قتل فجیع ویکتوریا مارینوا، روزنامه‌نگار بلغارستانی

قتل فجیع ویکتوریا مارینوا، روزنامه‌نگار بلغارستانی

مرگ ویکتوریا در اثر ضربه به سر و خفگی اتفاق افتاده و قبل از آن به شکل وحشیانه‌ای به او تجاوز شده است. تلفن همراه، سوئیچ ماشین، عینک و بخشی از لباس‌های او ناپدید شده‌اند. دادستان‌ در حال بررسی تمامی سرنخ‌ها است

کد خبر : ۶۳۳۳۷
بازدید : ۲۲۲۲۳
قتل فجیع ویکتوریا مارینوا، روزنامه‌نگار بلغارستانی
بعد از خبر جنجالی قتل « جمال خاشقچی » روزنامه نگار مخالف رژیم سعودی، خبر قتل فجیع « ویکتوریا مارینوا » خبرنگار تلویزیونی بلغار منتشر شد.

دادستان‌های بلغارستان خبر داده اند که در شمال این کشور یکی از خبرنگاران تلویزیونی به طور وحشیانه‌ای به قتل رسیده است. انتشار این خبر واکنش‌های بسیار و محکومیت بین‌المللی به همراه داشت و از طرفی سبب نگرانی خبرنگاران شد.
قتل فجیع ویکتوریا مارینوا، روزنامه‌نگار بلغارستانی
ویکتوریا مارینوا، در مورد کلاهبرداری از بودجه‌های اتحادیه اروپا مصاحبه‌هایی پخش کرده بود

به گزارش خبرگزاری فرانسه جوری جوریف، دادستان منطقه‌ای روسه که قتل در آنجا رخ داده گفت: جسد ویکتوریا مارینوا ۳۰ ساله روز شنبه در پارکی کشف شد و مقامات تنها از روی کارت‌ها و اوراق شناسایی توانستند هویت وی را مشخص کنند.

دادستان گفته است: مرگ ویکتوریا در اثر ضربه به سر و خفگی اتفاق افتاده و قبل از آن به شکل وحشیانه‌ای به او تجاوز شده است. تلفن همراه، سوئیچ ماشین، عینک و بخشی از لباس‌های او ناپدید شده‌اند. دادستان‌ در حال بررسی تمامی سرنخ‌ها است؛ چه آن‌هایی که شخصی هستند و چه آن‌هایی که به حرفه مارینوا مربوط می‌شود.
قتل فجیع ویکتوریا مارینوا، روزنامه‌نگار بلغارستانی
ویکتوریا مارینوا، خبرنگار زن بلغارستانی مورد تجاوز و قتل وحشیانه قرار گرفت

ملادن مارینوف وزیر کشور بلغارستان تایید کرد که این قربانی مورد تجاوز قرار گرفته بود و در محل وقوع جنایت دی ان ای های زیادی کشف شده است. نخست وزیر بلغارستان هم به قتل خبرنگار کشورش واکنش نشان داد و ابراز امیدواری کرد که تحقیقات، موفقیت آمیز باشد.

اما منابع پلیس اعلام کرده‌اند هنوز مشخص نیست که این جنایت به حرفه این خبرنگار ارتباطی داشته باشد یا خیر.

ویکتوریا مارینوا یکی از مدیران اجرایی شبکه تلویزیونی TVN در شهر روسه بود و اخیرا یک برنامه تلویزیونی گفتگو محور تحت عنوان "ردیاب" راه اندازی کرده بود. قسمت اول این برنامه که در تاریخ ۳۰ سپتامبر امسال پخش شد، شامل مصاحبه‌هایی درباره تحقیقات مربوط به کلاهبرداری از بودجه‌های اتحادیه اروپا بود که به سیاستمداران و تجار بزرگ این کشور مربوط می‌شد.

یکی از خبرنگاران شبکه تلویزیونی TVN که بخاطر امنیت خودش و همکارانش خواست نامش فاش نشود، گفت: ما شوکه شده‌ایم به هیچ وجه تاکنون تهدیدی دریافت نکرده بودیم. به دنبال این حادثه همکاران مارینوا نگران امنیت خود هستند.
قتل فجیع ویکتوریا مارینوا، روزنامه‌نگار بلغارستانی
همکاران ویکتوریا نگران امنیت خود هستند
سازمان امنیت و همکاری اروپا ( OSCE ) قتل این خبرنگار را محکوم کرد. این سومین خبرنگار است که در طول یک سال در اتحادیه اروپا کشته می‌شود. اکتبر گذشته « دافته کاروانا گالیزیا » خبرنگار مالتی در پی انفجار خودروی شخصی‌اش به قتل رسید. کشته شدن «یان کوکیاک» خبرنگار اسلواک در ماه فوریه دیگر مورد قتل خبرنگاران در اروپا بود. براساس آمار گزارشگران بدون مرز بطور میانگین هر هفته یک روزنامه‌نگار در سراسر جهان کشته می‌شود.

بلغارستان در رتبه‌بندی سالانه آزادی مطبوعاتی گزارشگران بدون مرز در سال ۲۰۱۸ میلادی به جایگاه ۱۱۱ سقوط کرد که پایین‌ترین آمار در بین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.
قتل فجیع ویکتوریا مارینوا، روزنامه‌نگار بلغارستانی

به گفته گزارشگران بدون مرز فساد گسترده، مالکیت مشکوک رسانه‌ها و تبانی بین روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و اولیگارش‌ها همگی مانعی بر سر راه انجام خبرنگاری و روزنامه‌نگاری هستند. خشونت علیه زنان نیز در بلغارستان گسترده شده به طوری که کشتار وحشیانه زنان اخیرا اعتراض رسانه‌ها را به وجود آورد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید