ‎کنند، واقعا کار ارزشمندی انجام داده‌اید. تا جایی که می‎توانید کنارشان باشید تا کم‌تر احساس تنهایی کنند.

کد خبر : ۶۳۳۳۶
بازدید : ۱۶۳۲
چطور به دوستی که مشکل روحی و روانی دارد کمک کنیم؟
اگر با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می‎کنید، ممکن است برایتان سخت باشد از متخصص کمک بخواهید. حتی وقتی سراغ افراد حرفه‌ای هم می‎روید، ممکن است نتیجه‌ای مورد نظر را نگیرید.

پزشکان گفته‌اند کودکانی که مشکل روانی دارند، تا وقتی که شرایطشان بحرانی نشود یا امکان خودکشی وجود داشته باشد، تحت درمان قرار نمی‎گیرند.

طبق نامه‎ای که درز کرده، دست کم در یک منطقه لندن، خدمات سلامت روان برای کودکان و نوجوانان سهمیه بندی شده است.

بیشتر افراد وقتی گرفتار مشکلات روحی و روانی می‌شوند، پیش از هر چیز به سراغ دوستان یا اقوام خود می‌روند و این خود می‌تواند قدمی بزرگ باشد.

اگر فکر می‎کنید یکی از دوستانتان دچار بیماری روانی شده و می‎خواهید به او کمک کنید، بد نیست به توصیه‎های لارا ناتال ۲۸ ساله گوش کنید.
چطور به دوستی که مشکل روحی و روانی دارد کمک کنیم؟

لارا اهل لینکلن‌شر (شهرستانی در شرق انگلستان) از ۱۴سالگی دچار بیماری روانی بوده. او که چندین سال از عمر خود را در بیمارستان گذرانده، مبتلا به اختلال اسکیزوافکتیو (روان پریشی به همراه اختلالات خلقی) است.

او می‎گوید: "اگر دوست بیمارتان را در مراجعه به متخصص همراهی کنید و سعی کنید کمک لازم را دریافت ‎کنند، واقعا کار ارزشمندی انجام داده‌اید. تا جایی که می‎توانید کنارشان باشید تا کم‌تر احساس تنهایی کنند. "

"تشویق کردن این افراد به مراجعه به متخصص، کمک بسیار بزرگی است. "

لارا در رشته روانشناسی تحصیل کرده و به تازگی مدرک پرستاری روانپزشکی گرفته است.

او می‎گوید: "به نظرم خیلی مهم است کسانی که دچار بیماری روانی هستند بفهمند که این بیماری تقصیر آن‌ها نیست و دوستانی که با فرد بیمار در تماس می‎مانند در این باره مهم‌ترین نقش را ایفا می‎کنند؛ بنابراین در نحوه ارتباط‎ خود با این افراد زیاد تغییر ندهید. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید